| Konu: | MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 68 |
| Tarih: | 26.02.2014 |
EMRE KÖPRÜLÜ (Tekirdağ) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; beş dakika içerisinde düşüncelerimizi paylaşmaya çalışacağız. Tabii, 30 Mart öncesi yine panik yasalardan biriyle karşı karşıyayız. Amaç, tabii ki eğitimin temel sorunlarına çözüm sağlamak değil; amaç, herkesin bildiği gibi, AKP'nin siyasi hedeflerine hizmet edecek bir şekilde tasfiye operasyonlarını yönetebilmek. Millî Eğitim Bakanlığı zaten her bakan değişikliğinde, sonra gelenin bir önceki döneme ilişkin mazeretler ürettiği bir yapı hâline dönüşmüş. Millî eğitim, hesapsız, adalet ve liyakatten uzak, sadece siyasi bir amaç güden bir anlayış ile yönetilmeye çalışılıyor. Bakanın 4+4+4 Komisyon görüşmelerindeki tutumu, bugün, bu yasa kapsamındaki tutumu bunun en bariz örnekleri.
Tabii, ne oldu, ne oldu da bu yasa Genel Kurul gündemine geldi, ne oldu da eski dostlar düşman oldu, aralarında kavga çıktı ve bu yasa gündeme geldi? Tabii, şu önemli: Bu yasa sadece dershanelerin kapatılmasından ibaret değil, içinde birçok tasfiye alanını barındırıyor ancak şunu söylemekte fayda var: Toplumun en çok meşgul olduğu bölüm dershanelerin kapatılması.
Şimdi, şunu soralım önce, bütün vatandaşların sorduğu soruyu biz de bu Meclis kürsüsünden soralım: Şimdi, Başbakan başta olmak üzere, AKP'nin üst yönetimi senelerce cemaatle kol kola gezdi, teşvik etti. Bütün açılışlarda, organizasyonlarda hep başroldeydi. Dershanelere de yurt dışı okullarına da övgüler düzdü. Türkçe Olimpiyatlarında, bu yapının şirket birliklerinin toplantılarında boy boy pozlar verildi hep, hep desteklenildiği söylendi. Hatta en son katıldığı toplantıda, Başbakan bu yapıyı "barış elçileri" olarak tanımladı. Ne kadar enteresan, değil mi? Şimdi ise barış elçisi olarak tanımladığı kuruma "yasa dışı örgüt" tanımlaması yapıyor. Adama sormazlar mı, demezler mi: "Eğer dediğin doğruysa, doğruysa bu anlattıkların, geçmişte sen bu örgütün neresindeydin? Neresinde bu örgüt yapısının görevliydin, bu örgütle nasıl bir ittifak içerisindeydin?" İşte, bugün, AKP bu çelişkileri içerisinde boğuluyor. Sadece bu alanda değil, diğer bütün alanlarda çelişki içinde boğuluyor ve çabaladıkça daha da batıyor. AKP batabilir ama biz AKP'yle bu ülkenin de dibe doğru sürüklenmesine izin vermeyeceğiz, halk da buna izin vermeyecek.
Bugün dershaneler bu ülkede 4 binin üzerinde. En çok açıldığı dönem de AKP iktidarı. AKP iktidarında en çok dershane sayısında artış olmuş. Hangi ihtiyaçtan doğmuş? E, tabii ki, bugün, ortaöğretim de de yükseköğretime girişte de sınav sistemi devam ediyor. Eğitim sistemi yetersiz, okulların arasında eğitimin kalitesi denk değil ama herkes aynı sınava giriyor. Dershanelerin varlığı tabii ki bir sonuç, belli sebeplerin yarattığı bir sonuç. Sizlerin de çok iyi bildiği gibi, dershaneleri bugün kapatmak hiçbir sorunu çözmeyecek, bilakis sorunu derinleştirecek. Okullardaki öğretmen açığı, okul ve derslik eksiklikleri, okullar arasında denk olmayan eğitim kalitesi, veliler arasında para toplanmazsa okulların kömür bile alamadıkları, yüz binlerce öğretmenin atama beklediği sorunu bu yasayla çözülmeyecek. Bu sorunları çözmek adına bu yasada hiçbir düzenleme yok. Tek derdi, dershaneleri kapatmak.
Sayın Bakan, Bakanı olduğunuz Millî Eğitim Bakanlığının okullarına ve eğitimine halk güvenmiyor. Güvenmediği için de, bu yarış sistemi içerisinde, çocuklarını dershanelere gönderiyor. Şimdi, siz, kendi üzerinizde bir sorumluluk hissedip bu problemleri gidermekle uğraşacağınıza, dershaneleri kapatma ve tasfiye sürecinde görev almakla meşgulsünüz ve bu dershaneleri kapattıktan sonra doğabilecek mağduriyetleri hiç düşünmüyorsunuz. 250 bin atama bekleyen öğretmen var; 50 bin öğretmen işsiz duruma düşecek, siz bunları sözlü sınavla memur kadrosuna alacağınızı söylüyorsunuz. Yahu, bu insanlar sizin yazılı sınavlarınıza güvenmiyor, sözlü sınavınıza nasıl güvenecekler? Devamında, bu nasıl çelişkili bir uygulama olacak; KPSS'ye giren, atama bekleyen öğretmenlerle bugün için sözlü sınavla atayacağınız dediğiniz öğretmenler arasında çelişkiyi nasıl gidereceksiniz?
Dediğimiz gibi, beş dakika içinde anlatabilmemiz zor. Ancak, maddeleri üzerindeki düşüncelerimizi daha sonra tekrardan belirteceğiz. Bu vesileyle, Genel Kurulu bir kez daha saygılarımla selamlıyorum. (CHP sıralarından alkışlar)