| Konu: | Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 1 |
| Birleşim: | 32 |
| Tarih: | 26.01.2016 |
İSMAİL FARUK AKSU (İstanbul) - Sayın Başkan, sayın milletvekilleri; 68 sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın 14'üncü maddesi hakkında grubum adına söz aldım. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
14'üncü madde uzman erbaşların yedi yıl görev yapmadan başka kurumlara geçişini engellemeye dönük bir düzenlemedir.
Uzman erbaşlar Türk Silahlı Kuvvetleri içinde görev yapan subay ve astsubaylar gibi oldukça zor şartlarda görev yapmakta, terörle mücadelede etkin rol üstlenmektedir. Kadrolu ve sözleşmeli olmak üzere 3269 sayılı Uzman Erbaş Kanunu ve 6191 sayılı Sözleşmeli Erbaş ve Er Kanunu'na tabi olarak istihdam edilmektedir. Bunlara bir de 3466 sayılı Kanun'a tabi çalışan uzman jandarmaları dâhil etmek gerekir.
Tasarının bütününe bakıldığında, bir yanda uzman erbaşların mali haklarına ilişkin bir iyileştirme yapılmakta, diğer yanda ise uzman erbaşların kazanılmış haklarını da ortadan kaldıran bir mağduriyet yaratılmaktadır.
Milliyetçi Hareket Partisi olarak seçim beyannamemizde uzman erbaşların ek gösterge ve tazminat oranlarının artırılmasını, çalışma şartlarının iyileştirilmesini öngördük ve buna uygun kanun tekliflerini Türkiye Büyük Millet Meclisine sunduk.
Değerli milletvekilleri, görüşmekte olduğumuz tasarıyla, 3269 sayılı Kanun'un 5'inci maddesine eklenen fıkrayla uzman erbaşların yedi yıl hizmet yapmadan Türk Silahlı Kuvvetlerinden ayrılmaları önlenmekte, diğer kamu kurumlarına geçişlerinin önü kapatılmaktadır. 657 sayılı Kanun'un 92'nci maddesinin ikinci fıkrasında "657 sayılı Kanuna tabi olmayan personelden kendi istekleri ile görevinden çekilmiş olanlar, boş kadro bulunmak ve gireceği sınıfın niteliklerini taşımak kaydı ile bu Kanuna tabi kurumlardaki memuriyetlere atanabilirler." denilmektedir. Bu hükme göre 657 sayılı Kanun'a tabi olmayan kamu personelinden kendi isteğiyle görevinden ayrılanlar, durumlarına uygun kadro bulunmak şartıyla memur kadrolarına atanmaktadır. Uzman erbaşlar da bu kapsamda aynı şekilde iki yıl görev süresini doldurmak kaydıyla ihtiyaç ve kadro durumuna göre diğer kurumlardaki memur kadrolarına atanabilmektedir. Mevcut durumda uzman erbaşlar gerek çalışma şartlarının ağır olması gerekse emeklilik hakkı elde edemeden 45 yaşını doldurmaları, hastalık ve benzeri sebeplerle görevinden kendi isteğiyle ayrıldığında kamu kurumlarına geçmek için talepte bulunmakta, kurumlar da ihtiyaç varsa ve ilgililerin durumlarına uygun boş kadro bulunuyorsa atama yapmakta, yoksa yapmamaktadır yani kurumlar için takdiri bir durum söz konusudur. Çeşitli kamu görevinden ayrılıp memuriyete girmek isteyen diğer kamu görevlileri için de aynı durum söz konusudur. Ancak düzenlemeyle diğer kamu çalışanlarına nazaran eşitsizlik yaratacak şekilde sadece uzman erbaşlar bu genel hükmün dışına çıkartılarak mağdur edilmektedir. Üstelik hastalık ve benzeri zorunlu sebepler de dikkate alınmadan, hiçbir istisna getirilmeden uzman erbaşların başka kurumlara geçişi engellenmektedir.
Yine, düzenlemeyle mevcut çalışanlar açısından bakıldığında işe girerken tabi oldukları hukuk korunmamakta, kazanılmış hakları ihlal edilmektedir. Böyle bir düzenleme yapılsa bile sadece yeni atanacak olanları kapsaması kazanılmış hakların korunması açısından zorunlu bulunmaktaydı. Hatırlanacağı gibi, yakın zamanda sözleşmeli erbaşların ücretlerini de asgari ücrete bağlayan yasa hükmünü de yine erbaşların aleyhine olacak şekilde burada değiştirmiştiniz.
Sonuç olarak, getirdiğiniz bu düzenleme hukukun en temel prensiplerine; eşitlik, genellik ve kazanılmış hak ilkelerine aykırıdır.
Değerli milletvekilleri, bu sebeplerle tasarının 14'üncü maddesiyle 3269 sayılı Kanun'un 5'inci maddesine eklenmesi öngörülen söz konusu hükmün tasarı metninden çıkartılması gerekmektedir. Uzman erbaşlara yönelik bir eşitsizliğin ve adaletsizliğin giderilmesi için verdiğimiz önergemizi destekleyeceğinizi umuyor, yüce Meclisi saygıyla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)