| Konu: | 2017 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı ile 2015 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesabı 3'üncü Tur görüşmeleri münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 34 |
| Tarih: | 08.12.2016 |
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Kars) - Sayın Başkanım, saygıdeğer milletvekili arkadaşlarım; ben de hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Bakanlığımız, Bakanlığımızın bağlı kuruluşu Karayolları Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve ilişkili kuruluşu Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun bütçeleriyle ilgili görüşlerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım.
Tabii ki sabahtan beri birçok değerlendirme, birçok öneride bulunuldu. Bunları da dilimin döndüğünce cevaplayacağım, elbette ki demir yollarında da bahsetmek şartıyla.
Tabii ki yol boylarında 81 ilin her yerinde 100 bin kişisi kendi çalışma arkadaşım, 100 bin kişisi yüklenici elemanı, 40 bin de hizmet aldığımız eleman olmak üzere 240 bin kişiyle iş yaptığımızı, buradan onlara selam ve saygılarımı ilettiğimi, teşekkür ettiğimi bir kere de sizin huzurlarınızda belirtmek isterim.
Değerli Başkanım, biz bütün bu çalışmaları yaparken şunu öngörüyoruz, şuna göre planlamalarımızı yapıyoruz: Bulunduğumuz coğrafyada üç ila dört saatlik uçuş mesafesinde 1,5 milyon insan, 35 trilyon dolarlık gayrisafi yurt içi hasıla, 7 trilyon dolarlık bir ticaret hacmi var. İşte, ulaştırmayla ilgili, haberleşme ve denizcilikle ilgili bütün planlamaları yaparken bu pazara erişme, bu pazarın içerisinde Anadolu coğrafyasının Asya ile Avrupa arasındaki köprü konumunu pekiştirme gayretimiz var.
Peki, bu gayret çerçevesinde bugüne kadar ne yaptık? Ulaştırma, denizcilik ve haberleşme alanında on dört yılda harcadığımız para 308 milyar 700 milyon -eski parayla 308 katrilyonluk yapıtım yapmışız- ve bunun ulaştırma artı bilgi ve iletişim sektörünün gayrisafi yurt içi hasıla içindeki payı yüzde 13,7'lerden bugün yüzde 14,7'ye gelmiş durumda. Bu memnuniyetimi özellikle ifade etmek istiyorum. Bunun için, Cumhurbaşkanımız -ki dönemin Başbakanı- ve Başbakanımız başta olmak üzere, bütün hükûmetlerimize, bütün paydaşlara çok teşekkür ediyorum.
Kara yollarında bugüne kadar 196 milyar para harcamış durumdayız ki ülkemizin her yerinde insanlar yolları kullanarak bunu görüyor. Ne yapmışız? 6.100 kilometrelik bölünmüş yolun üzerine 18.900 kilometre yapmışız. Bugün itibarıyla 25 bin kilometreyi 34 kilometre de geçmiş durumdayız. Yine, 6 ilimiz bölünmüş yolla birbirine bağlanırken bugün itibarıyla 76 ilimiz birbiriyle bağlanmış hâle gelmiş, yakıt ve iş gücü tasarrufundan yılda 16.7 milyar tasarruf yapıyoruz.
Değerli arkadaşlar, bizden önce trafikteki ortalama seyir hızı 40 kilometre/saatken bugün 80 kilometre/saate gelmiş durumda. Taşıt hareketliliği çok artmış olmasına rağmen, 100 milyon taşıt/kilometre başına düşen kazada yüzde 60'lık azalma olmuş, 100 milyon taşıt/kilometreye 5,2 oranında ne yazık ki ölümcül kaza oluyorken bugün bu oran 2,6'ya düşmüş durumda. Yine, otoyollarda 1.714 kilometrelik otoyol ağımız 2.489 kilometreye gelmiş, şu anda 631 kilometre inşaat çalışmalarımız devam ediyor ve 1915 Çanakkale Köprüsü Malkara'ya kadar 98 kilometre. Menemen-Aliağa-Çandarlı 76 kilometre ve burada çok konuşuldu, Ankara-Niğde'nin YPK'sını ve Bakanlar Kurulu kararını tamamladık, bugünlerde -inşallah- ihalesine çıkıyoruz.
