| Konu: | MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFLERİ |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 126 |
| Tarih: | 28.06.2012 |
ENGİN ÖZKOÇ (Sakarya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Az önce Sayın Bakan buradaydı ve bir madde geçti. Bu maddede aynen şöyle diyor: "Bu durum idarenin bu ihale usulü ile sağlamak istediği işin özelliği ve önemine uygun olarak sadece ilgili sektörde faaliyet gösteren yeterliliği ve ehliyeti bilinen firmaları ihaleye davet etme imkânını fiilen ortadan kaldırmakta, davet edilmemiş olmalarına rağmen ihale dokümanı satın alarak ihaleye katılanların tekliflerinin değerlendirilmesi ihale sürecini çok uzatmaktadır. Bu yüzden sadece davet edilen firmalara bu ihaleler verilecektir."
Şimdi Sayın Bakan burada olsaydı ben Sayın Bakana sormak isterdim değerli arkadaşlarım: Konuşmakta olduğum madde 27'nci madde, 4734 sayılı Kanun, İhale Kanunu. Burada ne değişiyor? Burada Kamu İhale Kurumunun işleri o kadar çok ki o yüzden hem daire sayısında çok bir artış olacak hem de başkan yardımcılıkları konusunu da 3'ten 4'e çıkarmak gerekiyor.
Şimdi, Sayın Bakan, gerçekten acil konular varsa ve bu acil konularda ihaleye davetiye veren ya da dosya veren insanlar çoğunlukta bulunuyorlarsa ve bu işler uzuyorsa gerçekten bu ihale yasasını anlamak mümkündür, anlaşılabilir bir şeydir. Peki, ben size soruyorum Sayın Bakanım: Gerçekten Kamu İhale Kurumunun iş yükü artmakta mıdır? Şu an itibarıyla BOTAŞ alımları Kamu İhale Kurumunun dışına çıkarılmıştır. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamında yapılan mal ve hizmetler Kamu İhale Kanunu'nun dışına çıkarılmıştır. Vakıf kültür varlıklarının onarım ve restorasyonuna ilişkin mal ve hizmetler, elektrik sektöründeki KİT'lerin diğer kamu kurumlarında yapacağı enerji ve yakıt alımları, Gençlik ve Spor Müdürlüğü ile özerk spor federasyonlarının ulusal ve uluslararası sportif faaliyetlerine ilişkin mal ve hizmet alımları Kamu İhale Kurumunun dışına çıkarılmıştır. Şimdi, bunlarda acelecilik neydi? Ne oldu da bunlar Kamu İhale Yasası'nın dışına çıkarıldı?
Kamu İhale Yasası içerisinde davetiye verilip görüşülmesini hadi anlıyoruz, istediklerinize davetiye vermenizi de hadi anlıyoruz. Peki, 4+4+4'teki Fatih Projesi'nin ne gibi bir acelesi vardı da siz gerçekten bu projeyi Kamu İhale Kurumunun dışına çıkardınız? Burada alınacak olan tabletleri, yangın mı çıktı, afet mi vardı, deprem mi oldu, zamanımız mı yoktu, ne oldu da? Ben bunu anlamak istiyorum bir vekil olarak. Bırakın, beni Cumhuriyet Halk Partisi Milletvekili olarak görmeyin, bir vekil olarak az önce konuşulan konuyla bu konu arasında bir bağ kurmaya çalışıyorum. Siz bir Bakan olarak diyorsunuz ki: "Gerçekten, biz ihale açtığımızda, davet ettiğimizin dışında bazıları 70 tane, 80 tane ihale dosyası getiriyordu ve onları koyuyorlardı ve bizim işimiz uzuyordu." Peki, uzuyordu, siz bir önlem aldınız. Peki, tümüyle Kamu İhale Yasası'nın dışına çıkartırsanız bunu ve ondan sonra da "Kamu İhale Kurumunun görevleri çoğaldığından dolayı biz burada daire başkanlığını artırıyoruz ve daire başkanlığına da ayrıca bir yardımcı başkanlık alacağız." derseniz, değerli arkadaşlarım, bunun inandırıcılığı olur mu?
Biz, tamam, muhalefet edelim, başka şeyler yapalım ama sadece bir şeyi soruyorum, siz de vicdanınıza sorun lütfen: 4+4+4'te İhale Kanunu'nun dışına çıkartılan tabletin acelesi neydi? Bunu vicdanınıza sorun. Neden Kamu İhale Yasası'nın dışına çıkartılmıştır? Bunu sorun. O zaman vicdanınız "Evet." diyorsa ben de "Evet." diyorum.
İşin acı tarafı nedir biliyor musunuz: Ne söylersek söyleyelim, bu Hükûmet kadar kanunsuzluğu kanunlaştıran başka bir hükûmet cumhuriyet tarihinde gelmemiştir.
Saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Özkoç.