| Konu: | Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı ve benzeri uluslararası değerlendirme sonuçlarına göre eğitimde başarı sıralamasındaki düşüklüğün sebepleri, sonuçları ve çözüm önerileri konusunda hiçbir çalışmanın yapılmadığına ilişkin açıklaması |
| Yasama Yılı: | 1 |
| Birleşim: | 40 |
| Tarih: | 17.02.2016 |
SİBEL ÖZDEMİR (İstanbul) - Teşekkür ederim Başkanım.
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından yayınlanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 yılı sonuçları geçen hafta yayınlandı. 64 ülke arasında Türkiye matematik alanında 45'inci, okuma anlama alanında 37'nci, bilim alanında ise 41'inci sırada yer almıştır. Geçen hafta, Millî Eğitim Bakanlığının bütçe sunuşunda bu ve benzeri uluslararası değerlendirme sonuçlarının eğitimdeki başarısız sıralamamızın sebepleri, sonuçları ve çözüm önerileri konusunda hiçbir çalışmanın olmadığı ve kamuoyunda gerekli tartışmanın yapılmadığı aşikârdır. Özellikle PISA sonuçlarında ilk 5'te yer alan -Güney Kore, Singapur, Hong Kong gibi başarılı Asya ülke örneklerinde- devlet bütçesi ve katkısıyla desteklenen devlet okullarının hâkim olduğu bu ülke örnekleri varken biz bütçe sunuşunda bir kez daha gördük ki son on üç yılda 12 kez değişen -5 bakanın değiştiği- millî eğitim sistemimiz ve okullarımız artık, özel sektöre teslim edildi ve edilmeye devam edecek. Soruyorum: Dünyanın hangi ülkesinde eğitim tamamen özel sektöre teslim edilmiş, tüm vatandaşların katkısıyla oluşan devlet bütçesinden özel okullarda okumak isteyen öğrencilere katkı, fon aktarılmış ve bunun bilimsel başarıya etkisi ne olmuştur?