Tabii ki Aydın-Denizli'yle ilgili de YPK süreci devam ediyor, ihaleye çıkacağız. Ankara-Kırıkkale-Delice'de hakeza, ihale süreciyle ilgili hazırlıklarımızı yapıyoruz. Mersin-Erdemli-Taşucu da onun devamında yapacağımız iş.
Burada sorularla özellikle Akdeniz Sahil Yolu'nun yürümediği söylendi. Akdeniz Sahil Yolu'nun hepsinde tüneller, viyadükler, köprüler, bölünmüş yollar dâhil çalışmalarımız devam ediyor. 2018 sonuna kadar yüzde 90 üzerinde, 2019'da da tamamını bitirmiş olacağız.
Özellikle bölünmüş yollardan bahsetmişken İstanbul-İzmir Otoyolu'nu -ki Osmangazi Köprüsü'nü içine alıyor- 30 Haziranda açtık. Dünyanın 4'üncü orta açıklık anlamında köprüsü.
Ve yine, Orhangazi'ye kadar olan 58 kilometre şu an hizmette. Sene sonunda Bursa kısmını bitireceğiz ve inşallah, İzmir tarafından da 25 kilometresini hizmete açmış olacağız.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü sadece köprü değil, beraberinde 215 kilometrelik bölünmüş yolu da bitirdik. 215 kilometre bölünmüş yolu hiç kimse gündeme getirmiyor, bunun da bilinmesinde fayda var. Üzerinde raylı sistem de olan dünyanın en geniş köprüsü. Dünyanın raylı sistem olan ayak açıklığı en uzun köprüsü ve kule yüksekliği en yüksek olan köprüsü.
Hakeza, "Tüneller yapılmıyor." dendi. Bizim iktidarlarımıza kadar ülkemizin sahip olduğu toplam tünel uzunluğu 50 kilometre iken -Bolu Dağı Tüneli 3.250 metre, on yedi yıl sürmüşken- biz bunu bugün 314 kilometreye çıkarmış durumdayız. Sadece 2016'da yaptığımız tünel uzunluğu 52 kilometre. Henüz Avrasya'ya gelmedim. Köprü için de aynı şey geçerli. Özellikle köprüde bugün itibarıyla 198 kilometre, ülkemizde toplam köprü uzunluğuna sahibiz. Ve yine Avrasya Tüneli -20 Aralıkta açacağız inşallah- dünyanın en derin tüneli olacak; iki kıtayı birleştiren, günde 120 bin aracın geçeceği bir tünel. Ovit ışık gördü, Zigana başlandı, Ilgaz inşallah açılmaya hazır, yakında açacağız, Cankurtaran hakeza, Geminbeli hakeza.
Özellikle kara yollarından bahsetmişken; çok eleştirildi, Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim köprüleriyle ilgili, "Niye köprüler bitiyor da otoyollar bitmeden açılıyor?" Önce köprüyü yapacaksınız, sonra otoyol. Bu işin mantığı bu; bir.
İkincisi, garantilerle ilgili burada çok eleştiri yapıldı. Elbette ki garantileri verirken projenize güveninizi ortaya koyacaksınız. Otoyolun tamamı bittiğinde beraberinde trafiğini oluşturacak, bunu da ortaya koyacaksınız. Çanakkale, Osmangazi, Yavuz Sultan Selim köprüleri bağlantı otoyollarıyla birlikte Marmara etrafında bir ring oluşturuyor, bunu hesaba katacaksınız. Daha da önemlisi, biz bir yolu yaparken sadece yolun üzerinden geçen araçlardan elde ettiğimiz parayı değil, onun bulunduğu mahalle, ticaret ve ekonomik olarak katma değerini insanımızın sosyal yaşamını, refahını ne kadar artırdığını da hesaba katıyoruz, bütün planları, programları buna göre yapıyoruz; bunu özellikle vurgulamak isterim.
