GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: SÖZLÜ SORU ÖNERGELERİ
Yasama Yılı:4
Birleşim:4
Tarih:08.10.2013

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Sözlü soru önergelerini, soruları okumadan, vakitten kazanmak için sadece cevaplandıracağım sırasıyla.

Öncelikle, ilk önce, Adalet Bakanlığı adına, Tunceli Milletvekili Sayın Kamer Genç'in (6/115) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum:

Deniz Feneri soruşturmasıyla ilgili olarak, şüpheli avukatları tarafından savcılar hakkında yapılan şikâyet başvuruları üzerine, söz konusu iddialar Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu müfettişlerince incelenmiş ve mahkeme kararındaki bazı bölümlerin üzerinin kapatılarak mahkemenin kararına aykırı uygulamaların yapıldığı tespit edilmiştir. Bunun üzerine, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu tarafından gerekli adli ve idari süreç başlatılmıştır. Müfettişlerce inceleme yapılıp soruşturma aşamasına geçilmesi üzerine ilgili savcılar Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Deniz Feneri soruşturmasından alınmıştır.

Kendi bakanlığımla ilgili, Millî Eğitim Bakanlığımızla ilgili soru önergelerine geçiyorum.

Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1660) ve (6/2466), Antalya Milletvekili Sayın Arif Bulut'un (6/3852) ve Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/4308) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:

Organize sanayi bölgelerinde açılan özel mesleki ve teknik eğitim okullarında öğrenim gören her öğrenci için devlet tarafından verilecek teşviklerle özel okul açılmasının desteklenmesi ve mesleki eğitime özel sektörün katılımının artırılması amacıyla 12/07/2012 tarihli ve 28351 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 6353 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un 42'nci maddesiyle 5580 sayılı Kanun'un 12'nci maddesinde değişiklik yapılmıştır. Özel okullara eğitim öğretim desteği yapılmasına dair kurallarla diğer usul ve esasları belirleyen yönetmelik değişikliği 20/3/2012 tarihli ve 28239 Sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Bakanlığımız Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünce 3/6/2013 tarihi itibarıyla Özel Ankara Sanayi Odası Anadolu Teknik Lisesi, Özel Manisa Organize Sanayi Bölgesi Anadolu Teknik Lisesi, Özel Manisa Organize Sanayi Bölgesi Anadolu Meslek Lisesi, Özel Enka Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ve Özel Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi Anadolu Teknik Lisesinde öğrenim gören toplam 1.120 öğrenci için 3 milyon 423 bin Türk lirası ödeme yapılmıştır.

Diğer taraftan, Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarına öğretmen atamaları bütçe kanunlarının verdiği yetkinin yanında, Bakanlar Kurulunca Bakanlığımıza tahsis edilen ve Maliye Bakanlığınca kullanım izni verilen toplam öğretmen kadroları illerin öğretmen ihtiyaç oranları dikkate alınarak il millî eğitim müdürlüklerine dağıtılmakta, il millî eğitim müdürlükleri de kendi illerine ayrılan kontenjan ölçüsünde atama yapılacak alanlar ile bu alanlara atanacakların istihdam edileceği eğitim kurumlarını belirlemektedir. Belirlenen bu eğitim kurumları atama dönemlerinde sisteme yansıtılarak atanacak öğretmen adaylarının tercihlerine sunulmakta, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yapılan tercihleri doğrultusunda, KPSS puan üstünlüğüne göre elektronik ortamda yapılmaktadır.

Bakanlığımızın yükseköğretim kurumlarından mezun olan tüm potansiyel öğretmen adaylarını ataması gibi bir durum mümkün değildir. Kaldı ki, kadrolu öğretmen atamasıyla ihtiyacın karşılanamadığı durumlarda eğitim ve öğretimin aksatılmadan sürdürülebilmesi bakımından ilgili mevzuat çerçevesinde il veya ilçe millî eğitim müdürlüklerince ders ücreti karşılığında görevlendirmeler yapılmakta ve öğretmensiz eğitim kurumu bırakılmaması hususunda gerekli özen gösterilmektedir.

Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/3409) ve Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/4411) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:

Yükseköğretim Kurulunun 26-27 Aralık 2012 tarihli toplantısında kabul edilen Yükseköğretim kanunu taslağı 28/02/2013 tarihinde Başbakanlığa gönderilmiştir. Ülkemizdeki eğitimcilerin nitelikli bir şekilde çalışma yapabilmeleri için okullarımızda fizik, kimya, biyoloji ve bilişim laboratuvarları bulunmaktadır. FATİH Projesi kapsamında sınıflara etkileşimli tahtalar kurulmuştur. Çalışma yapabilmeleri için her türlü destek, okul müdürlükleri tarafından imkânlar ölçüsünde sunulmaktadır. Ayrıca, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca konuya ilişkin olarak, yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanlarının nitelikli bilgi teknolojisi altyapısı içinde çalışmalarını sağlamaya yönelik geliştirilen YÖKDİL Projesi kapsamında İnternet ortamında ücretsiz olarak yabancı dil eğitimi alabildikleri, ayrıca, sağlanan sanal sınıflarla interaktif olarak, mekândan bağımsız eğitim ortamı sağlanabildiği bildirilmiştir.

Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1214), (6/1650), (6/1774), (6/1777), (6/1895), (6/3400), (6/3460), (6/3688), (6/3690), (6/3692), (6/3711), (6/3715), (6/3718) ve (6/3722) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:

Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmenlerle karşılanamadığı durumlarda, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, öncelikle öğretmen olma şartlarını taşıyanlar arasından il veya ilçe millî eğitim müdürlüklerince ders ücreti karşılığında görevlendirmeler yapılmaktadır. Ders ücreti karşılığında görevlendirilenlerin bilgileri MEBBİS kayıtlarında güncel olarak tutulmaktadır.

Ardahan Üniversitesi bünyesindeki akademik birim, bölüm başkanları ve danışman öğretim elemanlarının, öğrencinin eğitimi, sosyal sorunları ve istihdam konularıyla ilgili gerekli çalışmaları yapmakta oldukları, üniversitede pek çok dil geliştirme çalışmasının hem sosyal etkinlik hem de akademik düzeyde gerçekleştirildiği, ayrıca öğrencilerin pek çok sportif ve kültürel etkinliğe katıldıkları, üniversite olarak her yıl onlarca sosyal ve toplumsal içerikli bilgilendirme toplantıları, seminer ve sempozyumların düzenlendiği, lise öğrencilerinin akademik geleceklerini belirlemeleri ve eğitime önem vermeleri için Ardahan iline bağlı liselerde seminerlerin düzenlendiği belirtilmektedir.

