GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Çanakkale ilinin sorunlarına ilişkin
Yasama Yılı:5
Birleşim:43
Tarih:15.01.2015

ALİ SARIBAŞ (Çanakkale) - Sayın Başkan, çok değerli milletvekilleri, bizleri televizyonları başında dinleyen sevgili vatandaşlarım; bugün Türkiye'nin ve dünyanın en önemli illerinden biri olan Çanakkale'den bahsetmek istiyorum.

Çanakkale, aslında coğrafyaya baktığımızda, boğazıyla, 2 tane adasıyla ve yarımadasıyla gerçekten hiçbir ilde olmayan ve dünyada da olmayan bir güzelliğe sahip; ancak görüyorum ki hem boğazı hem üç tarafı denizle çevrili olmasına ve yine Kaz Dağlarıyla ve dağdaki endemik yapılarıyla oksijeni bol olmasına rağmen en sorunlu illerden bir tanesidir ve sorunları çok olan bir il olarak bahsetmek istiyorum.

Bakın, aslında haritada ulaşımı en kolay il gibi görünür. Aslında her tarafı toplu taşımaya müsait görünür coğrafya açısından ama gelin şöyle Çanakkale'nin ulaşım sorununa bir bakalım: Kara yolları hiçbir şekilde bitirilmemiştir. İzmir bağlantısının Edremit'ten başlayarak Gelibolu'ya kadar olan kısmı devam etmektedir. Bandırma'dan devam ederek Çanakkale'ye olan bağlantısı hâlâ bitirilmemiştir. Bu, on sekiz veya yirmi yıldan beri devam eden, on üç yıllık AKP döneminde atılan ve hâlâ bitirilmeyen bu yollarla, yine Çan-Çanakkale, Çan-Biga ve bu güzergâh, yine Ezine bağlantısı olan Bayramiç-Çan güzergâhları hâlâ bitirilmemiştir. Bununla birlikte köy yollarının daha yüzde 80'i asfalt olmamıştır.

Şimdi, bu bir tarafa, kara yoluna bağımlılıktan ama 1960'lı, 1970'li yıllarda bile her tarafa; İstanbul'a, Karadeniz'e, İzmir'e, adalara sürekli yolcu taşıması olan bir deniz ulaşımı varken, bugün, on üç yıllık zamanda, özelleştirmelerden sonra bu da yok olmuştur, deniz ulaşımı da yoktur.

Hava ulaşımına gelelim. Hava ulaşımında biliyorsunuz ki iki tane havalimanımız var ancak yeni bir tanesi -merkezdeki- yanlış olmasına rağmen devam eden bu yatırımın... Yine, buradaki uçaklarımız arasındaki yer üstü hizmetleri tam tamamlanmadığından hâlâ uçaklarımız hava koşullarında indirilememektedir.

Bandırma'ya kadar bir demir yolu var ama Bandırma'da limanımız bitmesine rağmen, çok kısa bir süre içerisinde o liman dışarıya açılmasına rağmen, orada toplu taşıma yapılarak ve hızlı tren de dâhil olmak üzere getirilme imkânı varken, bunu on üç yıldır söylememize rağmen ve "Bu yapılacak." denmesine rağmen hâlâ çözülmemiştir.

Çok değerli milletvekilleri, bırakın yatırımları, Devlet Su İşlerindeki barajların yapılması, 1991'de, 1994'te temelleri atılan barajlar hâlâ daha bitirilmemiştir, Taşoluk ve diğer büyük barajlarımız gibi.

Yine, çok önemli konulardan bir tanesi de bence nedir biliyor musunuz? Bu yatırımlar tamam, yatırım payı almadı, hepsi güzel de AKP'nin en hızlı çok yatırım yaptığı dönem içerisinde üç tane bölge müdürlüğümüz kapatılmıştır. Denizcilik Müsteşarlığı Çanakkale Bölge Müdürlüğü kapatıldı. Şimdi, dünyanın en sorunlu olan, geçiş üstünlüğü olan bir yerde, boğazı olan yerde bunu niye kapatıyorsunuz? Yüzde 53'ü ormanlarla kaplı olan bir yerde orman bölge müdürlüğünü kapattınız ve yangınların çoğaldığı bir dönemde getirdiniz, burayı Balıkesir'e bağladınız.

Yine, bu anlamda tarihiyle ilgili olarak ve Türkiye'nin en önemli yerlerinden birisi olan bölgemizdeki Vakıflar Bölge Müdürlüğünü de kapatarak Çanakkale'nin içini boşaltmaya çalıştınız. Bunu cezalandıramazsınız. Kaz Dağlarındaki altın aramalar, dışarıdan getirilen kömürlerle 15 tane termik santral yapılması ve turizmi olabildiğince yok etmek, üniversitenin kötü anlamdaki yönetimini yok etmek ve altın bilezikle Türkiye'nin 100.000'lik haritalarla İstanbul'un bütün o yağmalıklarını, oradaki artıklarının hepsini Çanakkale'ye taşıma projesine de karşı çıktığımızı bildirmek istiyorum.

Çok değerli arkadaşlar, her seçim öncesi boğaz köprüsü yapılır, her seçim sonrası da biter ama görüyorum ki yine boğaz köprüsünü ortaya attınız ama seçime kadar da bir şey olmayacağını biliyorum. Yine bu vaatlerinizi sürdürmeye devam ederek Çanakkale halkını...

Onun için bu sorunları AKP sorun yumağı hâline getirmiştir ve bu anlamda çözmemiştir. (CHP sıralarından alkışlar)