Ve yine, burada, Aladağ yangını keşke olmasaydı. Özellikle hayatını kaybeden çocuklarımıza rahmet, ailelerine sabır diliyoruz. Ancak, Aladağ, Karayolları Genel Müdürlüğü yol ağında olan bir proje değil. Büyükşehir belediyesinin yapması gereken bir şey, kaldı ki aynı gün biz, "Karayolları olarak size ne tür destek verebiliriz, yollarla ilgili ne yapabiliriz?" diye aynı gün bölge müdürümüzü gönderdik, araçlarımızı gönderdik. Onun müsebbibi Karayolları Genel Müdürlüğü değildir, bunun böyle bilinmesini -özellikle yüce heyetin bilmesini- isterim.
Ve yine, demir yolları konusu çok konuşuldu. Demir yollarına on dört yılda harcadığımız para yaklaşık 55 milyar Türk lirası.
Değerli milletvekili arkadaşlarım, demir yollarının ihmal edildiği bir vakıa, Osmanlı'dan başlayarak cumhuriyetin ilk dönemlerinde demir yolu seferberliği yapılmış, ancak AK PARTİ hükûmetlerine kadar (1950-2003) demir yolları kaderine terk edilmiş. AK PARTİ'yle birlikte -biz demir yolcular müteşekkiriz ki- demir yolları tekrar devlet politikası hâline geldi. Nasıl geldi? 10.950 kilometrelik demir yolu ağı 12.532 kilometreye çıkarıldı. 2.100 kilometrelik elektrikli kısmı 3.338 kilometreye çıkarıldı, 2.300 kilometresinde şu an inşaat devam ediyor. Sinyalli hat uzunluğu 2.449 kilometreyken 5.008 kilometreye çıkarıldı, şu an 2.889 kilometresinde çalışmalar devam ediyor. Yol yenileme kapsamında, Akyaka'ya kadar olan demir yollarına, Kars'ın Ermenistan sınırındaki Akyaka'ya kadar olan demir yollarına 1950'den beri el vurulmamıştı. Size bir örnek vermiş olayım; burası da dâhil, 9.880 kilometresini yeniledik, yenilemeye devam ediyoruz.
Yüksek hızlı tren hepimizin gururu, herkes yaşayarak görüyor. 1.213 kilometrelik yüksek hızlı treni haiziz ve 30 milyon insanı taşıdık, 30 milyon insan. Yüksek hızlı tren de artık ülkemizin gurur duyduğu, özellikle birçok projenin inşaatının devam ettiği bir sektör. Ankara-Sivas devam ediyor, Ankara-İzmir devam ediyor, Bursa-Bilecik devam ediyor, Konya-Karaman devam ediyor; Karaman'dan başlayarak Mersin'e, Adana'ya çalışma devam ediyor, Gaziantep istikametinde devam ediyor.
Ve yine burada değerli bir hatip dedi ki: "Efendim, bakanlar Erzincanlı, Karslı; onun için sadece o hatları düşünüyorlar, hâlbuki ana arterleri düşünmeleri lazım." Tam da bunu yapıyoruz. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Edirne'den Kars'a demir yolu ülkemizin ana omurgasını oluşturuyor. Sebebi ne? Başlangıçta bir ticaret rakamından bahsettim. Ondan yararlanabilmemiz için, ülkemizin köprü konumundan yararlanabilmemiz için Avrupa'yı Asya'ya kesintisiz bağlamamız lazım; bağlarken bölünmüş yol, bağlarken demir yolu, bağlarken deniz limanı, bağlarken havalimanı yapmanız lazım ki coğrafyanın hakkını verelim. Tam da bunu yapıyoruz.
