GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Yatırımların Proje Bazında Desteklenmesi ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:1
Birleşim:126
Tarih:17.08.2016

MEVLÜT KARAKAYA (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; görüşülmekte olan tasarıyla ilgili olarak vermiş olduğumuz önerge üzerinde Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunuyorum. Hepinizi saygılarımla selamlıyorum.

10'uncu madde bir vergi yasası değil ama niteliği itibarıyla baktığımızda elektronik imzaya dayalı, manyetik ortamlardaki verilerin, noter belgelerinin satış bedellerinin arasına alınması ve değerli kâğıtlar içerisinde sayılmasını öngörüyor. Tabii, öncelikle ben şunu ifade etmek istiyorum: Biz bir taraftan elektronik imzayı, elektronik ortamda iletişimi belgelendirmeyi, kayıt tutmayı özendirmeye çalışıyoruz. Bunun ekonomik anlamda bir tasarrufa neden olacağını, iş gücü kayıplarını önleyeceğini ifade ediyoruz, bu anlamda teşvikler yapıyoruz. Diğer taraftan da bugün burada şu kanun tasarısında gelen teklifle birlikte bu teşviklerin bir anlam ifade etmediğini aslında göstermiş oluyoruz. Tabii, diğer açıdan baktığımızda da bir anlamda Hükûmetin sineğin yağını hesaplama gayreti ve çabası içerisinde olduğunu görüyoruz.

Değerli milletvekilleri, asıl burada, belki bu konu üzerinde sadece değerli kâğıt listesine ilave edilecek bir kalem olarak görebiliriz. Bunun üzerinde çok fazla da bir değerlendirmeye girmek istemiyorum ancak her zaman olduğu gibi şu anda görüşülmekte olan yasa tasarısıyla birlikte bazı vergi kanunlarında da değişiklik yaptık.

Yine, geçen günlerde yatırım ortamının iyileştirilmesi konusunda bir dizi tasarıları kanunlaştırdık. Aslında, muhalefetiyle iktidar partisi milletvekilleriyle gece gündüz çalışıyoruz, bu ülke için hep birlikte bir şey yapıyoruz ama Hükûmetin önümüze getirdiği tasarılara baktığımızda, buradaki harcanan çabanın acaba karşılığı alınıyor mu derseniz, maalesef bunu göremiyoruz. Örneğin, yatırım ortamının iyileştirilmesiyle ilgili esaslı bir değişikliği yapmak isteseydik, her şeyden önce bu yatırım ortamı kadar iş yapma ortamını da ilgilendiren vergilerle ilgili bir düzenleme, bir reform yapma ihtiyacı vardı ama bugün baktığımızda, vergi mevzuatı içinden çıkılmaz hâle gelmiş.

Biraz önce 8'inci maddede görüştük, Gelir Vergisi Kanunu'nun geçici 67'nci maddesinde bir değişiklik yaptık. Geçici 67'nci maddeyi baştan sona okuduğunuzda uzmanlarının dahi anlayamayacağı bir yapıya geldiğini görüyoruz. Sadece bir örnek olsun diye söylüyorum, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu toplam 126 madde, mükerrer maddeler de var bunların içerisinde. 126 maddeli Gelir Vergisi Kanunu'nun 85 -arasında birkaç mülga kanun var- tane geçici maddesi var. Yani, Gelir Vergisi Kanunu'nun yüzde 40'ı, yarıya yakını neredeyse geçici madde hâline gelmiş. Dolayısıyla, geçicilik bizim vergi mevzuatımızda süreklilik hâline, istisnalar da esas hâline gelmiş durumda.

Gerçekten bu ülke için bir şey yapmak istiyorsak -artık bir vergi reformu yapmanızdan vazgeçtik- hiç olmazsa bazı karışıklıkları önlemek için vergi mevzuatını sadeleştirelim. Bunu da yapmıyorsanız, getirdiğiniz bu torba yasalarla zaten karmaşık olan bu vergi mevzuatını daha da karmaşık hâle getirmeyelim diyorum, hepinizi saygılarımla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)