| Konu: | 15-21 Mart Tüketici Koruma Haftası'na ilişkin açıklaması |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 82 |
| Tarih: | 15.03.2017 |
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Teşekkürler Sayın Başkan.
15 Mart, Dünya Tüketici Haklar Günü. Ülkemizde 15-21 Mart, Tüketiciyi Koruma Haftası olarak kutlanmaktadır. 2014-2016 yılları arasında ülkemizde tüketici hakem heyetlerine yapılan toplam 9 milyon 722 bin 457 başvurudan 8 milyon 117 bin 996'sı tüketici lehine sonuçlanmış, söz konusu başvuruların bankacılık sektörü, ayıplı mal ve hizmetler, abonelik ve mesafeli sözleşmeler, taksitli satışlar ve iş yeri dışında kurulan sözleşmeler, devre tatil ve paket turlar gibi uygulamalarda yoğunlaştığı görülmektedir. Sorunun, bu bağlamda rakamlara bakıldığında ne kadar büyük olduğu da bir göstergedir.
Ayrıca tüketici, gıdayla ilgili başta tatlandırıcıyla, sağlıksız koşullarda üretimler konusunda yeterli bilgiye sahip değildir. Yokluk ve yoksulluk, ürünün içeriğine bakacak hâl bırakmamıştır. Bu bağlamda tüketicinin korunması adına yapılması gereken çok iş vardır. Her gün yapılan zamlarla beli bükülen vatandaşın parasını ödediği ürünün olsun güvenceli olması sağlanmalıdır. Daha çok tedbir alınmalıdır. Tüketici başvurusuna gerek kalmayacak kalitede ürünler üretilmelidir.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)