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - Sayın Bakan, Doğu Karadeniz var mı efendim?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Biz coğrafyanın hakkını verdiğimiz için birileri rahatsız oluyor. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Birileri rahatsız olduğu için de "İstanbul-İzmir otoyolu yapılmasın, üçüncü havalimanı yapılmasın, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantı yolları yapılmasın." dendi.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Onu diyen kim Sayın Bakan? Onu diyen yok.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Ve yetmedi, "Bakü-Tiflis-Kars demir yolu da yapılmasın." dendi.
MUSA ÇAM (İzmir) - Yapıyorsunuz da cebinizden mi yapıyorsunuz? Ödediğimiz vergilerle yapıyorsunuz.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli milletvekili arkadaşlarım, Kazakistan'a gidiyorum Bakü-Tiflis-Kars deniyor, Azerbaycan'a gidiyorum Bakü-Tiflis-Kars deniyor, Türkmenistan'a gidiyorum Bakü-Tiflis-Kars deniyor. Neden? Biliyorlar ki Türkiye, Orta Asya ile Avrupa arasındaki ulaştırma koridorunu tamamlayarak bu koridordaki süreyi çok kısaltmış olacak. Kısaltmakla yetinmeyecek, hem insanına hizmet edecek hem ülke olarak gelir elde edecek. Bu konuda bir şeyi daha söyleyeyim değerli milletvekilleri, demir yollarında şu an 3.387 kilometrede inşaat çalışmalarımız devam ediyor. Bunu özellikle vurgulamış olayım.
Yine, Marmaray... Elbette ki emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. Marmaray'da şu an 172 milyon yolcu taşımış durumdayız. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Dünyanın projesi, dünyanın gıptayla izlediği proje.
Bakü-Tiflis-Kars'ı söylemiştim.
Yüksek hızlı tren garı yaptık. Gerçekten hepimizin, Türkiye'nin neresine yolculuk edersek edelim gideceğimiz, huzurla bekleyeceğimiz, trenimize bineceğimiz, yolcumuzu karşılayacağımız, uğurlayacağımız bir yer.
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - Doğu Karadeniz'i unuttunuz Bakanım, Doğu Karadeniz'i.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Yine, demir yollarını ihmal etmediğimizi vurgulamak adına bir şey söyleyeyim: Avrupa Birliği hibe fonlarından yararlanırken 585 milyon Euro kullanmışız, tamamını demir yollarına ayırmışız. Bu konuyu herkes bilsin ki demir yolları AK PARTİ'yle birlikte tekrar devlet politikası hâline gelmiştir, tekrar öncelikli sektör hâline gelmiştir.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Kaç işletmeyi kapattınız Sayın Bakan, onu da söyleyin.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Yetinmiyoruz, demir yollarını organize sanayi bölgeleriyle bağlamak için lojistik merkezleri yapıyoruz ki 7 tanesi işletmeye açıldı, 20 tane planladığımız var. Sadece bunların kapasitesi yılda 27 milyon ton. Yine, Yenice lojistik merkezi burada konuşuldu. Evet, 2017'de bitiyor, 2018'de inşallah ikinci etabını yapacağız. Yerli demir yolu sanayisiyle ilgili millî vagonu yaptık, önümüzdeki yıl bitiyor; millî elektrikli dizel tren setini yaptık, 2018'de bitiriyoruz; yetinmiyoruz, artık millî yüksek hızlı treni konuşuyoruz ve onun da konsept tasarımlarını tamamladık.
Yük taşımasında 16 milyon ton yük taşıyorken bugün 26 milyon tona gelmiş durumdayız. Blok tren taşımacılığıyla on beş günde gidilen bir mesafeyi üç güne indirmiş durumdayız. Şehir içi raylı sistemlerinde de bütün şehirlere katkı veriyoruz. Keçiören metrosunu da inşallah bu sene sonunda açıyoruz. Gayrettepe-üçüncü havalimanı metrosu da bu anlamda yaptığımız bir metrodur. Bir an önce bitip bir buçuk sene sonra bitecek olan üçüncü havalimanına yolcuların daha kolay erişimi ve o havalimanının hakkını vermek adına da davetiye usulü gittik ve bu tip bir projeyi yapabilecek Türkiye'de ne kadar firma varsa hepsini davet ettik. Herkes bilsin ki bu konuda bizim önceliğimiz insanımız, insanımızın hizmetini yerine getirmektir.
