GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: SÖZLÜ SORU ÖNERGELERİ
Yasama Yılı:5
Birleşim:15
Tarih:18.11.2014

MİLLÎ SAVUNMA BAKANI İSMET YILMAZ (Sivas) - Teşekkür ederim.

Sayın Başkan, sayın milletvekilleri; Türkiye Büyük Millet Meclisi gündeminde yer alan soruları cevaplandırmak üzere söz almış bulunmaktayım. Bu vesileyle Sayın Başkan ve milletvekillerini saygıyla selamlıyorum.

Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/135) esas numaralı sözlü soru önergesi için... Ardahan ili Göle ilçesinde içme suyu şebekesinin yenilenmesiyle ilgili olarak İller Bankası aracılığıyla kesin proje çalışması tamamlanmış ve ihale aşamasına gelinmiştir. İhale süreci tamamlandıktan sonra problem çözüme kavuşturulacaktır.

Mersin Milletvekili Sayın Ali Öz'ün (6/1736) ve Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/3052) esas numaralı sözlü soru önergelerini birlikte cevaplandıracağım.

Türk Silahlı Kuvvetleri personelinin özlük haklarıyla ilgili çalışmalar personel ayrımı gözetilmeksizin bir bütün olarak yürütülmektedir. Bu kapsamda, teklifler, hâlen görevde bulunan subay, astsubay ve diğer personelin özlük hakları ile bunların emekli maaşlarında iyileştirme yapılmasını içerecek şekilde, ihtiyaca göre muhtelif zamanlarda hazırlanmaktadır.

Son dönemde yapılan maaş artışları aşağıdaki şekildedir:

İç güvenlik faaliyeti icra edilen bölgelerde görevli personele verilmekte olan operasyon tazminatıyla -aylık 524 Türk lirası- ilgili olarak tazminat verilen personel ve birlik sayısında artış yapılmıştır. Bu doğrultuda, Hatay birinci derece kritik iller grubuna dâhil edilerek, bu ilde görev yapan personelin daha yüksek operasyon tazminatı alması sağlanmıştır; sözleşmeli erlerin operasyon tazminatı alması sağlanmıştır; erbaş ve erlerin operasyon tazminatı 148 Türk lirasından 200 Türk lirasına yükseltilmiştir; jandarma koruma birlikleri, Kara Kuvvetleri Komutanlığı İHA birlikleri ve dört ildeki hava radar birliklerinin erbaş ve er dâhil tüm personeli ile Hava Kuvvetleri Komutanlığı seyrüsefer subayları operasyon tazminatı kapsamına dâhil edilmiştir.

Ayrıca, birinci derece kritik illerde -Hakkâri, Şırnak, Siirt, Hatay gibi- görev yapan personele hâlen ödenmekte olan 524 Türk lirası operasyon tazminatına ilave olarak, tüm subay, astsubay, uzman jandarma, uzman erbaş ve sözleşmeli erleri de kapsayacak şekilde, tabur ve aşağı seviyedeki hudut birlikleri, operasyon icra eden tabur ve aşağı seviyedeki birlikler ile ilçe jandarma komutanlıkları ve bağlı karakollardaki personele aylık sabit 626 Türk lirası, kritik illerde operasyonu icra eden diğer birlikler ile havacılık unsurlarına operasyona iştirak edilen gün ile orantılı olarak günlük 10 ila 40 lira ilave operasyon tazminatı ödenmesine başlanmıştır.

Yine, muharip sınıf personeli komutanlık görevlerine özendirmek, emsallerine göre daha zorlu şartlarda görev yapanları ve mesleki gelişim için personeli teşvik etmek, mahrumiyet bölgelerinde görev yapanlar ile risk seviyesi yüksek görevlerde bulunanları motive etmek maksadıyla harp akademileri eğitimi, komutanlık ve karargâh subaylığı eğitimi ve astsubay üst karargâh hizmetleri eğitimi alan personele -subay ve astsubaya- belediye sınırları dışındaki jandarma karakol komutanlıklarında görevli personele -subay, astsubay, uzman jandarma, uzman erbaş ve sözleşmeli erbaş ve erlere- patlayıcı madde imhası görevinde çalışan personele -subay, astsubay, uzman jandarma, uzman erbaş ve sözleşmeli erbaş ve erlere- ilave tazminat verilmesi sağlanmıştır.

2629 sayılı Kanun kapsamında uçucu, paraşütçü, denizaltıcı, dalgıç ve kurbağa adam gibi niteliklere sahip personelin tazminatlarında ortalama yüzde 5 ila yüzde 20 oranında artış yapılmıştır. Yapılan çalışmalar belirli bir kesime yönelik çalışmalar değildir. Söz konusu artışlar, iç güvenlik bölgesinde operasyon icra eden birliklerde görevli tüm personele, uçucu, paraşütçü, denizaltıcı, dalgıç ve kurbağa adam gibi niteliklere sahip personele harp akademileri eğitimi, komutanlık ve karargâh subaylığı eğitimi ve astsubay üst karargâh hizmetleri eğitimi alan personele de benzer şekilde düzenlenmiştir.

Silahlı Kuvvetler personelinin özlük haklarında iyileştirme yapılması yönündeki çalışmalar ihtiyaca göre muhtelif zamanlarda hazırlanmaktadır. Bu kapsamda, iç güvenlik bölgesinde operasyon icra eden birliklerde görevli tüm personel, uçucu, paraşütçü, denizaltıcı, dalgıç ve kurbağa adam gibi niteliklere sahip personel harp akademileri eğitimi, komutanlık ve karargâh subaylığı eğitimi ve astsubay üst karargâh hizmetleri eğitimi alan personel ve buna benzer özellik arz eden görevler, görev yerleri için hazırlanan teklifler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca ihtiyaç duyulan alanlara ve personele yönelik düzenlemeler ise aşağıdaki şekildedir.

