GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
Yasama Yılı:2
Birleşim:131
Tarih:03.07.2012

FATMA NUR SERTER (İstanbul) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; ÖSYM'yle ilgili yapılan bir düzenleme konusunda söz almış bulunuyorum ve Cumhuriyet Halk Partisi 43'üncü maddenin yasa metninden çıkarılmasını öneriyor.

Değerli milletvekilleri, şimdi, burada, bu torba yasada ya da bu çuvala dönüşmüş büyük torbada ÖSYM'yle ilgili 10'a yakın, hatta 10'u aşkın madde var. Bu 10'u aşkın düzenlemeyi kim önerdi? ÖSYM önerdi. Burada ÖSYM Başkanını görebiliyor muyuz? Göremiyoruz. Bundan önceki maddeler görüşülürken de kendileri burayı teşrif etmemişlerdi, -o zaman saat gecenin on ikisi, işte biri, ikisiydi- bugün yine kendileri buraya lütfedip gelmemişler. Yani bu maddeleri buraya önerenler, Genel Kurulu bunun için saatlerce çalıştıranlar zahmet edip de buradaki muhalefetin iddialarını en azından yanıtlamak için, bakan aracılığıyla yanıtlamak, bu konuda bilgi vermek için bile bu Kurula gelmiyorlar, Genel Kurulu teşrif etmiyorlar. Bunu şiddetle kınıyorum.

İkincisi: Burada ÖSYM'yle ilgili 10'u aşkın madde var, millî eğitimle ilgili düzenlemeler var, ancak bunların hiçbirisi Millî Eğitim Komisyonuna gönderilmediği için burada biz karanlık bir alanda yol almaya çalışıyoruz.

Biz bu maddeye karşı çıkıyoruz. Niye karşı çıkıyoruz? Çünkü ÖSYM şirketler kuruyor, -daha önceki maddelerde bunlar görüşüldü, bu konudaki kaygılarımızı dile getirdik- bütün sınavla ilgili görevlerini, soru hazırlama dâhil, bu şirketlere devrediyor. Bununla da yetinmiyor, bu şirket organlarında ÖSYM Başkanı ve başkan yardımcıları görev alıyorlar. Görev almak da yetmiyor, bu şirket organlarında aldıkları göreve karşılık bir de para alıyorlar. Ee, "İnsaf!" denir buna, "İnsaf!"

Değerli arkadaşlar, 6114 sayılı ÖSYM Yasası'na baktığınız zaman şunu görürsünüz, diyor ki: "ÖSYM Başkanı ve yardımcıları tam zamanlı çalışırlar." "Tam zamanlı çalışmak" dediğiniz zaman, bu kadar önemli görev yapan bir kurumda sürekli bulunmak, o kurumla ilgili pek çok iddia ve şaibe ortada dolaşırken bunlara sahip çıkmak ve kurumu yönetmek diye anlıyoruz. Ancak 6114 sayılı Yasa'da bir istisna getirilmişti, deniyordu ki: "Başkan ve yardımcıları tam zamanlı çalışırlar ama -istisna nedir- lisansüstü eğitime de katkıda bulunurlar." Yani tam zamanlı çalışanlar kendi üniversitelerine gidebilirler, bu üniversitelerde ders verebilirler, bu üniversitelerde tez danışmanlığı yapabilirler ama adı "Tam zamanlı çalışma." Şimdi, ikinci istisna getiriliyor: "Şirket organlarında görev alabilirler."

Değerli arkadaşlar, bu mümkün değildir. Niye mümkün değildir biliyor musunuz? Üniversite öğretim üyesi olan Başkan ve bir başkan yardımcısının bir başka kurumda ücretli ya da ücretsiz herhangi bir biçimde iş görmesi mümkün değildir. Kaldı ki, bir başka kurumda, elbette bir kamu kurumunda veya bir sivil toplum kuruluşunda görevlendirilebilir ama şu kayıtla, bu kaydı şimdi sizlere okumak istiyorum, 2547 sayılı Kanun'un 38'inci maddesi: "Bunlara görev yapacakları kurumca bu ödeme dışında başkaca bir ödeme yapılmaz." Yani, değerli arkadaşlarım, bir öğretim üyesi üniversiteden maaş alıyorsa, bir başka kurumda yani ÖSYM'de görevlendirildiyse; bir, üniversitedeki özlük hakları devam eder, maaşını alır; iki, ÖSYM'de görev yaptığı için maaşını alır ama üçüncü bir yerden ÖSYM aracılığıyla para alamaz. Bu son derece açıktır, yasa hükmüdür.

Dolayısıyla, bu maddenin biz metinden çıkarılmasını, yasa metninden çıkarılmasını öneriyoruz çünkü burada çok ciddi bir hukuki ihlal vardır, hukuk dışıdır. Gerçi siz hukuk dışı uygulamalara çok alışıksınız ama muhalefet olarak bizim de görevimiz sizi uyarmaktır.

Saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ederiz Sayın Serter.