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - Sayın Bakanım, Karadeniz'e bir şey yok mu, Karadeniz'e?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Hava yolu sektöründe şöyle bir ifade kullanıldı, dendi ki: "Havacılığın geldiği nokta dehşet verici." Arkadaşlar, doğrudur, dehşet verici. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Niye?
KAMİL AYDIN (Erzurum) - Zarar ediyor.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - 34 milyon kişi Türkiye'de hava yoluyla yolculuk yaparken biz bunu 181 milyona çıkarmışız, dehşet verici.
KAMİL AYDIN (Erzurum) - 4 milyon zarar ediyor.
LEVENT GÖK (Ankara) - Kâr var mı, kâr var mı Sayın Bakan, hava yollarında kâr var mı?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Dünyanın 60 noktasına uçarken bugün 283 noktasına uçuyoruz, dehşet verici. 26 havalimanı varken 55 havalimanına çıkarmışız, dehşet verici.
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - Ama çok zarar ettiniz, çok.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - 65 bin kişiyi istihdam ederken 192 bin kişiyi istihdam ediyoruz, dehşet verici.
ZİYA PİR (Diyarbakır) - Zararınız da dehşet verici, zararınız.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Ülkemizin 2 merkezinden 26 merkezine uçuluyorken bugün 7 merkezden 6 hava yolu şirketiyle uçuyoruz. Dünya gıptayla izliyor bizi, bunu bilesiniz.
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - Uçak seferlerini kaldırdınız Bakan.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Üçüncü havalimanıyla ilgili dendi ki: "Birilerine peşkeş çektiniz." Doğrudur, kömür çıkarılan bataklıkları dolduruyoruz, 10 milyar "euro"uk yatırım yaptırıyoruz, yirmi beş yılda da 25 milyar dolar kira alacağız. Doğrudur... (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
Zafer Havalimanından burada bahsedildi. Arkadaşlar, 10'un üzerinde yap-işlet-devret modeliyle yaptığımız havalimanı var, garantiden kaynaklı bugüne kadar ödediğimiz para 41 trilyon veya 41 milyon dolar, garantiden kaynaklı ödediğimiz 41 milyon. Ancak aldığımız 411 milyon. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) 41 milyon para ödemişiz, 411 para almışız.
LEVENT GÖK (Ankara) - Arada bize de bakın.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - 411'i görmeyip sadece 40'tan bahsederseniz söyleyecek bir şeyim yok.
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - Bize de bakın Sayın Bakan.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Size de bakayım.
Değerli bir milletvekili, sizden, çıktı dedi ki: "Türkiye, Avrupa Birliğinin havacılık otorite birliğinden çıktı." Avrupa Birliğinin havacılık otorite birliğinde olabilmeniz için Avrupa Birliği üyesi olmanız lazım. Bugüne kadar hiç orada değildik ki. Ancak Avrupa Birliğinin özellikle teşkilat konsey başkanı kim biliyor musunuz? Türkiye'den Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı. Eurocontrol'ün Başkanı Türkiye'den. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - On dört senedir Başkan Vekili hâlâ, on dört senedir.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Avrupa'nın değil dünyanın sivil havacılık teşkilatının konsey üyeliğine Türkiye 172 üyeden 156'sının oyunu alarak seçilmiştir. Geldiğimiz nokta budur. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
Avrupa Havacılık Otoritesine Avrupa Birliği dışında hiç kimseyi almadıkları hâlde, biz oradayız, sadece oy hakkımız yok üye olmadığımız için ama bütün kararlarında etkiniz.
