| Konu: | ÖZELLEŞTİRME SONRASI İSTANBUL DENİZ OTOBÜSLERİ İŞLETMESİNİN KEYFÎ UYGULAMALARINA İLİŞKİN |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 126 |
| Tarih: | 28.06.2012 |
KADİR GÖKMEN ÖĞÜT (İstanbul) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Bilindiği üzere, İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmesi de AKP'nin "Ne varsa özelleştir." mantığıyla 2011 Nisan ayında satıldı. Özelleştirme rekabet olsun, hizmette kalite artsın, fiyatlar ucuzlasın diye yapılır. Ancak İDO'da yapılan ve yaşanan şeyin adı tam bir tekelleşme. İşletme belediyeden alındıktan sonra, deyim yerindeyse, tekelleşti çünkü başka rakibi olmayan İDO, tarifeleri keyfî olarak değiştirmeye başladı. Son günlerde artan şikâyetler ve kamuoyu baskısıyla olacak ki İDO'dan yeni bir hamle geldi ve 1 Temmuz-15 Ağustos arasında dört ayrı hattın ücreti 51-85 lira arasında değişen fiyatlarla sabitlendi. Peki, yeterli mi?
Şu soruların cevabını kim verecek?
Eskiden bilet iadesi yapılıyorken şimdilerde neredeyse bilet fiyatı kadar iade cezası kesiliyor. İade edilen biletin parası neden haftalarca vatandaşa geri verilmiyor?
Daha ucuz bilet alanların daha fazla ödeyenlere göre birkaç vapur beklediği doğru mu?
Motosikletlerle otomobillere aynı fiyatın uygulandığı, İnternet'ten alınan bilet için 6 lira hizmet bedeli kesildiği, İDO'nun sistem üzerinden parasını tahsil ettiği, bileti vermediği, yıllardır uygulanan öğretmen indiriminin kaldırıldığı, vapurlarda acil tıbbi müdahale?
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)