Ardahan merkez Çamlıçatak köyünde 2010 tarihinde hizmete açılan 3 katlı 8 derslikli ve kaloriferli okulun ortaokul olarak eğitim öğretime devam ettiği, aynı okul bahçesinde bulunan ve 1994 tarihinde yapılan 5 derslikli tek katlı ilkokul olarak kullanılan kaloriferli binanın onarıldığı ve aynı zamanda İnternet bağlantısının bulunduğu, okulun köy dışında olmadığı ve merkezî sayılabilecek bir konumda olduğu, ayrıca bu okuldaki öğrencilerin sık sık hastalandığına ve okula gidemediklerine dair velilerden ve okul idaresinden herhangi bir olumsuzluğun bildirilmediği, köydeki en uzak yerleşim biriminin okula yaklaşık 950 metre uzaklıkta olduğu, köyün mezrasının bulunmadığı, Taşımalı İlköğretim Yönetmeliği gereğince taşınması gereken mesafenin 1,5 kilometre olması gerektiğinden taşıma kapsamına alınmadığı; "Yediden Yetmişe Okuyoruz Ödülleri Kapıyoruz" isimli SODES Projesi kapsamında kitap okuma kampanyaları yapıldığı, bu kapsamda yaklaşık 15 bin kitap alınarak okul kütüphanelerine dağıtıldığı; okullar arası şiir okuma, münazara yarışmaları düzenlendiği; ilde okullar arası kros, futbol, voleybol, masa tenisi, satranç yarışmalarının Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile koordineli olarak sürekli düzenlediği; uygulanan "SODES Şansım Olsun Projesi" ile 2012-2013 eğitim öğretim yılında çeşitli liselerden 380 öğrencinin kaynak ihtiyaçlarının karşılandığı; il merkezinde eğitim öğretimine devam eden Ardahan Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde metal, mobilya, elektrik ve bilgisayar bölümlerinin bulunduğu ve bu bölümlerdeki makine ve teçhizat malzemelerinin 2010 yılında Bakanlığımız tarafından uygulanan Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri (UMEM) Projesi kapsamında gönderilen 500 bin Türk lirası ödenekle yenilendiği; il ve ilçelerdeki eğitim kurumlarında kullanılan müzik araçlarının öğrencilerin talepleri doğrultusunda temin edildiği ve önergede belirtilen hususlarla ilgili herhangi bir sorunun yaşanmadığı; 2012-2013 eğitim öğretim yılı itibarıyla son on yıl içinde lise ve dengi okullarda derslere giren vekil ve ücretli öğretmen sayısının ortaöğretim de 419 ve ilköğretimde 498 olmak üzere toplam 917 olduğu; ilde bulanan öğrencilerin diş, göz, kulak kontrollerinin yapıldığı, kontroller sonucu sorun tespit edilen öğrencilerin tedavilerinin yapılması için sağlık kuruluşlarına yönlendirilerek tedavilerinin sağlandığı;

Bayburt ilinde birleştirilmiş sınıf uygulaması yapan 59 köy ilkokulu bulunduğu, tuvaletleri dışarıda olan 11 okulun 8'inin 2012 yılında içeriye alındığı, kalan 3'ünün de içeriye alınmasının devam ettiği ve en kısa sürede tamamlanacağı; UMEM Projesi kapsamında, teknik ve endüstri meslek lisesinin metal teknolojisi alanı, mobilya ve iç mekân tasarım alanı, elektrik elektronik alanı, makine teknolojileri alanı ve bilişim teknolojileri alanına 500 bin Türk liralık malzeme alımı yapıldığı; ildeki ilk ve orta dereceli okullarda seçmeli ders olarak okutulan müzik dersinde öğrencilerin müzik aletlerini kendi imkânlarıyla aldıkları;

Gümüşhane ili genelinde 64 açık köy okulu bulunduğu ve bunlardan 25'inin tuvaletlerinin okul dışında olduğu, geçmiş yıllarda temizliğe bağlı olarak öğrencilerde herhangi bir hastalığın oluşmadığı, tüm köy okullarındaki derslik sayılarının 1 veya 2 tane olmasından dolayı öğrenci tuvaletlerinin okul içine alınma durumunun mümkün olmadığı; UMEM Projesi kapsamında endüstri meslek lisesi bünyesinde yer alan makine ve cihazların 500 bin Türk lirasına yenilenerek öğrencilerin hizmetine sunulduğu; 2012-2013 eğitim öğretim yılında seçmeli müzik derslerinin ilçelerin hiçbirinde tercih edilmediği, il merkezindeki okulların ise SODES kapsamındaki Evrensel Dil Atölyeleri Projesi'nden bünyesinde müzik sınıfı ya da atölyesi olmayan 5 ilkokul, 5 lise müzik atölyesi kurulduğu, toplam 120 adet yeni müzik aleti alındığı, 270 öğrencinin yıl boyu aktif olarak müzik kurslarına katılım gösterdiği;

Ağrı ilinde 2010-2011 ve 2011-2012 eğitim öğretim yıllarında, Kalkınma Bakanlığı Sosyal Destek Programı (SODES) kapsamında, ilde dershaneye giden fakir ve başarılı 2.950 ortaöğretim son sınıf öğrencisinin dershane hizmetlerinden ücretsiz olarak faydalandırıldığı; 2012-2013 eğitim öğretim yılı içinse proje kabul görmediğinden dolayı ortaöğretim öğrencilerinin ücretsiz olarak faydalandırılamadığı, ilde bulunan okulların araç gereç, laboratuvar ve donatım ihtiyaçlarının gerek Bakanlığımızca gerekse Valiliğin imkânlarıyla karşılandığı; okullarda alan ve dal itibarıyla bilişim teknolojisi, elektrik elektronik teknolojisi, mobilya ve iç mekân tasarımı teknolojisi, tesisat teknolojisi ve iklimlendirme alanlarında makine ve teçhizatın yenilenmesine ihtiyaç olmadığı; makine teknolojisi, metal teknolojisi, motorlu araçlar teknolojisi içinse makine ve teçhizatın yenilenmesine ihtiyaç olduğu, il dahilindeki okullarda öğrencilerin kullandığı müzik aletlerinde herhangi bir sıkıntı bulunmadığı;