Mali konularda tamamlanan iyileştirme çalışmaları şunlardır: Astsubayların 1'inci derecenin 4'üncü kademesine yükseltilebilmesi imkânı sağlanmıştır. "Barışı Destekleme ve Koruma Harekâtı" kapsamında Afganistan'da görevli personelin gündeliklerinde 30 ila 32 dolar, Bosna Hersek, Kosova, Arnavutluk gibi ülkelerde görev yapan personelin gündeliklerinde 5'er dolar artış sağlanmıştır. MİT, emniyet hizmetleri sınıfı personeli emeklilerinde olduğu gibi makam tazminatı almayan emeklilerin maaşlarına 100 Türk lirası iyileştirme yapılmıştır. Haklarında kamu davası açılmış Türk Silahlı Kuvvetleri personeline de beraat etmeleri durumunda avukatlık ücretlerinin ve dava masraflarının ödenmesi imkânı sağlanmıştır. Sözleşmeli subay, astsubaylara sözleşmeleri sona erdiğinde ödenen tazminatlardan gelir vergisi kesintisi yapılmayacaktır. 45 yaşını doldurduğu hâlde emeklilik hakkı kazanamamış uzman erbaşlara sivil memurluğa geçerek emekli olabilme imkânı getirilmiştir. Derecelerine göre astsubaylara verilen ek göstergenin üçte 2'sinin uzman erbaşlara da verilmesi sağlanmıştır.

Mali konularda devam eden iyileştirme çalışmaları şunlardır: 1'inci dereceye yükselmiş ve 3600 ek göstergeyi hak etmiş olan binbaşı ve başçavuşlara da -emekliler dâhil- görev tazminatı verilmesi, yaklaşık 450 Türk lirası; 2003 yılı ve öncesi göreve başlamış olan astsubaylarımızın bir üst dereceye intibak işlemlerinin yapılması; özellikle düşük rütbeli personelin maaşlarına yüzde 20, diğer personele ise yüzde 7 ila 12 aralığında artış yapılması; Türk Silahlı Kuvvetleri personelinin özlük haklarının tek gösterge tablosuyla düzenlenmesi; lojman tahsis edilmeyen Türk Silahlı Kuvvetleri personeline yaklaşık 460 Türk lirası artış getirilmesi; nöbet, atış, tatbikat, eğitim gibi nedenlerle fazla mesai yapan personele aylık yaklaşık 700 Türk lirasına varan fazla mesai ücreti ödenmesi; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde görev yapan personele ödenmekte olan tazminatın Ada'daki hayat pahalılığı nedeniyle yarbay ve daha alt rütbedeki subay, astsubay, uzman erbaş ve sivil memurlar için artırılması; 2'nci dereceden emekli olmuş personelin 1'inci dereceye intibak işlemlerinin yapılarak emekli aylığı hesabında kullanılan yüzde 70 oranının yüzde 130 oranına çıkarılmasına yönelik teklifler yapılmış ve ilgili bakanlıklarla koordinesi devam etmektedir.

Mesleki gelişime yönelik yapılan çalışmalar ise şunlardır: Türk Silahlı Kuvvetleri Astsubay Üst Karargâh Hizmetleri Eğitimi 2010 yılından itibaren verilmeye başlanmış ve müteakiben eğitim gören personele yönelik iyileştirmeler yapılmıştır. Astsubayların yurt dışı sürekli görev (NATO ve ataşelik) kadrolarında yüzde 63, yurt dışı geçici görev kadrolarında ise yüzde 26 artış sağlanmıştır. Astsubayların azami yüzde 15 olan astsubaylıktan subaylığa geçiş kontenjanı 2012 yılından itibaren yüzde 25'e çıkarılmıştır. Mecburi hizmet süresi on beş yıldan on yıla düşürülmüştür. Belirli şartlarda astsubayların askerî okulların uygun görülecek öğretmen kadrolarında görevlendirmelerine imkân sağlayacak kanun değişikliği yapılmıştır. Genelkurmay Başkanlığı astsubay kadrosu ihdas edilmiştir. Ayrıca, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve Hava Kuvvetleri Komutanlığına ilave olarak Kara Kuvvetleri Komutanlığında da kuvvet astsubaylığı uygulaması başlatılmıştır. Askerî ataşeliklere atanacak personele bedelinin yüzde 60'ı bütçeden karşılanmak üzere yurt içinde mahallî dilde eğitim verilmesi imkânı sağlanmıştır. Yaş haddinden erken emekli olmak zorunda kalacak olan uzman erbaşlıktan astsubaylığa geçen personelin mağduriyetlerinin önlenmesi için yaş hadleri üstçavuşlar için 46'dan 52'ye, başçavuşlar için 49'tan 54'e çıkarılmıştır. Sosyal hakların iyileştirilmesine yönelik çalışmalar kapsamında hastanelerde, polikliniklerde muayene öncelik sırası uygulaması değiştirilerek statü ayrımı kaldırılmıştır. 75 kişilik OYAK Temsilciler Kurulunun 27'si astsubay, Temsilciler Kurulu tarafına OYAK Genel Kurulundaki 20 üyenin 8'i astsubay olarak seçilmiştir.

Oda ve göz hapsi cezaları dolayısıyla da disiplin ceza ve tutukevleri kaldırılmış, amirlik görevinin en önemli yetkilerinden birisi olan disiplin cezası verme yetkisi sicil amiri konumundaki bütün astsubaylara tanınmıştır.

Sözleşmeli subay, sözleşmeli astsubay, uzman erbaş ve sözleşmeli erbaş ve erlerden uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren, hastalığa yakalananların belirli koşullarda tedavi, istirahat ve hava değişimine tabi tutulmalarına imkân sağlanmıştır.

İç Hizmet Yönetmeliği'nde düzenleme yapılarak nöbet muafiyeti uygulamasında iyileştirmeler yapılmıştır.

Türk Silahlı Kuvvetleri personeli için mazeret izinlerinin Devlet Memurları Kanunu'nda yapılan iyileştirmelere paralel hâle getirilmesi de sağlanmıştır.

