| Konu: | AÇEV ve Eğitim Reformu Girişiminin hazırladığı "Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitiminin Durumu ve Öneriler" konulu rapora göre erken yaşta okula başlama uygulamasının başarısız olduğuna ilişkin açıklaması |
| Yasama Yılı: | 1 |
| Birleşim: | 74 |
| Tarih: | 18.04.2016 |
SİBEL ÖZDEMİR (İstanbul) - AÇEV -Anne Çocuk Vakfı- ve Eğitim Reformu Girişiminin hazırladığı "Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitiminin Durumu ve Öneriler" konulu rapora göre, 2013 döneminde uygulanmaya başlayan 4+4+4 eğitim sistemiyle birlikte 5 yaş okullaşma oranı yüzde 67'den yüzde 53,8'e gerilemiştir. Henüz bedensel, zihinsel, algısal gelişimini tamamlamayan çocukların gerekli nitelikli eğitmen kadro sayısı ve okullarda yeterli altyapı hazırlıkları tamamlanmadan bu eğitim sistemiyle erken yaşta okula başlama uygulamasının başarısız olduğu ortaya çıkmıştır. Çocukların kişiliklerinin oluşumu, gelişimi ve tüm eğitim hayatlarının şekillendiği erken yaş eğitiminin tekrar gözden geçirilmesi ve bu sistemle erken yaş eğitimine katılan çocukların gelişimlerine etkisi konusunda Millî Eğitim Bakanlığının bilimsel çalışmalar ve araştırmalarla analiz yaparak başarı sonuçlarını değerlendirmesi gerektiğine dikkat çekerek Millî Eğitim Bakanlığının bu alandaki yetersizliği ve duyarsızlığı karşısında çalışma yapan sivil toplum kuruşlarının değerlendirmelerinin önemini belirtmek istiyorum.