Köy okullarına kalorifer sistemi yapılması ve tuvaletlerin bina içerisine alınmasına 2011 yılı itibarıyla başlandığı, 2011 yılında 43, 2012 yılında ise 52 köy okulunun kalorifer sistemi ve tuvaletlerinin içeri alınmasının tamamlandığı, 2013 yılı içerisinde 80 köy okulunun onarımının ve tuvalet iyileştirmelerinin planlandığı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı açılışına hazır hâle getirildiği;

Kars Valiliğine ilişkin olarak: Arpaçay ilçesi Carcıoğlu köyü ilkokulunun çatısı, dış ve iç cephe boyalarıyla çevre düzenlemesi ve ihata duvarının yapıldığı, okul içerisinde el yıkama yerlerinin yapıldığı, kanalizasyon sistemi olmadığından tuvaletin okul bahçesinde bulunduğu ve gerekli onarımının yapıldığı, okul lojmanının tadilatının eğitim öğretim yılı başında yapıldığı, kullanılır durumda olduğu, araç gereç ihtiyacı ile demirbaş ve yoğaltım malzeme ihtiyaçlarının karşılandığı, endüstri meslek lisesi içinde bulunan makine ve teçhizatın yıpranmış olanlarının Bakanlıkla irtibata geçilerek yenilendiği, okullarda seçmeli müzik derslerinde öğrencilerin tercihlerinin dikkate alınarak müzik aletlerinin istekleri doğrultusunda temin edildiği, eski ve ihtiyaç duyulan müzik aletlerinin okul müdürlüklerince değiştirilerek yenilendiği; Erzurum Valiliğine ilişkin, endüstri meslek liselerinde bulunan makine ve teçhizatların yenilenmesinin ödenek talepleri doğrultusunda yapıldığı, zorunlu dersler arasında bulunan müzik derslerinde kullanılan müzik aletlerinin alım işlemlerinin genel müdürlüklere yapılan talepler doğrultusunda karşılandığı, 4/10/2013 tarihi itibarıyla ilde bulunan 112 okulun doğal gaz sistemi, 265 okulun kömürlü kalorifer sistemi, 660 okulun ise soba ile ısıtıldığı, doğal gaz hattı çekilecek mahallelerde bulunan okulların ısı sistemlerini doğal gaza dönüştürme çalışmalarının program dâhilinde sobalı okulların derslik kapasiteleri ve ödenek durumu dikkate alınarak kaloriferli sisteme dönüştürme çalışmalarının sürdürüldüğü; Batman Valiliğine ilişkin, ildeki teknik ve endüstri meslek lisesi bünyesinde bulunan makine ve teçhizatın gelişen teknolojiye uygun olduğu; Hakkâri Valiliğine ilişkin, ilde bulunan teknik ve endüstri meslek lisesi makine ve teknolojisinin 2010 yılında UMEM, Uzmanlaştırılmış Mesleki Eğitim Projesi kapsamında yenilendiği ve bütün alanlarda yeni teknoloji ile eğitim öğretim yapıldığı; Şırnak Valiliğine ilişkin, il ve ilçelerdeki endüstri meslek liseleri bünyesinde faaliyet gösteren makine bölümlerinde kullanılan makine ve teçhizatın büyük bir bölümünün 2011 yılı UMEM kapsamında yenilendiği; Iğdır Valiliğine ilişkin, Merkez Teknik ve Endüstri Meslek Lisesine UMEM Projesi kapsamında 500.243 Türk liralık ödenek tahsis edildiği ve ödeneğin tamamı ile makine ve teçhizat alımı yapıldığı valiliklerce bildirilmiştir.

Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1328), (6/1330), (6/1385), (6/1512), (6/1575), (6/1576) ve (6/1602) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum: Bakanlığımız, Millî Eğitim Bakanlığı yatırım ihtiyaçlarının elektronik ortamda belirlenmesi ve izlenmesi yani MEB e-Yatırım Projesi hayata geçmiştir. Türkiye genelinde yatırım ihtiyaçlarının belirlenmesi çalışmalarıyla sistemde var olan standart ve objektif kriterlerden illerin, ilçelerin ve yatırım programına alınacak projenin aldığı yatırım puanları hesaplanmakta ve hesaplanan bu puanlara göre illerin yatırım önceliği sıralaması yapılmaktadır. Bu veriler ışığında 2013 yılı devlet Yatırım Programı hazırlanırken bütçe imkânları ölçüsünde Kahramanmaraş ilinin teklifleri dikkate alınmıştır. Ayrıca, Kahramanmaraş Valililiğince, konuya ilişkin olarak, Türkoğlu ilçesi Yeşilyöre Fakılar İlkokulunun 2 ek dersliğe ihtiyacı olduğu ve 2 ek derslik yapımının 2014-2016 yatırım planlamasına dâhil edildiği, Türkoğlu ilçesi Yeşilyöre Fakılar İlkokulunun 1'inci sınıfında 3/10/2013 tarihi itibarıyla 28 öğrencinin kayıtlı olduğu, il genelinde 2013-2014 eğitim öğretim yılında temel eğitime bağlı 337 derslik yapımının tamamlandığı, 982 derslik yapımının devam ettiği; ortaöğretime bağlı 136 derslik yapımının tamamlandığı, 381 derslik yapımının ise devam ettiği; ilde 4'ü temel eğitim, 14'ü ortaöğretim okulu olmak üzere toplam 18 okulda spor salonu bulunduğu, 2013 yılı yatırım programı dâhilinde 4 adet spor salonunun yapımının ise devam ettiği; 2013 yılı yatırım programı dâhilinde Andırın Tufanpaşa İlkokuluna 6 ek derslik, Andırın Karayolları Bakımevi İlkokuluna ise 8 ek derslik yapımına başlandığı; 2013 yılında Andırın ilçesi Kızık Köyü İlköğretim Okulunun çatı onarımı yönünde herhangi bir talepte bulunmadığı, Göksun ilçesi Kaleboynu köyüne bağlı Aybastı mezrasına ilkokul yapıldığı, 2013-2014 eğitim öğretim yılında hizmete açıldığı; Esenköy'de ise 8 derslikli ilkokulun yapımına başlandığı ve yapımın devam ettiği; Kırkkuyu mezrasında bulunan ilk ve ortaokul öğrencileri ile Çakallıkoyak mezrasındaki ortaokul öğrencilerinin bölgede bulunan Nevzat Pakdil Yatılı Bölge Ortaokuluna, Çakallıkoyak mezrasındaki ilkokul öğrencilerinin ise yerel imkânlarla Kaleboynu Köyü merkezindeki okula gidiş-gelişlerinin sağlandığı, bahse konu yerleşim yerlerinden yürüyerek okula giden herhangi bir öğrencinin bulunmadığı; Göksun ilçesi Küçükçamurlu köyü Küçükkutu mezrasında bulunan okul için yıkım kararı alındığı, bu nedenle okul öğrencilerinin eğitim öğretimlerini Nevzat Pakdil Yatılı Bölge Ortaokulunda devam ettirdikleri, ancak söz konusu okulun il özel idaresi teknik personeli tarafından yeniden yapılan incelemesinde okulun eksikliklerinin giderildiği ve iyileştirmelerin yapıldığının rapor hâlinde belirtildiği, il encümeninin 21/3/2012 tarihli ve 91 sayılı kararıyla söz konusu okulun yıkım kararının kaldırıldığı, eğitim öğretime yeniden açıldığı, öğrencilerin tekrar kendi okullarında eğitim öğretimlerine devam ettikleri, ayrıca okuldaki öğrenci azlığına bağlı olarak yeni bir okul binası yapımının 2013-2015 yapım planlamasına alınmadığı belirtilmektedir.

Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın 6/1685 esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Adana Valiliğince konuya ilişkin olarak 2012-2013 eğitim öğretim yılı itibarıyla Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı 11, Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlı 17, Din Öğretimi Genel Müdürlüğüne bağlı 6 ve Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı 6 adet olmak üzere, toplam 40 adet resmî pansiyonlu okul ve Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlı 85 adet özel yurdun bulunduğu; 2012-2013 eğitim öğretim yılında özel yurtlarda 7.119, resmî yurtlarda ise 18.974 öğrencinin barındığı, ildeki resmî ve özel yurtlarda toplam 656 personelin hizmet verdiği, resmî ve özel yurtların 2011-2012 eğitim öğretim yılı maddi giderlerinin 42 milyon 899 bin 877 Türk lirası olduğu; 2012-2013 eğitim öğretim yılına ilişkin verilerin ise mali yılın sona ermesinden sonra belirlenmekte olduğu belirtilmektedir.

İstanbul Milletvekili Sayın Celal Dinçer'in (6/1687) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Tokat Valiliğince konuya ilişkin olarak Zile Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğünde Atatürk köşesinin bulunduğu, Öğretmenevinde yapılan tadilat sırasında Atatürk maskının çıkarılarak bakımının yapıldığı ve daha sonra duvardaki yerine yeniden sabitlendiği, kurumdaki tadilat nedeniyle yaşanan bu durumda kurum müdürünün kasıtlı bir tutumunun tespit edilmediği, bu nedenle de kurum müdürü hakkında işlem yapılmadığı belirtilmektedir.

Ayrıca, Bakanlığımıza bağlı olarak hizmet veren öğretmenevi ve akşam sanat okulları ile öğretmen lokallerinde son bir yıl içerisinde cumhuriyet değerlerine ve Atatürk'e saygısızlık içeren herhangi bir olay ve durum gerçekleşmemiştir.

İstanbul Milletvekili Sayın Celal Dinçer'in (6/1706) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımız, Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı okul ve kurumlarda uygulanan öğretim programları doğrultusunda, mevcut alan ve dallarda, sektördeki teknolojik gelişmeler de dikkate alınarak donatım ihtiyaçları karşılanmaktadır.

Söz konusu okul ve kurumların, ülkemiz sanayi ve endüstrisine yön veren özel ve kamu kuruluşlarının ihtiyaç duyulan nitelikli insan gücünü yetiştirmek için, ulusal ve uluslararası seviye belirleme ve mesleki yeterlilik kriterleriyle ilgili 2006 yılından bu yana Bakanlığımızla Mesleki Yeterlilik Kurumu çalışmalarını sürdürmektedir. Sektörün insan kaynağı ihtiyacı mezunlarından karşılanmaktadır.

Soru önergesinde bahsi geçen durumlarla karşılaşılmaması için okullarımızda iş güvenliğiyle ilgili mesleki eğitim uyarıları bulunmakta, bunun yanında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Bakanlığımız arasında mevzuat, kontrol listeleri, risklerin azaltılması çalışmaları, kişisel koruyucu donanımlar, güvenlik ve sağlık işaretleri, ilk yardım konuları üzerinde yönetmelik taslağıyla birlikte hizmet içi faaliyet programlarına yönelik formatör yetiştirme çalışmaları sürdürülmektedir.

Samsun Milletvekili Sayın İhsan Kalkavan'ın (6/1815) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: İstanbul Valiliğince konuya ilişkin olarak Beykoz Müftülüğü tarafından Beykoz Belediye Başkanlığının destekleri ve Kaymakamlık onayıyla kurumlar arası iş birliği çerçevesinde Diyanet İşleri Başkanlığı yayınlarından olan "Siyer-i Nebî" isimli kitaptan hazırlanan sorularla 13 ortaöğretim okulunda okuyan öğrenciler arasında gönüllülük esasına dayalı olarak sınav değil, yazılı bilgi yarışması yapıldığı, ilçede öğrenim gören 11.500 öğrenciden 2.600'ünün bilgi yarışmasına katıldığı, bilgi yarışması sonucu ilk 3'e giren öğrencilere Belediye Başkanlığı tarafından ödül verildiği, soruların ilçede bulunan Boğaziçi İmam Hatip Lisesindeki meslek dersleri öğretmenleri tarafında hazırlandığı, Diyanet İşleri Başkanlığınca yayınlanan "Siyer-i Nebî" isimli eserin içeriğinin ilköğretim 4'üncü sınıftan başlamak üzere ortaöğretim 12'nci sınıfa kadar din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatı içeriğinde yer almakta olduğu, ayrıca ortaöğretim kurumları 9'uncu ve 10'uncu sınıfların İslam tarihi müfredatı içerisinde söz konusu kitabın içeriğinin de yer aldığı, yapılan bilgi yarışmasının amacının okuma alışkanlığının kazandırılması, Hazreti Peygamberimizin örnek kişiliğinin aktarılması ve derslerde öğrendikleri bilgilerin pekiştirilmesi olduğu belirtilmektedir.

Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1825) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Ardahan Valiliğince konuya ilişkin olarak söz konusu yurt binasına deprem performans analizi ile ilgili herhangi bir incelemenin yaptırılmadığı, yapılan gözlemsel incelemede herhangi bir çatlağa rastlanmadığı, bahsi geçen binanın 2012 yılı onarım programına dâhil edilerek elektrik ve sıhhi tesisattan kaynaklı arızalarının giderildiği belirtilmektedir.

Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1843) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 2012-2013 eğitim öğretim yılında toplam 29.169 ilkokuldan 7.317'sinde, toplam 16.986 ortaokuldan ise 5.358'inde ikili öğretim yapılmaktadır. 30/3/2012 tarihli ve 6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ve 5/1/1961 tarihli 222 sayılı Kanun'un 9'uncu maddesinde, 14/6/1973 tarihli 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'nun 24'üncü maddesinde yapılan değişikliklerin uygulanmasında belirtilen "İlköğretim kurumlarının ilkokul ve ortaokul olarak bağımsız okullar hâlinde kurulması esastır. Ancak imkân ve şartlara göre ortaokullar, ilkokullarla veya liselerle birlikte de kurulabilir." hükmü uyarınca ilköğretim okullarının yeniden fiziki düzenlemeleri yapılmış olup ikili öğretim yapan okul sayısının azaltılması yönünde büyük çaba harcanmaktadır.

Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/2648) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Tütün ve Mamullerinin Zararlarının Önlenmesine Dair 4207 sayılı Kanun'un uygulanmasına yönelik 2005/90 sayılı Genelge, ayrıca, 5727 sayılı Kanun'un uygulanmasıyla ilgili 2008/16 sayılı Genelge Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatımıza gönderilerek gerekli önlemlerin alınması istenmiştir.

Ayrıca, okullarda eğitim öğretim süresince nöbet görevi kapsamında, nöbetçi öğretmenler tarafından okulların bütün üniteleri kontrol altında tutulmaktadır.

Her yıl, 31 Mayıs Dünya Sigarasız Günü kapsamında, okullarda eğitim faaliyetleri ve çeşitli aktiviteler, öğrenci ve velilerle uçurtma şenlikleri ve benzerleri yapılmaktadır.

Ayrıca, okullarda Yeşilay kolunda görevli öğretmen ve öğrenciler tarafından farkındalık eğitimi, okul panosu, afiş, poster, yazı ve benzeri faaliyetler de yapılmaktadır.

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan Ulusal Tütün Kontrol Programı ve Eylem Planı'nın uygulanmasını takip etmek ve geliştirmek amacıyla kurulan Tütün Kontrolü Ulusal Komitesi ilgili alt çalışma gruplarında Bakanlığımızca etkin katkı verilmektedir.

Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/2649) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımız ve İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü arasında 20/9/2007 tarihinde, Okullarda Güvenli Ortamın Sağlanmasına Yönelik Koruyucu ve Önleyici Tedbirlerin Artırılmasına İlişkin İşbirliği Protokolü imzalanmıştır. Ayrıca, Bakanlığımız, eğitim ortamlarında şiddetin önlenmesiyle ilgili olarak bütüncül bir yaklaşımla çalışmalarına "Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması Strateji Eylem Planı (2006-2011+)" doğrultusunda devam etmektedir. Her ilde bulunan il yürütme kurulları vali yardımcısı başkanlığında yeni eğitim öğretim döneminde okullarda güvenli ortamın sağlanması, bu dönemde yapılacak sivil savunma eğitimleri, gizlilik dereceli planların hazırlanmasıyla ilgili olarak yılda 2 kez toplanmaktadır. Bu doğrultuda; okullarda sınıf mevcutlarının azaltılması, öğretmen, öğrenci ve ailelere yönelik 7-19 Yaş Aile Eğitim Programı, Anne Destek Eğitim Programı, Baba Destek Eğitim Programı, eğitim seminerlerinin ihtiyaçları doğrultusunda verilmesi, bireyin kendini tanımasını sağlayacak çalışmaların etkin hâle getirilmesi, Yaşam Becerileri Eğitim Programı'nın okullarda yaygınlaştırılması, veli toplantılarında öğretmenler ve rehberlik servisleri tarafından aile içi şiddetin ve tartışmaların çocukları olumsuz etkilediğinin anlatılması, rehberlik ders saatleri içerisinde öfke kontrolü konularında bilgilendirme çalışmalarının yapılması, okul idareleri tarafından öğrencilerin okula giriş çıkış saatlerinin kontrol altında tutulmasını sağlayacak gerekli tedbirlerin alınması, okullarda okul servisleriyle ilgili aksaklıkların olmaması için servis şoförleri ile gerekli iletişimin kurulması, öğrencilerin güvenli olarak okula taşınmalarının sağlanması kapsamında gerekli tedbirler alınmaktadır.

Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/3620) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Eğitim kurumlarının amaçlarının gerçekleştirilmesinde katkıda bulunmak ve okulla aile arasında iş birliğini sağlamak amacıyla 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'nun 16'ncı maddesine dayanarak oluşturulan okul aile birliklerinin iş ve işlemlerinin usulünü düzenleyen Okul Aile Birliği Yönetmeliği 9/2/2012 tarihli ve 28199 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Okul aile birliklerince kiraya verilen okul kantinlerinin yönetmelik hükümlerine uygun olarak işletilip işletilmediği hususunda okul idaresinin sorumluluğu bulunmaktadır. Yılda bir kez il denetim elemanlarınca denetlenen okul aile birliklerinin denetimi kapsamında okul kantinleri de bulunmaktadır. Ayrıca okulda bulunan kantin ve benzeri yerler sağlık, hijyen ve gıda kodeksi yönünden ilgili meslek odası, il sağlık müdürlükleriyle gıda, tarım ve hayvancılık il müdürlüklerince de denetlenebileceği yönetmelikte hüküm altına alınmıştır. Birlikler, öğrencilerin hijyenik ve güvenli ortamlarda kantin hizmetlerinden faydalanmalarını gözetmek amacıyla kiracıların ve bu kişilerin yanında çalıştırdıkları personelin öğrenci psikolojisine, eğitim öğretim ortamına uyum sağlayacak güvenilir kişiler olmasına dikkat etmektedirler. Ayrıca yönetmeliğin Kiralama Usulü ve İşlemleri" başlıklı 20/6'ncı maddesinde "İstihdam edilen kişilerden ilgili mevzuatında belirtilen sürelerde portör muayenesi, adli sicil ve arşiv kaydı ve benzeri evrak istenir." ifadesine yer verilmiştir.

