GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Yatırımların Proje Bazında Desteklenmesi ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:1
Birleşim:126
Tarih:17.08.2016

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bir torba kanun üzerinde konuşuyoruz. Torba kanunla da birçok kamu arazisinin, kamu mülkünün satışı öngörülüyor, Özelleştirmeye devredilmesi öngörülüyor, eldeki tüm imkânların çıkarılarak bunun bir mali kaynak olarak yaratılması öngörülüyor.

Peki, bu mali kaynağa bu kadar ihtiyaç var da ülkenin mali kaynaklarının nasıl savrulduğunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Size bir ihaleden örnekler vereceğim. Şöyle diyebilirsiniz: "Böyle ihaleye can kurban, herkes böyle ihaleyi almak isteyebilir." Nereden bahsettiğimi herhâlde tahmin edebiliyorsunuz, Osman Gazi Köprüsü'nden bahsetmek istiyorum.

Evet, Osman Gazi Köprüsü'nün gerçeğini bilirseniz, ne kadar bir maliyete mal olduğunu bilirseniz ve o köprüyü yapanlara yirmi iki yılda ne kadar kazandırdığını bilirseniz, devletin nasıl soyulduğunu, bu kadar imkân yaratmaya çalışılırken bir taraftan da kaynakların nasıl başka taraflara peşkeş çekildiğini çok rahatlıkla görebilirsiniz.

Yine sizin Bakanınız, 40 bin araç geçişi sağlandığını, 20 bin hedeflediklerini söylediler ama resmî rakamlarını sormuşum, demişim ki: "1'le 26 Temmuz arasında kaç araç geçti?" 1'le 26 Temmuz arasında 1 milyon 207 bin araç geçmiş. Baktığınız zaman, 40 bin araca denk geliyor. Yalnız, bunu unutmayın ki 1'le 11 arası bayram ve bedava geçişlerin olduğu süre. 11'le 26 Temmuz arasında sadece 207 bin araç geçmiş otomobile eş değer; kamyonu, tırı, otobüsü, otomobili hesaplanmış, otomobile eş değer 207 bin araç geçmiş. 207 bin aracı gün sayısına böldüğünüzde günlük 15 bin rakamını yakalayamadığını görüyorsunuz. 15 bin rakamını yakalayamıyoruz ama 40 bin geçiş garantisi vermişiz.

Sadece bu da değil; o geçen 15 bin araç için de -15 bin diyelim düz yoldan- 10 dolar fark ödüyoruz çünkü bir indirime gidildi; bu, sözleşmede indirilen, yapılan bir düzeltme değil. Devlet tarafından geçen araç için ödeme taahhüdü yapılan rakam 10 dolar. Günlük 500 bin TL yapıyor arkadaşlar, günlük 500 bin TL. Geri kalan 25 bin araç için günde 3 milyon TL parayı devlet ödüyor Osman Gazi Köprüsü için. Toplamda günde 3,5 milyon TL para ödeniyor yapan firmalara Osman Gazi Köprüsü'nde. Şimdi diyebilirsiniz ki 3,5 milyon nedir bu devlet için? Günlük fiyattan bahsediyorum. Osman Gazi Köprüsü'nün yapım maliyeti yine kendi Bakanlığının verdiği bilgilere göre 2 milyar 355 milyon TL, bugünkü dolar kuruna çevirdiğiniz zaman 790 milyon dolar yapıyor yani Osman Gazi Köprüsü'nün maliyeti 790 milyon. Peki, 40 bin aracın yıllık getirisi ne kadar? 512 milyon dolar yani bir buçuk yılda Osman Gazi Köprüsü'nün maliyeti çıkıyor arkadaşlar, bir buçuk yılda. Yapın hesabını, herkesle bu iddiaya varım, bir buçuk yılda.

MUSTAFA ILICALI (Erzurum) - Hesapları yanlış yapmışsın, hesaplar yanlış.

HAYDAR AKAR (Devamla) - Geri kalan üç yıllık işletme yapım süresi var, on dokuz yıl, yılda 512 milyon. İki yıl diyorum, geri kalan on yedi yıl 512 milyon doları cebine koyacak vatandaşlar. Şimdi diyorsunuz ki devletin gelire ihtiyacı var, kamunun mallarını satmak için bu torba kanunları getiriyorsunuz, öbür tarafta devletin soyulmasına göz yumuyorsunuz. Eğer biraz inancınız varsa, eğer biraz gerçekten devleti düşünüyorsanız, yetim hakkını düşünüyorsanız gelin hesabı beraber yapalım diyorum. (CHP sıralarından alkışlar) En çok karşılaştırdığınız şey -o dönemin Başbakanının, şimdiki Cumhurbaşkanının- Yuvacık Barajı'ydı, Yuvacık Barajı. "Devleti zarara uğratıyordunuz." diyorlardı.

ALİM TUNÇ (Uşak) - Evet, doğru.

HAYDAR AKAR (Devamla) - Yuvacık Barajı'ndaki maliyet, Yuvacık Barajı'ndaki on beş yıllık garanti su alımındaki maliyet, işletme yapım maliyetinin 4,2 katı kazancı firmanın. 512 milyon dolara mal oldu, 2,3 milyar dolar on beş yıl sonunda ödenen paraydı. Bu köprüde 11,2 kat ödüyoruz, 11,2 kat ödüyoruz. Eğer devlet soyuluyorsa, devlet zarara uğratılıyorsa Yuvacık Barajı'nda devlet zarara uğratılmıştır, belki haklısınız ama bu köprüde devlet soyuluyor arkadaşlar, devlet soyuluyor ve siz bunlara gözünüzü yumuyorsunuz. Sizden ricam, oturun hesabı beraber yapalım, Bakanlığın resmî rakamları burada.

MUSTAFA ILICALI (Erzurum) - Beraber yapalım, beraber yapalım.

HAYDAR AKAR (Devamla) - Köprüye ihtiyacımız var mı? Var. Yola ihtiyacımız var mı? Var. Bunlar yapılmalı mı? Yapılmalı. Bunları yaparken yandaşlara rant transfer etmek değil, devleti soymak değil, o yetim hakkını korumak, kollamak olmalı diyorum. Gerçekten de devletin büyük bir zararı var, büyük bir soygun var. Böyle ihaleye can kurban diyorum ben, Allah herkese böyle ihale nasip etsin diyorum ama gerçekten doğru değil.

MUSTAFA ILICALI (Erzurum) - Hesapları beraber yapalım.

HAYDAR AKAR (Devamla) - Gerekirse hesabını beraber yapalım, rakamlar burada, size takdim edebilirim. Bana inanmıyorsanız Bakanınıza sorun, yapmaya da devam edelim.

Hepinize sevgiler, saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)