| Konu: | MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFLERİ |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 126 |
| Tarih: | 28.06.2012 |
HALUK EYİDOĞAN (İstanbul) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; herkese iyi sabahlar, günaydın diyorum.
Hani seyahate çıkarken bazen aceleyle bir şey unuturuz, hani unuttuğumuz şey "Ha, şunu da alayım torbaya koyayım, sokuşturayım." deriz. Şimdi, tatile çıkmadan, böyle aceleyle torbaya bir şeyler atıyoruz. Bu atılan şeylerden biri de 38'inci maddede, AFAD'la ilgili. Alelacele, hemen torbaya atmaya çalıştığınız bir şey Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, AFAD. 5902 sayılı Yasa'da 20'nci madde var, onun 2'nci fıkrasını kaldırıyorsunuz. Neden? Şimdi, bu 20'nci madde 2'nci fıkra ne diyor? AFAD 2009'da kurulmuştu, 2011'de o 20'nci maddeyi zaten değiştirmişsiniz. Diyor ki 2'nci fıkrada: "Başkan -AFAD başkanı- başkan yardımcısı, daire başkanı ve birinci hukuk müşaviri kadrolarına atanabilmek için bu kadrolara atanacaklarda aranan genel şartlara ek olarak, en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun olmak, kamu sektöründe veya özel sektörde atanacağı görev alanıyla ilgili en az beş yıllık iş tecrübesine sahip olmak gerekir." Şimdi, bu fıkrayı, 2'nci fıkrayı atıyorsunuz, "mülga" diyorsunuz yani ne oluyor? Diyorsunuz ki: Başkan, başkan yardımcısı, daire başkanları ve hukuk müşavirleri görevleriyle ilgili herhangi bir deneyim kazanmamışlarsa da, tecrübeleri yoksa da biz bunları başkan, başkan yardımcısı, daire başkanı atarız. Bu mudur? Gerçekten bunu yapmak istiyor musunuz yoksa bu kazara yazılmış bir madde mi bu 38'inci madde?
Yani bir kurum düşünün, 99 depreminden sonra tartışıldı, dendi ki: Türkiye'de afet yönetimi, riskleri azaltma yönetimi yok. Ne yapalım? Bazı kurumları birleştirelim. Afet İşleri Genel Müdürlüğü, Sivil Savunma, Türkiye Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü, bunlar birleştirildi, çift başlılık vardı, çok başlılık vardı, AFAD'ı oluşturdunuz. Biz de, bunu, eksiklerini eleştirerek dedik ki: "Evet, böyle bir kuruluş gerekli çünkü 2004'teki deprem şûrasında da böyle bir şey arzu edilmişti. Fakat gördük ki AFAD istenildiği gibi olmadı, zafiyetleri var. Zaten Van depreminde bu zafiyetleri çok açık gördük. Hâlâ bilgilendirme, doğru bilgilendirme, toplumu bilgilendirme, teşkilatlanma, hasar tespitleri, afet yönetimi, risk yönetimi, eğitim, her sahada eğitim? Hatta, afet bölgesi ilanında bile Başbakanı yanlış bilgilendirip gereksiz tartışmalara Van depreminde yol açtınız, "Afet bölgesi olsun mu, olmasın mı?" gibi.
Şimdi, bakınız, hadi başkanı atadınız, beş yıllık tecrübesi yok. Şu andaki başkan endüstri mühendisi. Başkan yardımcısını atadınız, herhangi bir konuda deneyimli ama teşkilat içinde öyle dallar var ki, öyle daire başkanlıkları var ki, planlama, zarar azaltma, müdahale, iyileştirme, sivil savunma, deprem dairesi başkanlığı, yönetim hizmetleri dairesi, bilgi sistemleri, hukuk müşavirliği? Bu daire başkanlıklarına diyorsunuz ki: "Nereden mezun olursa olsun, önemli değil, tecrübesi de olmasa biz bunları atarız." Gerçekten bunu yapmak istiyor musunuz? Bu, Türkiye'de afet ve risk yönetimine yapılacak en büyük kötülüktür. Sakın bunu yapmayınız, bu maddeyi geri çekiniz.
Teşekkür ediyorum. (CHP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ederiz Sayın Eyidoğan.