İstanbul Milletvekili Sayın Celal Dinçer'in (6/3663) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığınca konuya ilişkin olarak Trakya Üniversitesinin yenileyerek hizmete sunduğu web sitesinde üniversitenin mevcut fiziki ve tarihî mekânlarına ait resimlerle, hareketli görsel uygulamalarda, Türk Bayrağı ve Atatürk silüetinin mevcut olduğu, web sitesinde yapılan değişikliklerin teknik olarak yeniden yapılandırıldığı belirtilmektedir.

Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/3714) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Şanlıurfa ili Suruç ve Siverek ilçeleri başta olmak üzere diğer ilçelerde tarım meslek lisesi açılmasına ilişkin herhangi bir talep bulunmamaktadır. Talep gelmesi hâlinde konu değerlendirilecektir.

Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt tarafından Başbakan Yardımcısı Sayın Bülent Arınç'a yöneltilen (6/3717) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Diğer kamu kurum ve kuruluşlarında devlet memuru olarak görev yapmaktayken 2002-2012 yılları arasında Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atananların toplam sayısı 8.960'tır. Ayrıca, 2002-2012 yılları arasında kurumlar arası nakil yoluyla Bakanlığımız merkez teşkilatına veri hazırlama ve kontrol işletmeni, memur ve hizmetli unvanında 16 personelin ataması yapılmıştır. Kurumlar arası nakil yoluyla Bakanlığımız merkez teşkilatına atanan 16 personelin 2'si taşra teşkilatı kadrolarına memur olarak atanmıştır.

İstanbul Milletvekili Sayın Celal Dinçer'in (6/3815) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Maddi imkânsızlık içindeki öğrencilerle şehit ve malul gazi çocuklarıyla malul gazilerin özel öğretim kurumlarında ücretsiz veya indirimli okutulmalarına ilişkin olarak 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu'nun 13'üncü maddesinde "Kurumlar, öğrenim gören öğrenci sayısının yüzde üçünden az olmamak üzere ücretsiz öğrenci okutmakla yükümlüdür. Bakanlıkça bu oran yüzde ona kadar artırılabilir." hükmüyle, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nin "Ücretsiz veya Burslu Okuyacak Öğrenci ve Kursiyerler" başlıklı Altıncı Bölümünde yer alan hükümlere göre değerlendirilmektedir.

Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/3982) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca, konuya ilişkin olarak, 2012 yılı içerisinde devlet üniversitelerinde araştırma, inceleme konusunda toplam 350 milyon 580 bin 700 Türk lirası tutarında harcama yapıldığı belirtilmektedir.

Antalya Milletvekili Sayın Gürkut Acar'ın (6/4147) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Antalya Valiliğince, konuya ilişkin olarak, Aksu Köy Enstitüsünün 1938 yılında 173.779 metrekare üzerine kurulduğu, söz konusu arazide herhangi bir azalmanın olmadığı, hazineye ait 39.660 metrekare yüzölçümlü, 240 ada, 6 parsel numaralı taşınmazın Aksu Anadolu Öğretmen Lisesi hizmet binası; 9.467 metrekare yüzölçümlü, 246 ada, 1 parsel numaralı taşınmazın Aksu Anadolu Öğretmen Lisesi spor sahası; 124.652 metrekare yüzölçümlü, 13.437 ada ve 29 parsel numaralı taşınmazın Aksu Anadolu Öğretmen Lisesi olarak hazine adına tescil edildiği, ayrıca herhangi bir bedelle arazi satışının yapılmadığı belirtilmektedir.

Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/4259) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 2012-2013 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ilkokulda 20, ortaokulda 19 olarak, Kahramanmaraş ilinde ise ilkokulda 21, ortaokulda 20 olarak gerçekleşmiştir. 2012-2013 eğitim öğretim yılında ortaöğretimde net okullaşma oranı Türkiye genelinde yüzde 70,06, Kahramanmaraş ilinde ise yüzde 63,52 olarak gerçekleşmiştir.

BAŞKAN - Sayın Bakan, sözlerinizi tamamlayınız isterseniz. İki sayın milletvekili açıklama isteyecek, sonra tekrar konuşmanıza devam edersiniz.

MİLLİ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Peki, şimdi kapatayım mı?

BAŞKAN - İsterseniz orada bekleyin, siz bilirsiniz ama isterseniz... Oturursanız iki sayın milletvekiline söz vereyim.

MİLLİ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Daha sonra elimdekileri tamamlayacağım, değil mi?

BAŞKAN - Tekrar davet edeceğim, evet.

MİLLİ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Peki.

BAŞKAN - Sayın Genç, buyurun.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Teşekkür ederim.

Aslında benim soruma verilen cevap yanlış. Bu savcılar hiçbir surette mahkeme kararında tahrifat yapmamışlar. Mahkeme kararının 1'inci maddesinde borçluların bütün mal varlıklarına el konulması konusunda mahkeme bir karar vermiş, 2'nci maddesinde de "Biz zaten 1'inci maddede bunların varlığına el konulması konusunda karar verdik, 2'nci maddeyle istenen ticari ortaklıklardaki varlıklarına da el konulması konusundaki bir hükmü vermesine gerek yoktur, bu konuda karar vermesine gerek yoktur, mahal yoktur." demiş, dolayısıyla burayı kapatmış ama Adalet Bakanı kasten Deniz Feneri davasının sonucu Tayyip Erdoğan ve kendisine, AKP'nin ileri gelen kişilerine dokunduğu için sudan bahanelerle bu savcıları görevden almıştır. Nitekim Yargıtayda bu arkadaşlar, bu üç savcı yargılanmış ve burada bir resmî evrakta tahrifat yapılmadığı anlaşıldığı için...