Tokat Milletvekili Doktor Reşat Doğru tarafından verilen (6/3565) esas numaralı sözlü soru önergesinin cevabı: 2000-2014 yılları arasında toplam 5.655 öğrenci askerî okullardan ayrılmıştır. Ayrılma sebeplerinin veli isteği, akademik başarısızlık, disiplinsizlik ve sağlık olduğu tespit edilmiştir. Tazminat miktarlarında, 30 Haziran 2010 tarihli ve 27627 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 6000 sayılı Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'la personel ve amortisman giderleri çıkarılmış, 25 Şubat 2011 tarihli ve 27857 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 6111 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun'la ödemeler yapılandırılarak faizler düşürülmüş, 12 Temmuz 2012 tarihli ve 28351 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 6353 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'la da öğrenci harçlıkları, ilaç ve tedavi giderleri ile kitap ve kırtasiye giderleri çıkarılmıştır.

Ardahan Milletvekili Ensar Öğüt'ün (6/3635) esas numaralı sorusuna cevabımız: Türk Silahlı Kuvvetlerinde meydana gelen her türlü vefat olaylarında mutlaka sorumluluk sahasına göre yetkili askerî savcılar tarafından adli soruşturma yapılmakta, akılda herhangi bir şüphe kalmaması için üstün gayret sarf edilmektedir. Türk Silahlı Kuvvetleri, insan hayatına mal olacak kaza ve olaylar ile disiplinsizlikleri önceden tespit etmeye ve önlemeye yönelik olarak uyguladığı çeşitli tedbirlerin yanında, tüm dünyada artan intihar vakalarının azaltılması için gayret sarf etmekte, özellikle sorumlu personelin önceden tespiti ve koruyucu ruh sağlığı hizmetine ilişkin tedbirleri hassasiyetle uygulamaktadır. Vefat eden personelin kötü muameleye maruz kalması, içinde bulundukları ortam sebebiyle böyle bir eylemi gerçekleştirmiş olması ve etnik kimliğini vurgulayan çıkarımlar herhangi bir araştırma ve bilimsellikten uzaktır. Meydana gelen her türlü intihar vakası, önceden başlamak üzere adli ve idari yönden soruşturulmakta, herhangi bir kusur veya ihmali tespit edilenler hakkında gerekli yasal işlemler yapılmaktadır. Yalnızca intihar olaylarında değil, ölümle sonuçlanan tüm olaylarda savcılık tarafından adli soruşturma mutlaka yapılmaktadır, olay bütün yönleriyle incelenmektedir, varsa sorumlular hakkında yasal işlem gerçekleştirilmektedir. Bugüne kadar kayıtlarımızda adli ve idari yönden tahkikatı yapılmamış, ölümü şüpheli olan bir vaka bulunmamaktadır. Ayrıca, ailenin verilen bilgiler dışında belge talep etmesi hâlinde -otopsi raporu dâhil- adli soruşturmanın yapıldığı makamın iletişim bilgileri de verilmektedir. Alınan tüm önlemlere rağmen vefat ile sonuçlanan ecel, hastalık, intihar, silah iş kazası, iç güvenlik olayı ve buna benzer olaylarda personelin ölüm sebebinin zihinlerde hiçbir soru işareti bırakmayacak şekilde açıklanması maksadıyla garnizon komutanlıklarınca vefat haberinin alınmasını müteakip emniyet ve kaza önleme konularında tecrübeli silahlı kuvvetler mensupları tarafından bir subay ve bir tabipten oluşan bir heyet teşkil edilmekte ve anılan heyet personeli bizzat ilgilinin evine giderek, ailesiyle yüz yüze görüşerek olayla ilgili bilgi verilmektedir. Vefat haberinin verilmesini müteakip askerî alay, tugay ve eşiti birlik komutanınca aileye başsağlığı dileğinde bulunulmakta olup, özlük işlemlerinin tamamlanmasına kadar aile ile irtibatın sürdürülmesi sağlanmaktadır. Aile, ilgili birlik komutanlığınca kaza veya olayın meydana geldiği birliğe davet edilmekte, davetin aile tarafından kabul edilmesi durumunda aile, tabur, alay veya tugay komutanı veya eşiti, adli müşavir, personel şube müdürü ve tabip personelden oluşan mihmandar heyet tarafından karşılanarak bizzat heyet başkanı tarafından bilgilendirilmektedir. Özellikle olaya şahit olan kişiler, birlik komutanları ve arkadaşlarıyla görüşmeleri sağlanmaktadır.

Verilen bilgiler dışında belge talep edilmesi hâlinde talep edilen belgelerin adli makamlardan talep edilmesi konusunda aile bilgilendirilmektedir. Ailenin olay yerine gelmek istememesi durumunda ailenin bilgilendirme isteği dikkate alınarak olay hakkında ayrıntılı bilgilendirme ilk hafta içinde aile yakınlarının katılımıyla ailenin evine en yakın konuşlu askerî birlikte garnizon komutanlığı ve ilgili birlik komutanlığı koordinesinde birliğinden asgari binbaşı rütbesinde bir heyet başkanı, adli müşavir, tabip ve ihtiyaç duyulan diğer personelden teşkil edilecek bir heyet tarafından yapılmaktadır.

Ayrıca, yakın zamanda Türkiye Büyük Millet Meclisine sevk edilecek bir tasarıyla asker kişilerin kıta, karargâh ve kurumlarda ya da görev esnasında veya görev yerlerinde ölümü hâlinde soruşturma ve kovuşturma süresince yasal mirasçılarını temsil etmek üzere kendilerinin seçtiği bir avukatın vekil olarak görevlendirmesi yönünde düzenleme yapılacaktır. Görevlendirilen avukat savcılıkla yapılacak olay yeri inceleme, ölüm muayenesi ve otopsi ile tanık ve bilirkişi dinlenmesi işlemleri ile dava açılması hâlinde duruşmalar sırasında hazır bulunacak olup ilgili bakanlığın bütçesinden konulacak ödenekten de bu avukatın ücreti ödenecektir.

Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın (6/3906) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Bakanlığımızca şahıslardan taşınmaz kiralaması yapılmamakta, kullanımına ihtiyaç duyulan taşınmazların sahibi kamu kurum ve kuruluşlarıyla varılan mutabakata göre kiralanmış olan binalar hakkında yıllık kira artışları Üretici Fiyatları Endeksi oranında yapılmaktadır. Bu çerçevede, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında kiralık olarak kullanılan hizmet binaları için 2013 yılı yıllık kira bedeli 957,19 Türk lirasıdır. Bakanlığımıza bağlı Savunma Sanayii Müsteşarlığında hizmet binası kira bedeli olarak 2011 yılında 3 milyon 532 bin 732 Türk lirası, 2012 yılında 1 milyon 164 bin 230 Türk lirası ödeme yapılmış olup 2012 yılının Mayıs ayından itibaren Savunma Sanayii Müsteşarlığı kendi mülkiyetindeki hizmet binasına taşınmıştır. Söz konusu Müsteşarlık binası şirketlerden değil gerçek kişilerden kiralanmıştır.

Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu ile Orta Doğu Teknik Üniversitesinin iş birliğini daha işlevsel hâle getirmek amacıyla teknopark alanında bir ofisin Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumunca kiralanması sebebiyle 2011 yılı için 5.280 dolar kira bedeli artı yüzde 20 gelir vergisi stopajı ödenmiş, 2012 yılı için 5.280 dolar karşılığı kira bedeli Türk lirası olarak fatura karşılığı ödenmiştir. 2013 yılı için 440 dolar kira bedeli ödenmiştir.

Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığında kiralık olarak kullanılan hizmet binaları ve ek hizmet binaları için 2011 yılında 266.311,75 TL, 2012 yılında 292.159,74 TL ve 2013 yılı Haziran ayı itibarıyla 149.392,90 TL kira bedeli ödenmiştir. Bu da Mehmetçik Vakfına ödenmiştir.

Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın (6/3907) esas numaralı sözlü soru önergesinin cevabı: Asker hastanelerinin dönemsel performans değerlendirmeleri Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaçlarının yanı sıra, bölgesel özellikler, sivil sağlık kuruluşlarının durumu, tıbbi cihaz ve sağlık personelinin durumu, ulusal sağlık sistemi ve mevzuatındaki gelişim ile bunların Türk Silahlı Kuvvetleri sağlık sistemine olan etkisi de dikkat alınarak yapılmaktadır.

Kütahya Asker Hastanesinde yılda ortalama 50 bin ila 55 bin erbaş-er ağırlıklı olarak birinci basamak seviyesinde poliklinik hizmeti almaktadır. 2012 yılına kadar, yüzde 10 sivil hasta kontenjanı olmasına rağmen ancak yarısına yakını kullanılabilmiştir. Kütahya ilinde hâlihazırda 2 kamu, 2 özel ve 1 üniversite hastanesinin mevcut olması, askerî personel ve ailelerinin de ulusal sağlık mevzuatı kapsamında bu imkânlardan faydalanmaya başlaması da değerlendirmede dikkate alınan önemli kriterlerdendir. Bu değerlendirmeler çerçevesinde, Kütahya Asker Hastanesi kapatılmamış ancak bünyesinde ağırlıklı olarak birlik ihtiyacına uygun birinci basamak sağlık hizmetlerinin verildiği, uygun branşlarda uzman tabiplerin de görev yaptığı, yataklı tedavi, laboratuvar imkânlarıyla güçlendirilmiş sağlık merkezine dönüştürülmüştür. Kütahya Asker Hastanesinin E1 grubu hastaneye dönüştürülmesi sonucunda, kadro fazlası durumundaki askerî personel ihtiyaçlar doğrultusunda diğer askerî birliklere atandırılmış, sivil personelin ise kendi atama talepleri de dikkate alınarak ihtiyaç duyulan askerî ve sivil kurumlarda istihdam edilmeleri planlanmıştır.

Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın (6/3939) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Bakanlığımızca personel ve yük taşıma hizmet alımı kapsamında kiralanan servis araçlarına ödenen miktar 2011 yılında 12 milyon 5 bin 545,09 Türk lirası, 2012 yılında 11 milyon 238 bin 580,36 Türk lirası, 2013 yılında 15 milyon 553 bin 622,22 Türk lirasıdır.

Şirketlerin seçiminde 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'na göre ihale yapılmış ve en düşük teklifi veren firma ihaleyi kazanmıştır. Yapılan bütün alımlarda başa baş noktası veya fayda/masraf analizlerinden ziyade, Millî Savunma Bakanlığı Fiyat ve Maliyet Analiz Yönergesi'ne göre yaklaşık maliyetlerin hesaplanması ile birliklerden gelen talepler göz önünde bulundurularak bu doğrultuda kiralama yapılmıştır.

Bakanlığımıza bağlı Savunma Sanayii Müsteşarlığınca sürücülü hizmet aracı ve personel servis araçları kiralama ihalesi kapsamında ödenen miktar 2011 yılında 1 milyon 380 bin 529,50 TL, 2012 yılında 1 milyon 744 bin 920 TL, 2013 yılında 1 milyon 819 bin 889,74 TL'dir. Söz konusu kiralama işlemleri 4734 sayılı Kanun'a göre açık ihale usulüne uygun olarak yapılmıştır.

Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığında hizmet alımıyla kiralanan personel servis aracı sayısı 2011 yılında 86, 2012 yılında 92, 2013 yılında 94 adet olup bunların dışında kiralık araç bulunmamaktadır.

Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu Genel Müdürlüğünde hizmet aracı ve personel taşıma hizmeti kapsamında yapılan araç kiralamalarına ödenen miktar 2011 yılında 5 milyon 149 bin 554,29 TL, 2012 yılında 5 milyon 462 bin 151,60 TL, 2013 yılında 5 milyon 634 bin 235,14 TL'dir. Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunun Genel Müdürlüğü ve fabrika/işletme müdürlüklerinde kullanılan kiralık taşıtlar, personel taşıma hizmeti için olanlar dâhil 4734 sayılı Kanun'a göre açık ihale usulüyle ihale edilerek ekonomik açıdan en avantajlı bedeli teklif veren firmalardan kiralama yapılmıştır.

Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın (6/4046) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: 2002-2013 dönemindeki taşınır satışları Millî Savunma Bakanlığı ve Türk Silahlı Kuvvetleri birimlerince 3212 sayılı Silahlı Kuvvetlerin İhtiyaç Fazlası Mal ve Hizmetlerinin Satış, Hibe, Devir Ve Elden Çıkarılması; Diğer Devletler Adına Yurt Dışı ve Yurt İçi Alımların Yapılması ve Eğitim Görecek Yabancı Personel Hakkında Kanun ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerince yapılmakta olup ağırlıklı olarak ikili anlaşmalar gereği yabancı ülke birlik ve personeline verilen akaryakıt ile yiyecek ve benzeri malzemelerden oluşmaktadır. Bu kapsamda, 2002 yılı için 24 milyon 656 bin 364,75 TL, 2003 yılı için 43 milyon 469 bin 218,12 TL, 2004 yılı için 21 milyon 71 bin 680,96 TL, 2005 yılı için 30 milyon 700 bin 788,08 TL, 2006 yılı için 30 milyon 250 bin 658,31 TL, 2007 yılı için 19 milyon 24 bin 015,05 TL, 2008 yılı için 43 milyon 983 bin 936,88 TL, 2009 yılı için 11 milyon 939 bin 596,94 TL, 2010 yılı için 13 milyon 441 bin 888,90 TL, 2011 yılı için 26 milyon 801 bin 167,16 TL, 2012 yılı için 25 milyon 682 bin 606,43 TL, 30 Haziran 2013 tarihi itibarıyla 4 milyon 871 bin 310,06 TL olmak üzere toplam 295 milyon 893 bin 231,65 Türk lirası gelir elde edilmiştir. Sağlanan bu kaynaklar Genelkurmay Başkanlığınca tespit edilen ilke, öncelik ve ana programlara göre savunma sanayisinin geliştirilmesi, araştırma ve geliştirme hizmetleri ve silahlı kuvvetlerin ihtiyacı bulunan silah ve malzemenin tedariki için Millî Savunma Bakanının vereceği yetkiye dayanılarak kuvvet komutanlıklarınca kullanılmaktadır.

Bu satışlar Türkiye'deki kamu veya özel kurum ve kuruluşlar ile Türkiye Cumhuriyeti'nin dış siyasi tutum ve menfaatlerine aykırı olmadığının Dışişleri Bakanlığı mütalaasıyla belirlenmesi şartıyla dost ve müttefik devletlere yapılmakta olup ilgili kanun ve alt mevzuatına istinaden yetkilendirilmiş makamlar tarafından karar verilerek onaylanmaktadır. Taşınırların satışlarından dolayı Bakanlığımıza iletilmiş bir dava da bulunmamaktadır.

Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın (6/4124) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Millî Savunma Bakanlığında 2002 ila 2013 yılları arasında kadrolaşma amacıyla istekleri dışında ataması yapılan personel bulunmamaktadır.

Bakanlığımıza bağlı Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri ANT İşletme Başkanlığında 2002-2013 yılları arasında kendi isteği dışında 3 personelin görev yeri değiştirilmiş olup bu sebeple 3 personel ANT İşletme Başkanlığı aleyhine dava açmıştır. Açılan bu davalarda 1 personel eski görev yerine iade edilmiştir.

Makine ve Kimya Endüstrisi kurumunda 2002-2013 yılları arasında kendi isteği dışında 18 personelin görev yeri değiştirilmiş olup bu sebeple 15 personel Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu aleyhine dava açmıştır. Açılan bu davalarda 4 personel eski görev yerlerine iade edilmiştir. Siyasi kadrolaşma saikiyle hiçbir atama yapılmamıştır.

Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın (6/4125) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: 1 Ocak 2002 tarihi ile 2013 yılı Temmuz ayı arasında Millî Savunma Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı kadrolarından istifa, emeklilik, ölüm ve buna benzer nedenlerle ayrılan sivil memur sayısı 1.991'dir. Boşalan kadroların 2002-2005 yılları arasında yüzde 75'i, 2006-2013 yılları arasında ise yüzde 50'si kadar alım yapılmıştır. 1 Temmuz 2013 tarihi itibarıyla Millî Savunma Bakanlığı kadrolarında istihdam edilen personel sayısı 6.131 olup boş bulunan sivil memur kadrosu 869'dur.

Millî Savunma Bakanlığına bağlı Savunma Sanayii Müsteşarlığında 2002 yılında 4, 2003 yılında 3, 2004 yılında 3, 2005 yılında 5, 2006 yılında 1, 2007 yılında 2, 2008 yılında 8, 2009 yılında 2, 2010 yılında 5, 2011 yılında 10, 2012 yılında 2, 2013 yılında 1 personel istifa, emeklilik, ölüm gibi nedenlerle görevlerinden ayrılmış olup boşalan kadrolara her yıl Bütçe Kanunu'yla Savunma Sanayii Müsteşarlığına tahsis edilen kontenjan çerçevesinde istihdam yapılmıştır.

Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığında 1 Ocak 2002 tarihi ile 2013 yılı Temmuz ayı arasında istifa, emeklilik, ölüm gibi nedenlerle boşalan işçi ve memur personel kadro sayısı 1.097'dir. ANT Başkanlığında hâlen işçi ve memur kadrolarında toplam 1.806 personel çalışmaktadır.

Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu Genel Müdürlüğünde, 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname çerçevesinde personel istihdam edilmektedir. Kadrolu memur personeli söz konusu kararnamenin (I) sayılı cetveline tabidir. Sözleşmeli personelin ise kadroları yerine pozisyonları vardır.

31 Aralık 2000 tarihi ile 2013 yılı Temmuz ayı arasında Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunda istifa, emeklilik, ölüm ve buna benzer nedenlerle boşalan (I) sayılı cetvele tabi memur kadrolarının yıllara göre dağılımı da şöyledir: 2002 yılında 27, 2003 yılında 52, 2004 yılında 34, 2005 yılında 23, 2006 yılında 15, 2007 yılında 33, 2008 yılında 9, 2009 yılında 18, 2010 yılında 19, 2011 yılında 19, 2012 yılında 18 ve 1 Temmuz 2013 tarihinde 13 olmak üzere toplam 280'dir.

Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın (6/4151) esas numaralı sözlü soru önergesinin cevabı: Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı ile Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvet komutanlıklarında geçici işçi vasıtasıyla veya hizmet alımı yoluyla 2004-2013 yılları arasında gerçekleştirilen faaliyet giderleri toplam 204 milyon 729 bin 982 lira 09 Kuruştur.

