GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2015 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı İle 2013 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı
Yasama Yılı:5
Birleşim:29
Tarih:14.12.2014

AK PARTİ GRUBU ADINA HAMZA DAĞ (İzmir) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Karayolları Genel Müdürlüğü 2015 yılı bütçesi üzerine Adalet ve Kalkınma Partisi Grubu adına söz almış bulunmaktayım. Bu vesileyle yüce Meclisimizi saygıyla selamlıyorum.

Ulaşım hizmetine olan talep sosyal, kültürel ve ekonomik aktiviteler sonucu oluşur. Ulaşım altyapı ihtiyacı ise bu talebe bağlı olarak gelişir ve büyür. Son on üç yılda hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan ve zenginleşen ülkemizde de yolcu ve yük taşıma talebinde ciddi bir artış meydana gelmiştir. Yolcu ve yük taşıma talebinin güvenli, konforlu ve zamanında karşılanma talebi her geçen gün daha da artmaktadır. 21'inci yüzyıl dünyasında kara yolu, demir yolu, deniz yolu ve hava yolu gelişmekte olan ve gelişmiş ülkeler için dengeli, sürdürülebilir ve rasyonel bir kalkınma için büyük bir önem taşımaktadır.

Kara yolu yatırımlarının kamu hizmetleri arasında sosyal, kültürel, ticari, ekonomik ve pek çok boyutta önemli etkisi vardır. Kara yolu yatırımlarının etkinliği diğer sektörlerin de etkin ve verimli olmasını sağlamaktadır. Üretim ve istihdamın artırılması, üretim maliyetinin düşürülmesi, tüm sektörlerde verimliliğin artırılması, eğitim, sağlık ve turizm amaçlı seyahat talebinin karşılanması, millî gelirin ülke sathına dengeli dağılımı, alınan vergiler yoluyla ulusal bütçeye olan mali katkılar kara yollarının sağladığı sosyal ve ekonomik faydalardandır. Ayrıca yol yapımının ekonomiye olan doğrudan veya dolaylı etkileri, arazi kullanımı ve bölgesel gelişmekte olan etkiler, iş ve sosyal amaçlı taşımacılık talebinin karşılanması da kara yollarının sağladığı önemli faydalardandır.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; ülkemizin kara yolu ağı son on iki yıl içinde gerçekleştirilen 110 milyar TL'nin üzerindeki yatırımla iyi bir noktaya gelmiştir. İktidara geldiğimizde 6.101 olan bölünmüş yol miktarı bugün 17.421 kilometre eklenerek 23.522 kilometreye ulaşmıştır. Yani, son on iki yılda yapılan bölünmüş yol miktarı, cumhuriyet tarihinde yani seksen yılda yapılanın yüzde 285 daha fazlasıdır.

Bölünmüş yol yapımı, zaman ve yakıt tasarrufu açısından büyük katkı sağlamıştır. Aynı zamanda, insan odaklı ulaşım sistemi düşüncesinin somut örneği olarak trafik kazalarında 100 milyon yolcu/kilometre baz alındığında, ölüm oranı 2003 yılında 5,72 iken şu anda bu rakam 2,33'tür, inşallah daha gerilere de inecektir. Ancak Türkiye'nin hem 2023 hem de 2053 hedefleri göz önünde bulundurulursa kara yoluna yapılan yatırımların artarak devam etmesi de gerekmektedir.

Seçim bölgem olması sebebiyle bahsetmeden geçemeyeceğim bir husus, İzmir-İstanbul Otoyol Projesi. Cumhuriyet tarihinin en büyük kara yolu projelerinin başında gelmektedir. 433 kilometre uzunluğunda olacak olan ve dünyanın en büyük 4'üncü asma köprüsünü oluşturacak olan bu proje, inşallah 2017 yılında ülkemize kazandırılacak ve hizmete girecektir.

ALİ UZUNIRMAK (Aydın) - Ya, borçlanarak, yap-işlet-devretle yapılan şeylerdir. Bırakın bunları ya.

HAMZA DAĞ (Devamla) - Eskiden bu ülkede koalisyon hükûmetleri kurulurken Ulaştırma Bakanlığı paylaşılamazdı. Çok daha fazla hizmet yapmak için değil, niçin yapıldığını sayın kamuoyu fazlasıyla bilmektedir.

ALİ UZUNIRMAK (Aydın) - Yap-işlet-devretle yapılan şeyler hepsi bunların. Bunları boş verin.

HAMZA DAĞ (Devamla) - Evet, bugün yatıp kalkıp bize iftira atanlara, cumhuriyet tarihinin en başarılı iktidarını mesnetsiz ve tutarsız iddialarla suçlayanlara verilebilecek en güzel cevap, herhâlde son on iki yılda ortaya koyulan icraatlardır. Rabb'ime çok şükür ki bu millet bizi, yaptığımız bölünmüş yollarla, hızlı trenlerle, hava yolunu halkın yolu yapmamızla anacaktır. Biz bu yola çıktığımızda milletimize bir söz vermiştik, "On yılda 15 bin kilometre duble yol yapacağız." demiştik. Çok şükür ki bu hedefimize ulaştık ama biz hiçbir zaman başarılarımızla mağrur olmadık. Kendimize yeni hedefler koyarak milletimize hizmet etme yolunda devam ettik. Allah'ın izniyle ülkemizi cumhuriyetimizin 100'üncü yılı olan 2023'e taşıyacak ve 2023'te 8 bin kilometresi otoyol olmak üzere, 37 bin kilometre duble yolu milletimize kazandıracağız.

Bu hedeflerimize ulaşma noktasında bize güvenen ve her daim destek olan yüce milletimize şükranlarımızı sunuyor, 2015 bütçemizin hayırlara vesile olmasını diliyorum.

Saygılar. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)