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum Sayın Genç.

Sayın Halaman...

KAMER GENÇ (Tunceli) - Şimdi, Sayın Başkan, cümlemizi tamamlayalım, niye örtbas ediyorsun?

BAŞKAN - Hayır, Sayın Genç...

KAMER GENÇ (Tunceli) - Yani efendim, İç Tüzük'e göre...

BAŞKAN - Efendim, birer dakika süre veriyoruz. Bunu biliyorsunuz.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Birer dakikayı nereden çıkarıyorsunuz!

BAŞKAN - Sadece açıklama isteyebilirsiniz Sayın Genç, Tüzük açık.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Bakın, bizim konuşma hakkımızı sınırlıyorsunuz.

BAŞKAN - Hayır, konuşma hakkınızı sınırlamıyoruz efendim. Tüzük'teki konuşma hakkı neyse onu uyguluyoruz burada.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Çok keyfî hareket ediyorsunuz. Ondan sonra söyleyince arkamızdan tazminat davası açıyorsunuz. Yahu yakışıyor mu size yani? Ya böyle bir şey olur mu? Biraz önce bir şey söylüyorum, beni dinlemeden hemen geçiyorsunuz. Ya burada bir milletvekili konuştuğu zaman...

BAŞKAN - Sayın Genç, dinledim sizi.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Bakın, bir milletvekili konuştuğu zaman dinlemek zorundasınız.

BAŞKAN - İç Tüzük gereği, Sayın Bakanın açıklamasından sonra kısa bir açıklama isteyebilirsiniz. Sürenizi verdim.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Siz şimdi örtbas ediyorsunuz yani Deniz Feneri davasında yapılan yolsuzluğu örtbas etmenin vasıtası oluyorsunuz. Yani yakışıyor mu bu Türkiye Büyük Millet Meclisinin Başkan Vekiline?

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.

Sayın Halaman, buyurun.

ALİ HALAMAN (Adana) - Başkanım, teşekkür ederim.

Sayın Bakanımıza da cevabından dolayı teşekkür ediyorum.

Ama şöyle bir şey var, bu klasik gibi gözüküyor: 300 bin tane atanamayan öğretmen var, bunlar mayın gibi geziyorlar. Hükûmetin -her dönemde söz konusu oluyor- "Ya biz sizi atayamayız, böyle bir okulumuz yok, bu eğitim fakültelerine gitmeyin." deme imkânı yok mu? Yani "Bu öğretmen yetişen çocukların önünü okula gitmeden keseriz, sizi tayin edemeyiz." niye demiyor bu Hükûmet? Ben bunu sormak istiyorum.

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum Sayın Halaman.

Sayın Bakan, buyurun.

Önce Sayın Genç ve Sayın Halaman'ın açıklamak istedikleri konulara, daha sonra da diğer sorulara cevap veriniz lütfen.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Adalet Bakanlığı adına, Sayın Kamer Genç'in (6/115) esas numaralı soru önergesine ilişkin açıklamasını ben de dinledim. Bendeki Adalet Bakanlığı tarafından hazırlanan bilgi notu...

KAMER GENÇ (Tunceli) - Yanlış cevap vermiş. Nerede kendisi? Niye gelip cevap vermiyor da siz veriyorsunuz?

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Deniz Feneri soruşturmasıyla ilgili olarak, şüpheli avukatları tarafından savcılar hakkında yapılan şikâyet başvuruları üzerine söz konusu iddialar Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu müfettişlerince incelenmiş ve mahkeme kararındaki bazı bölümlerin üzerinin kapatılarak mahkemenin kararına aykırı uygulamaların yapıldığı tespit edilmiştir.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Kapatılan bölüm karar verilmesine yer olmayan hükümdür. Yargıtay da "Burada tahrifat yok." dedi.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Bunun üzerine Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu tarafından gerekli adli ve idari süreç başlatılmıştır. Müfettişlerce inceleme yapılıp soruşturma aşamasına geçilmesi üzerine ilgili savcılar Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Deniz Feneri soruşturmasından alınmıştır.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Yanlış işte. Yargıtay beraat ettirdi, "Burada tahrifat yok." dedi.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Yargıtay aşamasını burada anlatmıyorum. Daha önceki şeyi anlatıyorum.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Dava açtılar ya, savcıları mahkemeye verdiler, gittiler Yargıtaydan beraat ettiler.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Sayın milletvekilinin, Sayın Erdoğan'ın...

KAMER GENÇ (Tunceli) - Ama bilmiyorsunuz ki siz. Her şeye çıkıp da konuşmaya hakkınız yok ki. Bilmediğiniz konularda çıkıp da cevap vermeyin bize.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Öğretmen atamalarıyla ilgili...

KAMER GENÇ (Tunceli) - Zaten millî eğitimin de köküne dinamit koydunuz.

BAŞKAN - Sayın Bakan, buyurun devam edin lütfen.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Öğretmen atamalarıyla ilgili, sayın milletvekilinin sorusunu kısaca açıklamaya çalışayım.

Haklısınız ama bu konuda müteaddit açıklamalar sadece ben değil, benden önceki bakan arkadaşlar tarafından da yapıldı. Şu anda öğretmen adayı durumunda olan, yani herhangi bir öğretmen yetiştiren veya öğretmen de yetiştiren eğitim fakültesi, fen fakültesi gibi kurumlardan mezun olan öğrencilerimizin, gençlerimizin sayısıyla Millî Eğitim Bakanlığında istihdam edilebilecek öğretmen sayısı ne yazık ki birbirini karşılamıyor.