Savunma Sanayii Müsteşarlığında değişik pozisyonlarda 2002 ila 2013 yılları arasında 1.051 personelin istihdamı yapılmıştır. Bu personelin ücretleri Maliye Bakanlığının onayı alınmak suretiyle 2010/285 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı çerçevesinde ödenmektedir.

Bakanlığımıza bağlı Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığında 2002-2012 yılları arasında hizmet alımı yapılan taşeron firma çalışanlarının sayısı 2.702 olup 2005-2012 yılları arasında hizmet alımı yapılan firmalara ödenen toplam tutar 43 milyon 297 bin 883 lira 47 Kuruştur. Yapılan hizmet alım sözleşme hükümleri gereği personel alımı firma yetkisinde bulunmaktadır.

Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunda 2005-2013 yılları arasında hizmet alımı yapılan taşeron firma çalışanlarının sayısı 8.791 olup 2005-2012 yılları arasında hizmet alımı yapılan firmalara ödenen toplam tutar 126.776 Türk lirasıdır. Yeterli sayıda kadrolu personelin olmaması ile birlikte ana hizmet ve üretim birimleri dışındaki yardımcı hizmetlerin kadrolu personel ile yapılması hâlinde maliyetlerde ortaya çıkacak yüksek artışı önlemek amacıyla hizmet alımına gidilmiştir.

İstanbul Milletvekili Celal Dinçer'in (6/4344) esas numaralı soru önergesine cevabımız: Yedek subay aday adayları, yıl içindeki yedek subay kaynağı dikkate alınarak dört celp dönemi arasında dengeli bir planlama yapılarak silah altına alınmaktadır.

Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın (6/4604) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Kara Kuvvetleri Komutanlığına mensup birlikler tarafından sorumluluk bölgelerinde, teröristlerle mücadelede kolluk kuvvetlerine sağlanan destek kapsamında, bölücü terör örgütü mensuplarının tespit edilmesi hâlinde 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu'nun 11/d maddesi gereğince il valiliklerinin talepleri doğrultusunda tüm müdahaleler tereddütsüz yapılmaktadır.

Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın (6/4607) esas numaralı sözlü önergesine cevabımız: 2'nci Ordu Komutanlığı sorumluluk bölgesinde hudut emniyeti, hukuki mevzuat çerçevesinde eksiksiz yerine getirilmektedir. Yasa dışı sınır geçişlerine karşı, kaçakçı geçişleri dâhil, gerekli tüm tedbirler alınmakta olup, bölücü terör örgütü mensuplarının tespit edilmesi hâlinde hukuki mevzuat çerçevesinde gerekli müdahaleler tereddütsüz yapılmaktadır.

Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/4661) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Soru önergesinde belirtildiği şekilde askerî karakollara PKK'lılar tarafından PKK bayrağı asıldığına ilişkin bir olay tespit edilmemiştir.

Adana Milletvekili Ali Halaman'ın (6/4663) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Türk Silahlı Kuvvetleri, bölgesel ve küresel güvenlik ihtiyacına, teknolojik gelişmelere ve değişen risk ve tehdit durumuna göre değerlendirmeler yaparak mevcut kuvvet yapısını ve birliklerin konuş durumunu sürekli gözden geçirmektedir. Bu kapsamda ihtiyaç duyulan düzenlemeler, Tük Silahlı Kuvvetlerinin plan ve programlarına dâhil edilerek yapılmaktadır. 2033 yılına yönelik olarak bir yeniden yapılandırma çalışması da devam etmektedir.

Ardahan Milletvekili Ensar Öğüt'ün (6/4691) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Türk Silahlı Kuvvetleri, bölgesel ve küresel güvenlik ihtiyacına, teknolojik gelişmelere ve değişen risk ve tehdit durumuna göre değerlendirmeler yaparak mevcut kuvvet yapısı ve birliklerin konuş durumunu sürekli gözden geçirmektedir. Bu kapsamda ihtiyaç duyulan düzenlemeler Türk Silahlı Kuvvetlerinin plan ve programlarına dâhil edilerek yapılmaktadır. Bu çerçevede, 2033 yılına yönelik olarak yeniden yapılandırma çalışması devam etmektedir.

Ardahan Milletvekili Ensar Öğüt'ün (6/4692) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Suriye hududunda yasa dışı geçiş ve kaçakçılık faaliyetlerinin artması üzerine bölgede görev yapan hudut birlikleri personel, malzeme ve teçhizat yönünden takviye edilmiştir. Bu kapsamda olmak üzere, hudut birliklerinin personel destekleme oranı artırılarak tank, zırhlı araç ve gece görüş teçhizatıyla takviye edilmeleri sağlanmıştır. Ayrıca, hudut hattının gerekli görülen kesimlerine tel engel, hendek, toprak set ve modüler beton duvar tesis edilmek suretiyle sınırdaki fiziki güvenlik tedbirleri artırılmıştır. Alınan tedbirlerin sonucu olarak, Suriye hududunda, 21 Mart 2011 ila 21 Ağustos 2014 tarihleri arasında, sınırı yasa dışı yollarla geçmeye çalışan ve tamamına yakını yabancı uyruklu olan toplam 148.965 şahıs yakalanmış, yerinde imha da dâhil 3.529 ton kaçak akaryakıt, akaryakıt kaçakçılığında kullanılan 311 kilometre boru ve 11.881 bidon ele geçirilmiştir.

Ardahan Milletvekili Ensar Öğüt'ün (6/4693) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Bakanlığımıza bağlı Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığı ile Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu Genel Müdürlüğünün Ardahan ilinde herhangi bir birimi olmadığından, 2014 yılı bütçesinden bu ilde yeni iş sahaları açılmasına yönelik bir ödenek ayrılması da planlanmamıştır.

