| Konu: | 2014 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUNU TASARISI İLE 2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI NEDENİYLE |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 32 |
| Tarih: | 15.12.2013 |
AK PARTİ GRUBU ADINA ORHAN ATALAY (Ardahan) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Millî Eğitim bütçesi üzerinde konuşmak istiyorum.
Bugün çocuklarımız adına Sayın Bakanımızdan bir istekte bulunmak istiyorum.
Değerli Hocam, zatıalinizden çocuğuma öyle bir okul istiyorum ki giriş panosunda Akif'in şu beyti yazılı bulunsun: "O iman farzı katidir diyor tahsili irfanın/ Ne cahil kavmiyiz biz Müslümanlar şimdi dünyanın."
Bahçesinde ise arıların konacağı rengârenk çiçekleri, dallarında kuşların ötüştüğü ağaçları bulunsun. Ve en önemlisi, çocuğumun yeteneklerini keşfedecek ortamları olsun ki akıl yürütmeyi, bilgiye erişimi, analitik düşünmeyi, sorun çözmeyi öğreneceği gibi, fikir, edebiyat, sanat, estetik ve hitabet sanatını da öğrenebilsin.
Sayın Bakanım, Talim Terbiye yeni bir müfredat hazırlasın. İnsanlığın serüvenine dair güçlü ve sahih bir hafıza oluşturabilecek tarih dersiyle birlikte, özgürlüğün sırrını ve sınırını öğretecek ahlak felsefesine de yer verilsin. Hayatta hakiki irşat için aklın veya bilimin tek başına yeterli olmayacağını, vicdana ve fazilet hissine de ihtiyaç olduğuna dikkat çekilsin.
S. NEVZAT KORKMAZ (Isparta) - Sayın Vekilim, Bakanla görüşmüyor musunuz? Keşke yüz yüze konuşsaydınız bunları!
ORHAN ATALAY (Devamla) - Hayat bilgisinde ise, esasında ana baba bir kardeşler olan insanların tıpkı bir tarağın dişleri gibi eşit, her farklılığın ise tıpkı gökkuşağının her bir rengi gibi tabii, her renk ve dilin ise kutsal birer ayet olduğu öğretilsin ki çocuğum da her insanın tüm temel hak ve hürriyetleriyle birlikte doya doya yaşama hakkı olduğuna saygı gösterebilsin.
Sayın Bakanım, bir öğretmen gönderin, bir insan inşa etmenin zorluğunun farkında olsun ki hamurundan bir fazilet abidesi çıkaracak mahareti bulunsun. Frenk lorduna müritlik yapmamış, benliği ölmemiş, hiç kimseye zangoçluk etmemiş biri olsun isterim. Aksi takdirde, kendi dağını çöp gibi görür, onu da yel alır gider. Hem buralı olsun hem bugünü yaşasın; bir ayağı burada, diğeri dünyayı dolaşsın. Bu tarihe ve bu toprağa yabancı biri olabilir ama asla buraya yabancılaşmış biri olmasın. Bilginin finansal zeminlerde metalaştığı bir dünyada yaşadığının farkında olsun ki eğitim öğretimin amacını öğrenebilsin. Yoksa her yıl dünyanın beyaz yarım küresinde fiyatları dengelemek adına yüzbinlerce ton gıda okyanuslara dökülürken siyah yarım kürede bir kuru ekmek ve bir kutu ilaç bulamadığı için her yıl milyonlarca çocuğun ölümünü anlayamaz.
Sayın Bakanım, öğretmeni çocuğuma farklı bir tarih öğretsin. Çoğu kere ırkçılıkla malul milliyetçilikler adına yazılmış, çoğu da kurmaca, tarihî destanlar, efsaneler yerine, dünden bugüne ibretlik adına daha sahih fotoğraflar çekilsin.
S. NEVZAT KORKMAZ (Isparta) - Kurmaca efsaneler neymiş ya?
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Kim kurmuş onları, onları yazmamışlar mı?
ORHAN ATALAY (Devamla) - Kitabın girişinde savaşın ne olduğu, niçin yapıldığı; hangi sonuçlara, ölümlere, yıkımlara, acılara neden olduğu mutlaka yazılsın.
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Dipnotu yok mu o konuşmanın?
ORHAN ATALAY (Devamla) - Dünyanın, esasında herkese yurt olmaya yeter, kaynaklarının ise herkesin karnını doyurabilecek bollukta olduğunun altı çizilsin. Nice zorba kralların tarih boyunca insanları kendilerine kul edip her birisinin çıkarları uğruna yek diğerine karşı birer canavara dönüştürdüklerinden de söz etsin.
Değerli Bakanım, çocuğumun sırasına bir kitap bırakın. O kitapta insan için asıl olanın kendi emeği, emek istismarının ise haram olduğu yazılsın. Helal lokmanın, alın terinin, göz nurunun kıymetinden bahisler de içerecek o kitapta bir çiftçinin nasırlı ellerine bakıp da "Allah bu elleri cehennemde yakmaktan hayâ eder." diyen Sevgili Peygamberimin sözüne de yer verilsin.
Sayın Bakanım, o okula bir müdür atayın; merhamet ile adaleti, disiplin ile babacanlığı, cömertlik ile tasarrufu, istişare ile iradeyi tıpkı bir desendeki iki renk gibi iç içe ustalıkla işlemiş olsun. Çocuklara arada bir de, öldürmenin kötülüğü ile yaşatmanın iyiliğinden, yıkmanın zararı ile yapmanın faydasından, çalışmanın fazileti ile tembelliğin rezaletinden, hayânın güzelliği ile edepsizliğin çirkinliğinden de söz etsin.
Sevgili Hocam, çocuğum sadece iyi bir insan olsun isterim. Ne bilgi yığınlarına ne de totaliter ideolojilere hamallık yapsın istemiyorum.
Yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
S. NEVZAT KORKMAZ (Isparta) - Sayın Vekilim, o kurmaca efsaneler hangisi, hakikaten merak ediyorum.
ORHAN ATALAY (Ardahan) - Niye üstüne alınıyorsun ki? Zorun mu var üstüne alacak?