Çok sayıda atama bekleyen ve kendilerini öğretmen adayı olarak gören, mezun oldukları okullar itibarıyla da böyle gören öğrenciler var ama Millî Eğitim Bakanlığının en ideal koşullarda yani bütün sınıflarımızın, bir defa bütün derslik eksiklerimizin giderildiği, bütün dersliklerimizin yapıldığı, tamamlandığı ve her derslikte en fazla 30 öğrencinin eğitim gördüğü ve bütün okullarımızda tekli eğitime geçildiği, yani ideal koşulların sağlanabildiği bir durumda dahi Millî Eğitim Bakanlığının bugünkü demokratik projeksiyonlarla da istihdam edebileceği, bütün branşlarda istihdam edebileceği öğretmen sayısı 125 bin. Buna mukabil şu anda bu okullardan mezun olmuş olan gençlerimizin sayısı 250 bin civarında. Bundan öncesi ve bundan sonrası için bu tür arz ve talep dengelerini sağlamak amacıyla daha önce Sayın Nimet Baş döneminde başlatılmış Öğretmen İstihdamı Projeksiyonu Projesi -ki Projeye Ankara Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Gazi Üniversitesi katkıda bulunmuş- çerçevesinde 2023 ve hatta sonrasına ilişkin projeksiyonlar yapıldı, bunlar YÖK'le paylaşıldı. Bu çerçevede ikili öğretimde öğretmen yetiştirmeye yönelik ikili öğretimler kapatıldı, açıköğretimler kapatıldı ama mevcut eğitim kurumlarını öyle bir gecede "kapattım" demekle de olmayacak olduğu için bu planlama doğrultusunda kontenjanlar ayarlanıyor.

Şimdi kaldığım yerden devam ediyorum Sayın Başkan.

BAŞKAN - Evet, devam edin Sayın Bakan.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/4309) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum.

Üniversitelerin öğretim üyesi dışındaki öğretim elemanı kadrolarına 2013 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu'na bağlı (İ) cetvelinde açıktan ve nakil yoluyla yapılabilecek toplam atama sayısı öğretim elemanı sayısının yüzde 50'sini geçmeyecek şekilde yapılabilmektedir.

Yükseköğretim kurumları için verilen ilave 9 bin adet izinlerin 4 bin adedi ÖYP kapsamında yetiştirilmek amacıyla araştırma görevlisi kadrolarına atamalarda kullanılmak üzere verilmiştir. Atama izninden Yükseköğretim Kurulunca üniversitelerine dağılımı yapılanların atama izin sayısı kadar atama yapabildiği, üniversitelerin, izin verilen sayılar içerisinde olmak kaydıyla öğretim üyesi dışındaki öğretim elemanı kadrolarına Kuruldan 78 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 5'inci maddesine göre kullanma izni alarak atama yapıldığı, ayrıca kadro izni verilmeyen üniversite bulunmadığı... Öğretim elemanlarının özlük haklarının iyileştirilmesine yönelik çalışmalar ise devam etmektedir.

Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/4413) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımıza bağlı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü bünyesinde yürütülen Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi kapsamında Türkiye ve Avrupa'daki öğrenme ve istihdam fırsatlarına kolaylıkla ulaşılmasını sağlayan Hayat Boyu Öğrenme Web Portalı kurulması çalışmaları tamamlanmıştır. Bu portal aracılığıyla her türlü kursa, öğrenme fırsatına, İŞKUR sistemindeki açık işlere, Avrupa Birliği Hayat Boyu Öğrenme Fırsatları Web Portalı aracılığıyla da Avrupa ülkelerindeki öğrenme olanaklarına, rehberlik ve danışmanlık hizmetleri veren mesleki bilgi sistemine ulaşılabilmektedir.

Avrupa Hayat Boyu Öğrenme Web Portalı ve Euroguidance sistemlerinin yanı sıra Avrupa'da eğitim, kamu hizmetleri, istihdam olanaklarına erişim sağlayan portallar da Hayat Boyu Öğrenme Web Portalı'nda yer almaktadır. Ayrıca "Öğrenme Fırsatları" başlığı altında yer alan halk eğitimi merkezleri kursları, diğer açık kurslar ve açık öğretim kurumları sistemi veri tabanları e-yaygın sistemi üzerinden özel bir arayüzle web portala yüklenmiştir. "İstihdam Fırsatları" bölümünde İŞKUR açık işler ve mesleki kurslar...

BAŞKAN - Sayın Bakan, süreniz tamamlanıyor, lütfen sözlerinizi tamamlayınız.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - ...veri tabanı sistemleriyle iş birliği içinde çalışılmış ve bu veriler Hayat Boyu Öğrenme Web Portalı'na aktarılmıştır.

Öğretim programlarında öğrencilere, araştırma yapma, keşfetme, problem çözme, çözüm ve yaklaşımlarını paylaşma ve tartışmaya yönelik bilgi, beceri, tutum ve davranışlarını kazandırmak hedeflenmektedir. Bu bağlamda öğretim programlarının temel yaklaşımları, genel amaçları, kazanımları...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) -...etkinlikleri, öğrenme yaklaşımları, yöntem ve teknikleri ile uygulamaya yönelik açıklamalarında araştırmacılık ve yenilikçilik konuları da yer almaktadır.

Müsaade ederseniz şu soruyu da cevaplandırayım.

BAŞKAN - Buyurun.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Diğer taraftan, ilköğretim okullarının 1-8'inci sınıflarında uygulanan öğretim programları içerisinde öğrencilerde kazandırılmaya çalışılan sekiz temel beceriden ikisi araştırma-sorgulama ile girişimciliktir.

Ortaöğretim matematik, fizik, kimya, biyoloji ve benzeri ortak derslerinin öğretim programlarında araştırmacılığa yönelik olarak "araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünü geliştirebilmeleri", "bilimsel bir araştırma yapmaya olan ilgisini geliştirebilmeleri" kazanımları, "girişimcilik", "ekonomi", "işletme", "bilgi kuramı" ve "proje hazırlama" gibi seçmeli derslerin öğretim programlarında yenilikçilik ve araştırmacılık kavramları yer almaktadır.

Mesleki ve teknik öğretim okullarında okutulan "mesleki gelişim" ve "girişimcilik ve işletme yönetimi" derslerinde araştırmacılık ve yenilikçiliğe yönelik olarak "bilgiye ulaşma, veri toplama, girişimci fikirler üretme, girişimci fikir geliştirme, iş kurma ve geliştirme, problem çözme, piyasaları izleme, faaliyet alanı açma" ve iş yeri açma gibi modüller yer almaktadır.

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum Sayın Bakan.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Ben çok teşekkür ederim. . (AK PARTİ sıralarından alkışlar)