GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ VE DEVLET MEMURLARI KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI
Yasama Yılı:3
Birleşim:134
Tarih:08.07.2013

MÜNİR KUTLUATA (Sakarya) - Sayın Başkan, sayın milletvekilleri; 478 sıra sayılı yasal düzenlemenin 73'üncü maddesi vesilesiyle Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz aldım. Yüce Meclisi saygılarımla selamlıyorum.

Tasarının söz konusu bendi Ulaştırma ve Haberleşme Bakanlığını ilgilendiriyor. Bu münasebetle, Sakarya'nın ulaştırma ile ilgili bir sorununu dile getirme arzusundayım.

Konu, Sakarya ili ile komşu Düzce ili arasında Karadeniz sahilinden sağlıklı bir kara yolu bağlantısının sağlanamamasıdır. Her iki ilin komşu ilçeleri olan Kocaali ve Akçakoca arasında oluşmuş olan bir dar boğaz bir türlü giderilememiştir. Zonguldak'tan Akçakoca'ya ulaşan sahil yolu bu ilçenin batısına doğru birkaç kilometre gittikten sonra bitiyor. Diğer taraftan, Sakarya tarafından da Karasu ve Kocaali ilçeleri üzerinden gelen sahil yolu Melen Suyu'na ulaştıktan sonra kesiliyor. Aradaki bağlantı köy içlerinden geçen köy yolları üzerinden sağlanabiliyor. Bu kesim sadece 8-10 kilometrelik bir bölümdür. Bu kadar kısa bir mesafenin bir türlü bağlanamaması nedeniyle yoğun bir trafiğe sahip olan bu hat işleyemiyor. Sakarya ilinin Sakarya Nehri ile Melen Çayı arasındaki sahil kesimi yani Karasu, Kocaali ilçelerinin sahilleri 35 kilometre uzunluğunda, Türkiye'nin en geniş kumsallarının yer aldığı bir şerit durumundadır. Bu özel bölgenin iç turizm açısından hinterlandı doğuda Düzce, Bolu, Ankara ve Zonguldak'tır. Bu nedenle, özellikle bahar ve yaz aylarında yoğun bir trafiğe sahip olan yörede büyük güçlükler ve zaman kaybı yaşanmaktadır. Diğer taraftan, TEM otoyolunda her gün artmakta olan özel araç trafiğinden, Düzce'den Karadeniz sahiline sapıp Adapazarı ve İzmit'ten tekrar otoyola bağlanma potansiyeli bu dar boğaz yüzünden değerlendirilemiyor. Bölge ile ilgili yaptığımız iç turizm geliştirme çalışmalarında hem Düzce'nin hem Sakarya'nın hem de Kocaeli'nin potansiyelini değerlendirmede söz konusu eksikliğin önemli bir engel olduğu ortaya çıkmaktadır. Konu bütçe görüşmeleri döneminde Sayın Ulaştırma Bakanı ve ilgililere çeşitli defalar iletilmişti ancak yapım maliyeti az, bölgeye olan maliyeti yüksek olan bu eksiklik giderilmemiştir. Daha sonra, Sayın Karayolları Genel Müdürüyle yaptığımız şifahi görüşmeden sonra konunun biraz hızlandığını öğrenmiş bulunuyoruz, bugünkü temastan sonra da daha da hızlanacağı anlaşılmıştır. Konuyu tekrar Ulaştırma Bakanımızın ve ilgili bürokratlarının ilgisine sunuyorum.

Zamanımın el verdiği ölçüde Sakarya'nın bir başka problemine daha temas etmek istiyorum. Bu, Türkiye'de son zamanlarda çok yaygınlık kazanmış bulunan tapu iptalleri meselesidir. Dolayısıyla, Türkiye'nin de sorunudur ama nedense Sakarya'da daha yoğun yaşanmaktadır. Hem Orman Bakanlığı hem de Hazine üzerinden tapuları mahkeme yoluyla iptal edilen ailelerin ızdırabından söz ediyorum. Bu konuyu daha önce birkaç kez dile getirmiş, 2/B ile yasal düzenlemeler içinde çözümlenmesini istemiş ve önergeler vermiştik ama iktidar ne ülkenin tamamındaki ne de Sakarya'daki tapu iptalleri mağduriyetlerini ortadan kaldıracak bir adım atamamıştır. Son olarak Sakarya'nın Kocaali ilçesinin Açmabaşı ve Karapelit köylerinde çok sayıda ailenin nesiller boyu üzerinde yaşadıkları toprakların 2005 yılında geçen kadastro çalışmaları sırasında verilen tapuları iptal edilmiştir. Ayrıca, bu vatandaşların her birine 35 bin Türk lirası civarında mahkeme ve avukat masrafları çıkarılmıştır. Tapulu arazilerini yitirdikleri yetmiyormuş gibi bir de ödemeyecekleri bir borcun içine itilmişlerdir. Devletin verdiği tapuya güvenilmez bir ortam oluşmuştur, tapu mağduriyetleri her geçen gün artmaktadır. Tapu iptallerini gündeme getirdiğimiz zaman iktidarın "Mahkeme kararıdır, ne yapalım?" deyip kenara çekildiğini görüyoruz. Vatandaşın devlet kapısında dava kazanması nasıl mümkün olacaktır?

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

MÜNİR KUTLUATA (Devamla) - ?bunun yolu gösterilemiyor, maalesef yasa ile çözüm yoluna da gidilemiyor.

Durumu ilgililerin dikkatine tekrar sunuyor, hepinize saygılar arz ediyorum. (MHP sıralarından alkışlar)