Ardahan Milletvekili Ensar Öğüt'ün (6/4774) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Bakanlığımız ile bağlı kurum ve kuruluşlarında, son on yıl içinde, uluslararası anlaşma akdedilmek üzere gerçekleştirilen resmî ziyaretler kapsamında Ardahan'da düzenlenen herhangi bir faaliyet kaydı bulunmamaktadır. Benzer şekilde, Türkiye ile muhtelif ülkeler arasında ikili bazda icra edilecek faaliyetlerin kontrol ve koordinesini sağlamak maksadıyla hazırlanan 2014 Yılı Yurt Dışı Geçici Görev Uygulama Planı'nda da Ardahan'a herhangi bir heyet ziyareti yer almamaktadır.

Adana Milletvekili Osman Faruk Loğoğlu'nun (6/4882) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: ANKA İnsansız Hava Aracı Sistemi'nin Suudi Arabistan'a satışına ilişkin imzalanmış bir sözleşme bulunmamaktadır.

Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/5209) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Bakanlığımıza bağlı Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığının Adana ili ve ilçelerinde yürütülen proje ve yatırımları bulunmamaktadır. Adana ilinde konuşlanan ünitesiyle ilgili bir sorun ve personel açığı da bulunmamaktadır. Başkanlığın görev alanı, Türk Silahlı Kuvvetlerinin akaryakıt ve madenî yağ stoklarını muhafaza etmek, askerî birliklere ulaştırmak, tesislerin işletme, bakım ve onarımını yaptırmak ve tesisleri çalışır hâlde bulundurmaktır. Bu göreviyle bölgeye istihdam sağlanmaktadır.

Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumunun Adana ilinde herhangi bir birimi, projesi ve yatırımı bulunmamaktadır.

İzmir Milletvekili Sayın Rahmi Aşkın Türeli'nin (6/5407) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: 8 Ekim 1996 tarihinde Yunan jetleri tarafından açılan ateş sonucu Ege Denizi'ne düşen F-16 uçağının enkazı ile Şehit Hava Pilot Yüzbaşı Nail Erdoğan'ın naaşını, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı imkânlarıyla, 13 Nisan 2014 tarihinde başlayan arama faaliyetine 5 Mayıs 2014 tarihinde saat 23.59'da son verilmiştir. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı tarafından bahse konu görev kapsamında iki mayın avlama gemisi, bir kurtarma gemisi, bir hücumbot görevlendirilmiştir. Mayın avlama gemileri Amasra ve Akçakoca 13 Nisan 2014 tarihinde, kurtarma gemisi Işın ise 17 Nisan 2014 tarihinde uçağın muhtemelen denize düştüğü noktaları kapsayan sahalarda arama, tespit ve teşhis faaliyetlerine başlamıştır. Görev öncesinde çeşitli kaynaklardan elde edilen bilgiler doğrultusunda tesis edilen ve bilahare yeni bilgilere göre genişletilen sahalarda 13 Nisan 2014 tarihinden itibaren, mayın avlama gemileriyle toplam 614 saat seyir yapılarak, 420 saat süreyle sonar araması, 19 saat uzaktan kumandalı görüntü alma yeteneğine sahip insansız su altı cihazıyla dalış; Işın kurtarma gemisiyle toplam 260 saat seyir yapılarak, 48 saat uzaktan kumandalı, görüntü alma ve malzeme çıkarma yeteneğine sahip insansız su altı cihazıyla -ROV- dalış, 5 saat ADS-1200 -içerisinde dalgıç bulunan atmosferik dalış sistemi- ile dalış icra edilmiştir.

Avlama gemileri tarafından su altında tespit edilen ve enkaza ait olabileceği değerlendirilen toplam 101 adet temas, PAP, ROV ve ADS-1200 cihazı sistemleri/kullanılarak teşhis edilmiştir.

Teşhis edilen 101 adet temasın büyük kısmının dip tabiatı -kayalık, yükselti- ve amfora -eski testi, çömlek- olduğu, tespit edilen ve su üstüne çıkarılan metal, bez parçaların ise Hava Kuvvetleri Komutanlığı uzman personeliyle birlikte yapılan inceleme neticesinde, uçağa ait olmayan parçalar olduğu tespit edilmiştir.

Mevcut bilgilere istinaden belirlenen sahalarda, mevkilerde icra edilen arama faaliyetleri sonlandırılmıştır. Uçak enkazı ve naaşın mevkisine ilişkin yeni bir bilgi temin edilmesi durumunda yapılacak değerlendirmeye istinaden arama faaliyetine yeniden başlanabilecektir.

Ardahan Milletvekili Ensar Öğüt'ün (6/5665) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Tüm arşivlerde uygulandığı şekilde, gerek Bakanlığımız arşivinde gerek Genelkurmay Başkanlığı arşivinde belgeler tasnif edilerek hizmete sunulmaktadır. Tasnif faaliyetinin son aşamasında hazırlanarak basımı yapılan kataloglar, mesleki birikime sahip, Osmanlıca bilir arşiv uzmanları tarafından oluşturulmaktadır. Yapılan faaliyet mesleki literatüre, terminolojiye, kelime anlam bilgisine, tarihî olaylara hâkimiyeti ve tecrübeyi gerektirmektedir. Ayrıca, arşivlerdeki belgelerin hukuki niteliğinin de bulunması nedeniyle hatalı okumaya sebebiyet verilmeyecek şekilde okunması gerekmektedir. Arşivlerde çalıştırılması önerilen yedek subay veya kısa dönem erlerin bu hâkimiyet ve tecrübeye kısa sürede sahip olamayacağı değerlendirilmektedir.

Ayrıca, arşiv tasnif süreci ve tercüme işlemleri genel paylaşıma açık olmayan hassas ve kritik bilgileri de kapsadığından, söz konusu faaliyet kurumda sürekli görev alacak personel ihtiyacını zorunlu kılmaktadır.

Tunceli Milletvekili Sayın Kamer Genç'in (6/5730) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Diyarbakır'daki 2'nci Hava Kuvvetleri Komutanlığında meydana gelen bayrak indirme olayı hakkında 2'nci Hava Kuvvetleri Komutanlığı Askerî Savcılığının 2014/466 esas sayılı soruşturma dosyası üzerinden soruşturmaya devam edilmektedir.

