GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:50
Tarih:04.01.2017

MEVLÜT KARAKAYA (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; her türlü uyarı ve tavsiyelerimize rağmen görüştüğümüz bu torba kanunun 8'inci maddesiyle Katma Değer Vergisi Kanunu'nun 17'nci maddesinin (4)'üncü fıkrasında yapılan değişiklikle belediyelere ait arsa ve arazilerin satışında katma değer vergisi alınmaması öngörülmektedir. Parti grubumuz adına bu konuda verilmiş olan önerge adına söz almış bulunuyorum. Öncelikle, yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, mevcut kanun hükümlerine göre zaten bu alanda iki yıllık arsa ve araziler için katma değer vergisi olmadan satış yapılabilmektedir. Bundan dolayı, bu sürenin kaldırılmasındaki amaç maalesef anlaşılamamaktadır. İki yıldan önce edinilen ve akabinde satılması gereken hangi arsanın ya da arazinin olduğu da bir muammadır. Tasarının madde gerekçesinde de açık bir şekilde düzenlemenin neden yapılmadığına dair bir bilgi maalesef bulunmamaktadır. Tasarının madde gerekçesinde açık bilgi olmamasının yanında, sözlerimin başında da belirttiğim gibi, kanunların muhakkak açık bir şekilde olması gerekiyor ve daha önceden Katma Değer Vergisi Kanunu istisnası olmasına rağmen, katma değer vergisi alınmamasına rağmen, bu iki yıllık sürenin kaldırılmasındaki maksat anlaşılamamıştır. Kişi ya da kişilerin veya bir zümrenin menfaatinin değil, toplumun tamamının çıkarının gözetilmesinin kanunların temel amaçlarından biri olması gerektiğini elbette hepimiz biliyoruz.

Bu maddeyle getirilen düzenlemeler belediyelerin âdeta emlakçı gibi arsa ve arazi alım satım işini yapan kuruluşlara dönüştürülmesine imkân sağlayacak ya da yol açacaktır. Belediyelerin bir ticari organizasyon gibi arazi alım satım işine girmesi, aynı işi yapan kişi ve kuruluşlar arasında haksız rekabet yaratılmasına da neden olabilecektir. Bu maddeyle, arsa ve arazilerin kent ve imar rantlarına bağlı oluşturularak haksız kazanç oluşturulup yandaşlara peşkeş çekilmesine zemin hazırlanacaktır. Haksız rekabete ve vergi kaybına yol açacak bu uygulamanın belediyelerimizi arsa ve arazi emlakçısı durumuna düşüreceği endişesini taşımaktayız. Bundan dolayı, bu maddenin tasarı metninden çıkarılmasını teklif ediyoruz.

Değerli milletvekilleri, tabii, bu tasarı içerisinde yine Katma Değer Vergisi Kanunu'nun bazı maddelerinde de değişiklikler söz konusu ve bu maddelerin gerekçesinde yatırımların teşviki gündeme alınmakta. Artık bunlar bir Adalet ve Kalkınma Partisi klasiği hâline geldi. Bazı konuların ana başlık hâlinde getirilmesi gerekirken, bunlar sürekli yan maddelerle, alt başlıklarla getiriliyor.

Yine, 10'uncu Kalkınma Planı'nda "25 konuda dönüşüm" dendi ama 25 kuruşluk bir dönüşüm maalesef yapılamadı. İflas eden bezirgân misali, yapılan, TÜİK aracılığıyla rakamlar üzerinde oynanarak, efendim, metodoloji, yöntem, teknik, metot değişiklikleriyle mukayese edilebilirlikler ortadan önce kaldırılmakta, daha sonra, dönemler arasında tutarlı olmayan, dönemler arasında tutarlılığı sağlamak için gerekli düzeltmeler yapılmadan veriler siyaseten kullanılmaktadır. Yani, 2006 yılında bir düzenleme yapılmıştır ama rakamlar karşılaştırılırken 2002 ile 2015 yılı aynı ortamda, aynı tutarlılıktaymış gibi karşılaştırılmaktadır.

Ben bu düzenlemelerde de dikkat edilmesi gereğini bir kez daha vurgulayarak yüce heyetinizi saygılarımla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)