| Konu: | Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Amacıyla Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 1 |
| Birleşim: | 113 |
| Tarih: | 14.07.2016 |
AHMET KENAN TANRIKULU (İzmir) - Sayın Başkan, saygıdeğer milletvekilleri; görüşülmekte olan tasarının 5'inci maddesi üzerinde Milliyetçi Hareket Partisi Grubu olarak verdiğimiz önergeyle ilgili söz almış bulunmaktayım. Öncelikle yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.
Değerli milletvekilleri, 17 Temmuz 2003 yılında 4949 sayılı Kanun'la bugün görüştüğümüz tasarının 5'inci maddesinde aynen yapıldığı gibi 2004 sayılı Kanun'un 287'nci maddesi değişti. Bir sürü kanun adı ve maddesi saydım arka arkaya. Özellikle şunun için bunu saydım: İktidarın kanun yapımındaki öngörüsüzlüğü nedeniyle bugün tekrar 2004 sayılı Kanun'un 287'nci maddesi bu getirilen tasarıyla değiştirilmek isteniyor.
Sayın milletvekilleri, eğer on dört yıldır gerçekten Türkiye ekonomisinde bir bahar havası, verimli ve sağlıklı bir yatırım ortamı olsaydı bugün, iddia edildiği gibi hem gecikmiş hem de oldukça yetersiz kalan bu tasarıya da ihtiyaç olmaz ve karşımıza getirilmezdi.
Şimdi, birkaç tane uluslararası göstergeyle Türkiye'nin mukayesesini yapalım isterseniz: Türkiye'ye uluslararası doğrudan yatırım girişleri bu yıl 2016'nın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 53 bir düşüşle 2 milyar dolar olmuştur, sadece 2 milyar dolar. Bunun da 1 milyar doları yeni yatırım ve istihdam yaratmaktan değil, yabancıların ülkemizden gayrimenkul alımından kaynaklanmıştır yani sadece arsa, emlak ve buna benzer el değiştirme sonucunda oluşan bir şeydir. On dört yıldır her çeşit ekonomik değeri satılan bu güzel ülkenin, Türkiye'mizin ihtiyacı olan sıcak paraya artık satabilecek pek fazla değer de sayenizde ortada kalmamıştır.
Saygıdeğer milletvekilleri, birkaç tane daha bir başka göstergeyle vaktinizi almak istiyorum. Yine, Dünya Ekonomik Forumunun Küresel Rekabet Endeksi'nde Türkiye'nin 6 basamak gerileyerek 51'inci sıraya indiğini görüyoruz bu sene için. Bir başka kurum Uluslararası Şeffaflık Örgütü, Yolsuzluk Algısı Endeksi yapıyor her sene. Burada da gene 5 sıra gerileyerek 66'ncı sıraya düşmüş. Ama, her şeyden önemlisi -bu son söyleyeceğim mukayese belki sizlerin dikkatini cezbedecektir- Küresel Finansal Dürüstlük Örgütü Amerika Birleşik Devletleri'nde faaliyet gösteriyor; bunun yaptığı bir çalışmaya göre, geçtiğimiz yıl kara para aklamada Türkiye 145 ülke arasında 26'ncı sırada yer almış. Maalesef, bu göstergeler Türkiye'nin bulunduğu üzücü konumu daha da belirgin hâle getiriyor.
Şimdi, bu konuştuğumuz yatırım ortamıyla ilgili olarak, saygıdeğer milletvekilleri, benim de içinde onurla görev yaptığım, 57'nci Hükûmet döneminde oluşturulan Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu -ki o zaman oluşturulmuştu- 2015-2016 yılında kamuoyuna bir eylem planı açıkladı ve bu eylem planı, tıpkı 64'üncü Hükûmet Programı'nda da milletimize vadedilen ve maalesef, altı aylık reformların hâlâ yapılamaması gibi hayata geçirilemeyen birtakım planlarla karşımıza çıktı. Şimdi, Türkiye'de eğer yatırım ortamının iyileştirilmesi son derece elzemse -ki böyle bir ihtiyaç ortada- o zaman, bu tasarıda birtakım yeni düzenlemelerin, yeni getirilecek olan hükümlerin acilen yerine getirilmesi beklenirdi ama maalesef karşımıza böyle bir şey getirilmedi.
Biz Milliyetçi Hareket Partisi olarak bu alanda reformist bir anlayış olmasını istiyoruz ve bekliyoruz. Tekrar verimliliği elde etmeye yönelik bu iflas politikalarının gözden geçirilmesi ve her büyüklükteki -ama sadece KOBİ'ler veya büyük işletmeler değil, mikroişletmeleri de içine alacak şekilde- tüzel kişiliklerin yaşatılması için elden gelen politikaların da yapılmasını istiyoruz değerli milletvekilleri. Bu yüzden, daha kapsamlı, ayakları yere basan, girişimci ve yatırımcılarımızı heyecanlandıracak, yeni yatırım ve risk iştahlarını kabartacak olan ve onlara gerçek anlamda rekabet üstünlüğü sağlayacak olan düzenlemeleri eğer huzura getirirseniz canı gönülden destekleyeceğimizi vadediyoruz.
Teşekkür ediyorum. (MHP sıralarından alkışlar)