Kütahya Milletvekili Sayın Alim Işık'ın (6/5838) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: 17-25 Aralık 2013 tarihlerindeki yolsuzluk ve rüşvet operasyonlarını takiben Bakanlığımız merkez ve merkez dışı teşkilatı -Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvet komutanlıkları hariç- ile bağlı kurum ve kuruluşlarında görev yapan memurlar ve Bakanlığımıza bağlı askerî iş yerlerinde istihdam edilen işçiler hakkında açılmış bir disiplin soruşturması bulunmamaktadır.

Kütahya Milletvekili Sayın Alim Işık'ın (6/5864) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: 2014 yılı içerisinde olmak üzere Bakanlığımız bünyesinde sözleşmesi feshedilen işçi bulunmamakta ve taşeron işçi çalıştırılmamaktadır. Bakanlığımıza bağlı kurum ve kuruluşlardan Savunma Sanayii Müsteşarlığında Aralık 2013 tarihinden bu yana işten çıkarılan personel bulunmamaktadır.

Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığında merkez teşkilatta 2 taşeron işçisi 2014 yılında kendi isteğiyle işten ayrılmıştır. Kendi istekleriyle işten ayrılan bu işçiler tazminata hak kazanmamış olup maaşlarını aldıklarını dilekçeleriyle beyan ederek işten ayrılmışlardır. Merkez dışı teşkilatta ise 1 taşeron işçisi disiplinsizlik nedeniyle işten çıkarılmıştır. Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu Genel Müdürlüğünde 2014 Temmuz ayı sonu itibarıyla kadrolu olarak çalışan 1 işçinin iş akdi üç gün göreve izinsiz gelmemesi nedeniyle feshedilmiştir. İş akdi feshedildiğinden tazminat ödenmemiştir. Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu tarafından işten çıkarılan taşeron işçisi de bulunmamaktadır.

Kütahya Milletvekili Sayın Alim Işık'ın (6/5891) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: 17-25 Aralık 2013 tarihlerindeki yolsuzluk ve rüşvet operasyonlarını takiben Bakanlığımız merkez ve merkez dışı teşkilatı ile bağlı kurum ve kuruluşlarında görev yapan personelden kendisine psikolojik taciz veya mobbing uygulandığı gerekçesiyle dava açan personel bulunmamaktadır.

Kütahya Milletvekili Sayın Alim Işık tarafından verilen (6/5914) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Bakanlığımızda 17-25 Aralık 2013 tarihlerinde yapılan operasyonların ardından Bakanlığımız bünyesinde herhangi bir emeklilik talebi tespit edilmemiştir. 2014 yılında, toplam, Millî Savunma Bakanlığı merkez ve merkez dışında 100 devlet memuru emekli olarak görevinden ayrılmıştır. Emekli olan personelin tamamı Millî Savunma Bakanlığı ve bağlılarından emekliye ayrılmıştır. Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvet komutanlıkları personeli bu sayıya dâhil değildir. Millî Savunma Bakanlığı, Genelkurmay Başkanlığı, Kara, Hava ve Deniz Kuvvet Komutanlıklarından toplam 544 işçi emekli olarak görevinden ayrılmıştır. Yukarıda emekli olarak belirtilen personelin tamamı kendi isteğiyle emekli olmuştur. Millî Savunma Bakanlığı ve bağlılarında emekliliğe zorlanan personel bulunmamaktadır.

Bakanlığımıza bağlı kurum ve kuruluşlardan Savunma Sanayii Müsteşarlığında isteğe bağlı veya yaş haddinden ve malullük gibi nedenlerden dolayı belirtilen sürede görevlerinden ayrılan personel bulunmamaktadır. Görevinden çekilmiş ve görevden çekilme sonucu yargıya intikal etmiş herhangi bir dava da bulunmamaktadır.

Yine, Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığında 2013 yılı Aralık ayından sonra 15 personel emekliye ayrılmıştır. ANT Başkanlığında 2013 yılı Aralık ayından sonra emekliliğe ayrılan 15 personelden biri 65 yaş sınırı nedeniyle, 5'i 6000 sayılı Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun gereğince, 9'u hizmet yılını ve emekli yaşını doldurması sebebiyle emekliye ayrılmıştır. NATO ANT Başkanlığı aleyhine dava açmış bir personel yoktur. Makina ve Kimyadan kendi isteğiyle emekliye ayrılan personel sayısı ise 55'tir.

Makina ve Kimyadan emekliye ayrılan personelin tamamı yasal mevzuatça yaş haddinden veya istekleri üzerine emekliye sevk edilmişlerdir.

Sayın Başkanım, son olarak Sayın Kütahya Milletvekili Alım Işık'ın (6/5949) esas numaralı sözlü soru önergesine cevabımız: Bakanlığımız merkez ve merkez dışı teşkilatlarında çalışırken kendi isteğiyle istifa eden memur personel sayısı 17, Millî Savunma Bakanlığına bağlı askerî iş yerlerinde çalışırken kendi isteğiyle sözleşmesi feshedilen işçi sayısı ise 26'dır. Belirtilen tarihler, 17-25 Aralık tarihleri sonrasında Millî Savunma Bakanlığı merkez ve merkez dışı teşkilatları ile Bakanlığımıza bağlı askerî iş yerlerinde baskı yapılarak istifaya zorlanan veya istifa eden personel kaydına rastlanılmamıştır. Millî Savunma Bakanlığında emeklilik, ölüm, istifa gibi nedenlerle ortaya çıkan personel açığı bütçe kanunu kapsamında verilen kontenjan dâhilinde ve 190 sayılı Genel Kadro Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre karşılanmaktadır.

Bakanlığımıza bağlı kurum ve kuruluşlardan Savunma Sanayii Müsteşarlığında isteğe bağlı veya yaş haddinden ve malullük gibi nedenlerden dolayı ayrılan personel bulunmamaktadır belirtilen tarihler arasında. Devlet memurlarının görevlerinden çekilmelerindeki usul ve esaslar gereğince yargıya intikal etmiş herhangi bir dava da bulunmamaktadır.

Akaryakıt İkmal ve NATO POL Başkanlığında 2 personel istifa talebinde bulunmuş, 2'sinin de istifası kabul edilmiştir.

Yine, bu konuyla ilgili açılmış bir dava da yoktur.

Yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.