KAMİL AYDIN (Erzurum) - Başka neyiniz var oy hakkınız yoksa?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Yine, dendi ki: "Zonguldak-Çaycuma'ya uçuş yok." Uçuş var, 26 bin kişi uçmuş durumda ancak serbest rekabette arz-talep dengesiyle olabilir.
Çukurova Havalimanı burada konuşuldu. Çukurova Havalimanıyla ilgili, ihalesini yaptık. Kamu İhale Kurumuna itirazda bulunuldu, idare tekrar kararını verdi, sözleşmeye davet etti. Bunu da söylemiş olayım.
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - Doğu Karadeniz'e bir şey var mı? Tren yolu...
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Doğu Karadeniz'e olmaz mı? hemen gelelim Doğu Karadeniz'e. Doğu Karadeniz'de Ordu-Giresun Havalimanı yapıldı, malumunuz. Rize-Artvin Havalimanı yapılıyor.
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - Demir yolu, demir yolu...
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Samsun Havalimanıyla ilgili de burada bir paylaşımda bulunayım:
Değerli Grup Başkan Vekiliyle biz bürokratlığımızdan tanışırız. Beni aradılar, aramışlar. Ben, Cep telefonundan aradım, Grup Başkan Vekilimizin telefonu cevap vermedi, bir kere daha aradım, cevap vermedi, arkadaşlara dedim ki: "Numarayı bir teyit edin, numarayı yanlış almış olabilirim." Numarayı teyit ettiler, numaranızı aradım, tekrar cevap vermeyince size mesaj attım "Değerli Başkanım, hayırlı akşamlar, ben Ahmet Arslan, selamlar." Bunu söyleyeyim, ben nezaketsizlik yapmam hiçbir zaman. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
Samsun havalimanıyla ilgili yine size bir eksik bilgi verilmiş. Samsun havalimanı için şöyle denir: Pist kapatılıncaya kadar yapacağınız işlerde havalimanında uçuşlara engel olmayacaksınız. Kapandıktan sonra da bir yıl kapalı kalacak. Biz havalimanında uçuşlara engel olmayacak şekilde her şeyi altı ayda yaptıracağız, hatta altı ayda değil, dört ayda yaptıracağız, inşallah martla mayıs arasında da bir yılda yapılması gereken işi üç ayda yapacağız ki, Samsun'u, Samsunluyu mağdur etmeyip tam tersine bir an önce havalimanını en iyi şekilde hizmetlerine sunalım. 2'nci pistle ilgili, elbette ki bütün havalimanlarımızda olduğu gibi, havalimanları büyüdükçe inşallah 2'nci pist ihtiyacı da olacak, onun da gereğini yerine getireceğim.
BÜLENT YENER BEKTAŞOĞLU (Giresun) - Ordu-Giresun hatları, Ordu-Giresun hatları...
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Denizcilikte çok şey vardı, haklarını helal etsinler, PTT'de çok şey vardı, haklarını helal etsinler.
MAHMUT TOĞRUL (Gaziantep) - Sayın Bakan, açığa aldığınız kamu görevlileriyle ilgili bir soru sormuştum
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Özellikle bilişim sektöründe çok şey vardı, arkadaşlar haklarını helal etsinler.
PTT'yle ilgili tek şey söyleyeyim: PTT, asırlık...
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Mikrofonunuzu açıyorum, son cümlelerinizi alayım Sayın Bakan.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Çok teşekkür ediyorum Başkanım.
PTT'yle ilgili tek cümle söyleyeyim: PTT bu ülkenin istikbal ve istiklali her neyi gerektirmişse bir buçuk asırdır buna göre davranıyor, bugün de neyi gerektiriyorsa ona göre davranacak. Arkadaşlar, şüpheniz olmasın, biz inşallah 250 bin kişiyle birlikte sizin hizmetinizde olmaya devam edeceğiz. Sizin bize verdiğiniz yetki çerçevesinde bütçemizi en iyi şekilde kullanarak bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da en iyi işleri yapacağız diyorum.
Saygılar sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)