GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2014 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUNU TASARISI İLE 2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI NEDENİYLE
Yasama Yılı:4
Birleşim:29
Tarih:12.12.2013

AK PARTİ GRUBU ADINA YAŞAR KARAYEL (Kayseri) - Sayın Başkan, saygıdeğer milletvekilleri; Karayolları Genel Müdürlüğümüzün 2014 yılı bütçesi üzerine grubum adına söz almış bulunuyorum. Yüce heyetinizi saygıyla selamlarım.

"Yol medeniyettir." diye yola çıktık, "Gidemediğin yer senin değildir." sözünü düstur edindik. On bir yıllık AK PARTİ iktidarı döneminde 98,5 milyar harcayarak Türkiye'de ulaşılmadık nokta, yapılmadık yol bırakmadık.

Karayollarına baktığımızda, ülkemizde 65.627 kilometrelik yol ağımız bulunmaktadır. Bunun 2.244 kilometresi otoyol şeklindedir. Otoyol projelerimizin en önemlilerinden birisi Körfez geçişi ve Gebze-İzmir Otoyol Projesi'dir.

Bir başka önemli projemiz ise Kuzey Marmara Otoyol Projesi'dir. Bu proje bittiği zaman 6,5 milyar liraya mal olacak ve İstanbul ulaşımda çok büyük rahatlığa erişecektir.

Çanakkale boğaz köprüsünün içinde olacağı Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyol Projesi, Niğde-Ankara, Samsun-Ankara, Ankara-İzmir otoyol projeleri de 2023 projeksiyonu içerisinde yapılacaktır.

Kara yollarımızın yaklaşık 32 bin kilometresi devlet yolu, 31 bin kilometresi de il yolu standardındadır. 22 bin kilometresi bölünmüş yol olan şu andaki yollarımızın 6.100 kilometresi geçen iktidarlar döneminde yapılmış, 16.740 kilometresi de AK PARTİ iktidarı döneminde yapılmıştır. 2003 öncesi 6 ilimizde otoyol varken, şu anda 74 ilimizde otoyol mevcuttur.

16.826 kara taşıt aracı bu yolları kullanarak seyahat etmektedir, taşıtlarımızla yüklerimiz de yüzde 90 bu yollarda taşınmaktadır. Ülkemizdeki bu taşımayı 430 bin civarında "K" belgeli taşımacılık firmalarımız yapmaktadır.

Bu yollarımız yapılırken dağlar aşılmıyor, onlarca tünellerle dağlar ovalara kavuşturuluyor. Yol yapımında şu ana kadar 95 bin kişinin istihdam edildiğini söylemek isteriz. Bu yollar ve tüneller sayesinde yaklaşık her yıl iş gücü ve yakıttan 15 milyar lira tasarruf sağlanmaktadır.

Deprem kuşağında bulunan memleketimizde, özellikle İstanbul'da Boğaz Köprüsü'nün sismik takviyeleri yapılmış, 125 adet önemli sanat yapısı ve viyadüklerin sismik takviyeleri yapılmış, 141 adedinin de tamiri devam etmektedir.

Ülkemizdeki trafik kazalarının yoğun şekilde yaşandığı 1.064 kaza kara noktası iyileştirilmiş ve buralarda kazalar önlenmiştir.

Bugüne kadar doğu -batı istikametinde yapılan bölünmüş yollarımız, kuzey- güney istikametinde yapılmaya başlanmış, 8.700 kilometresi tamamlanan bu yollar milletin hizmetine sunulmuştur.

Özellikle Ordu-Sivas-Kayseri-Adana-Hatay hattında 12 bin metre uzunluğunda 22 tünel de bu yol kapsamında yapılmaktadır. Bu yol ağımız bittiğinde Akdeniz Karadeniz'e çok daha yakın olacaktır. Hedefimiz, Türkiye'nin 100'üncü kuruluş yıl dönümünde 70 bin kilometre bölünmüş yola kavuşmasıdır.

Yeni yollarımızın yapımının yanında mevcut yollarımızın da BSK'lı sıcak asfalt yapılma çalışmaları devam etmektedir. İnşallah 2023 yılına kadar bu yolların tamamı BSK'lı olarak yapılacaktır.

Kendi seçim çevremizde Kayseri-Ankara-Niğde-Malatya-Yozgat-Sivas istikametlerindeki bütün yollarımızın BSK'lı çalışmaları tamamlanmış, 2014 yılı sonuna kadar da bu yollarımızın tamamı BSK'lı olarak yapılacaktır. 2002 yılında 85 kilometre olan Kayseri'deki bölünmüş yolumuzun uzunluğu şu anda 493 kilometreye kavuşmuştur. Bu yolda emeği geçen, başta bölge müdürlüklerimiz, Bakanlığımız ve çalışanların hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Ayrıca, Kayseri Güney Çevre Yolu'nun 13 kilometrelik kısmı tamamlanmış, buradaki köprülü kavşak çalışmaları devam etmektedir. Garipçe Köprülü Kavşağı ile birlikte Kayser girişindeki boğaz köprüleri yeniden yapılmaya devam etmektedir.

Kayseri-Erciyes Master Planı çerçevesinde, bu planlama bittiğinde Kayseri-Erciyes-Develi yolu BSK'lı asfalt olarak, duble yol olarak yapımı devam edecektir. Develi-Saimbeyli yolunun yapımı devam etmekte, Yahyalı-Mansurlu yolunun da bitmesi için gayret edilmektedir. Özellikle, Kayseri-Tomarza yolunun 2013 yılında yapılan ihalesi 28 kilometre olarak 2014 yılı içerisinde bitirilecektir. Özellikle, Tomarza-Tufanbeyli-Göksun yolunun, mutlaka, Karayolları ağına alınarak bu yolun yapılması hâlinde Kayseri Maraş'a 85 kilometre daha kısalacak ve böylece Kayseri'ye ulaşım daha çabuk sağlanacaktır.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Karayel.

YAŞAR KARAYEL (Devamla) - Özellikle, bu yolların yapımında emeği geçen, başta Bakanımız olmak üzere, Karayolları Genel Müdürümüz ve çalışma arkadaşlarının hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)