| Konu: | 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifleri münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 1 |
| Birleşim: | 73 |
| Tarih: | 14.04.2016 |
MAHMUT TANAL (İstanbul) - Değerli Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla, hürmetle selamlıyorum. [AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar(!)]
Yani, iktidar... [AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar(!)]
BAŞKAN - Sayın milletvekilleri, Sayın Tanal konuşma yapıyor, lütfen...
MAHMUT TANAL (İstanbul) - İktidar partisi tarafından iki seferdir alkışlanıyorum ama bu hayra alamet bir şey değil. [AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar(!)]
Değerli Başkan, değerli milletvekilleri; mevcut olan bu tasarıda, Kanal İstanbul'la ilgili gerek Marmara'nın... [AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar(!)]
Değerli arkadaşlar, burası şakşakçılık yapılacak bir yer değil, burası gayet rahat, Parlamentonun olduğu bir yer. Yani, Parlamentonun bir adabı, bir usulü var; siz eğer amigoluk yapacaksanız, amigoluğu gidin başka bir yerde yapın.
Aynı şekilde, burada Sayın Bakan var... Sayın Doğan Bey, zaten bu, hep sizin yüzünüzden oldu. Bakanlar Kurulu içerisindeydiniz, doğru düzgün bakanlık yapmış olsaydınız, işte Parlamentonun hâli böyle olmazdı!
MÜSLÜM DOĞAN (İzmir) - Ne yaptım ki ben?
ERTUĞRUL KÜRKCÜ (İzmir) - Sataşma var!
MAHMUT TANAL (Devamla) - Yirmi sekiz günlük süre içerisinde doğru düzgün bakanlık da yapamadınız siz!
Şimdi, değerli milletvekilleri, Kanal İstanbul'la ilgili, gerek Marmara Denizi'yle gerek Karadeniz'le ilgili gündeme getirilen iki uluslararası husus var. Biz, boğazlarla ilgili Montrö Sözleşmesi'ni imzalamıştık. Montrö Sözleşmesi'ndeki gerek ticaret gemilerinin geçişi açısından, bir de aynı zamanda savaş gemilerinin geçişi açısından, iki sorun var uluslararası sözleşmeler açısından. Savaş gemileri açısından, Karadeniz'e kıyısı olmayan devletlerin savaş gemilerinin boğazlardan geçmesi yasak, ancak bir istisnası var; 45 tondan düşük olacak ve ancak yirmi bir gün Karadeniz'de kalabilecek.
Eğer hatırlanırsa Gürcistan ile Rusya arasında kriz çıktığı zaman, Rusya Gürcistan'a saldırdığında, Amerika'nın gemileri geldiğinde biz dedik ki: "Montrö Sözleşmesi uyarınca bu şekilde savaş gemilerinin geçmesi yasaktır." Aradan altı aylık bir süre geçtikten sonra, Kanal İstanbul Projesi gündeme geldi.
Şimdi, Kanal İstanbul Projesi'yle birlikte -bu kanunun geçmesi hâlinde- Karadeniz'e kıyısı olan ülkeler ve Rusya'yla olmak üzere Türkiye'nin dış ilişkilerinde yine sorunlar gündeme gelebilir. Neden gündeme gelebilir? (AK PARTİ sıralarından "Gelsin." sesleri) "Gelsin..." Sizin çocuğunuz mu gidip orada savaşıyor? Şimdi, güneydoğuda sizin çocuklarınız mı orada, sınırda nöbet bekliyor? Hanginizin çocuğu orada? (AK PARTİ sıralarından gürültüler)
MİHRİMAH BELMA SATIR (İstanbul) - Ne alakası var ya?
MAHMUT TANAL (Devamla) - Gitsin... Gayet rahat, boş yere... Bakın, boş yere, öyle konuşmanız hoş değil.
Değerli arkadaşlar, savaşı istiyorsunuz ama kendi çocuklarınızı göndermiyorsunuz. Savaşı kim yapıyor? Savaşı zenginler ister, fakirler ölür; bu dünyada olan gerçek de bu.
Değerli arkadaşlar, aynı zamanda, bu Kanal İstanbul'un devamı olarak mera alanlarıyla alakalı olarak dava açılamaz, yok efendim, temyiz edilemez, yok efendim, yürütmeyi durdurma kararı verilemez; bunlar, Anayasa'nın 36'ncı maddesindeki hak arama özgürlüğü önündeki en büyük engeldir. Hukuk devletlerinde vatandaşın adalete erişim hakkı var. Hak arama özgürlüğü çerçevesinde meşru yollardan insanlar hakkını aramak ister, eğer siz anayasal meşru yolları bir tarafa kapatırsanız, bu kanallar tıkanırsa bu sefer mafya türeyecek. Yani yarın öbür gün mafya bakanın birisini kaçırırsa ne yapacaksınız siz? Yani bu olmaz mı? Türkiye'de gayet rahat, cezaevlerini görüyoruz, cezaevlerinde olan bitenleri görüyoruz. Bu açıdan, gerçekten mevcut olan bu yasa sadece onunla mı bitiyor? Trafik Kanunu'ndaki mevcut olan düzenlemeler. Mevcut olan düzenlemede ne var? Deniliyor ki: "Vatandaş, trafik kazasında eğer bir maddi hasar oluşmuşsa veyahut da bedensel bir yaralanma varsa sekiz gün içerisinde ilgili sigorta şirketine müracaat eder, eğer para ödenmezse temerrüde düşer." Ama biz bununla ne yapıyoruz? Efendim, siz ilk önce mutlak surette noter ihtar şartını getiriyorsunuz; zaten o tür insanların bazen noter anlamında ihtarname gönderecek parası da olmuyor, hele hele bir de tazminatı yüksek tutulursa, o yazılırsa noter ihtarnamesine, noter de o bedele göre bir para talep edecek ki mağdur olan vatandaşlarımızın o noter masrafını karşılaması bile imkânsız değerli arkadaşlar.
Bu açıdan baktığımız zaman, bu tasarıda katıldığımız ama gerçekten daha daha...
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
MAHMUT TANAL (Devamla) - ...iyileştirilmesi gereken hükümler var. Biz iyileştirilmesi gereken hükümlere hep birlikte bugüne kadar destek verdik ama çekince koyduğumuz maddeler de var.
Ben hepinize teşekkür ediyorum, saygı ve hürmetlerimi sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)