| Konu: | 2018 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı ile 2016 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesabı 6'ncı Tur görüşmeleri münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 40 |
| Tarih: | 17.12.2017 |
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Kars) - Saygıdeğer Başkan, değerli arkadaşlar, saygıdeğer milletvekilleri; ben de Bakanlığımız, ilgili, ilişkili kurum ve kuruluşların 2018 yılı bütçesi çerçevesinde görüşlerimizi dercetmek ve buradaki öneri, eleştiri, tavsiyeleri de dilimin döndüğünce cevaplamak üzere kürsüdeyim, saygıdeğer heyetinizi saygılarımla selamlıyorum.
Elbette ki görüşmelerimizin ülkemiz için, milletimiz için hayırlı sonuçlara vesile olmasını diliyorum ve bugüne kadar her kim ki taş üstüne taş koymuşsa, her kim ki bu ülkenin geleceği için, insanlarımızın geleceği için bir çivi çakmışsa hepsine çok çok teşekkür ediyoruz. Ahirete irtihal edenler var, onları da rahmetle yâd ediyoruz.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı olarak biz yaklaşık 100 bin kişilik bir aileyiz. Hizmet aldığımız firmaları, hizmet aldığımız şirket personelini de sayarsanız 250 bine yakın çalışma arkadaşlarım var. Onlara da buradan, 780 bin kilometrekarenin her neresinde çalışıyorlarsa kolaylıklar diliyorum, teşekkür ediyorum.
Değerli Başkanım, saygıdeğer milletvekilleri; müsaadenizle on beş yılda yaptıklarımız uluslararası araştırma şirketleri marifetiyle nasıl görülüyor, nasıl bir anlam yükleniyor, böyle bir çalışma yaptırdık. O çalışmayı Plan ve Bütçe Komisyonunda uzun uzun arz etmiştim ancak burada kısa olarak saygıdeğer hazırunun bilgilerine sunmak isterim.
2003-2016 sonu itibarıyla ulaştırma altyapısında yaptığımız rakamları o yılki kurlarla ele alırsanız 144 milyar dolarlık yatırım yapmışız. Bunun 76 milyar doları kara yolları, 22 milyar doları demir yolları, 9 milyar doları hava yolları, 2 milyar doları denizcilik ve 35 milyar doları da haberleşme sektöründe. Bütün bu çalışmaların gayrisafi yurt içi hasılaya etkisi 286 milyar dolar yani oluşan hasılanın yaklaşık üçte 1'i bu sektörden oluşuyor ve yine istihdama katkısı, her yıl oluşturulan ilave istihdama katkı yaklaşık 639 bin kişi.
Yine, yapılan bu 144 milyar dolarlık yatırımda sadece 2016 yılında 11 milyar dolarlık tasarruf sağlanmış. Zaman tasarrufu 2,7 milyar dolar, araç işletme giderleri ve yine yakıt tasarrufundan dolayı 3,9 milyar dolar, kazalardaki azalma ve bunun iş gücüne tesiri 3,4 milyar dolar, çevreye olan faydaları da kurtarılan 3 bin ton kâğıt ki bu 50 bin ağaç, bir başka anlamda 20 hektar orman anlamına geliyor. 782 bin ton da karbondioksit salımında azalma olmuştur.
Ulaştırma ve haberleşme yatırımlarının doğrudan veya dolaylı etkilediği sektörlerin gayrisafi katma değer içindeki payı yüzde 36 ve yine, ulaştırma altyapı harcamalarının gayrisafi yurt içi hasıla oranı, OECD rakamları kullanılarak 15 örnek ülke çalışması yapılmış, ülkemiz 2002 yılında 14'üncü sırada gayrisafi yurt içi hasılanın binde 4'üyle; 2015'te binde 10'uyla yani yüzde 1'iyle 7'nciliğe çıkmışız, bugünkü rakamlarla da yüzde 1,6'sıyla 2'nciliğe çıkmışız. Bu, ülkemizdeki gayrisafi yurt içi hasıla ulaştırma altyapı yatırımları oranı anlamında çok önemli bir rakam.
Burada ifade edildi, konuşma ücretleri haberleşme sektöründe bundan on beş sene önce 29 dolar/sent, bugün 2 dolar/sent. Bu kıyaslama önemli.
Turist sayısı 14 milyon, bugün 25 milyonun üzerine çıkmış durumda. Elbette ki ulaşım ve erişimde yaptıklarımızdan kaynaklıdır.
Hakeza Evrensel Hizmet Fonu'ndan sosyal amaçlılara birçok çalışma yaptık, yapmaya devam ediyoruz.
Değerli arkadaşlar, müsaadenizle yapılan yorumlara, eleştirilere cevap vermeye çalışırken bir taraftan da nereden nereye geldiğimizi ifade etmek isterim. Kara yollarıyla ilgili elbette ki şöyle bir ifadede bulunuldu: "Kara yolu ağı oranı artmıyor." Doğrudur ancak mevcut ağın standardının yükseltilmesi, bölünmüş yol, sıcak asfalt hâline getirilmesi çok önemli, bu konuda da yaptığımız herkesin malumu, 6.100 kilometrelik bölünmüş yol bugün itibarıyla 26.017 kilometredir, 26 binin üzerine çıktık değerli arkadaşlar. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Yine, değerli arkadaşlar, sadece bölünmüş yollardan dolayı yıllık elde ettiğimiz tasarruf -ben az önce bütün sektörleri vermiştim- 17 milyar Türk lirasının üzerinde.
2017 yılında bugün itibarıyla -artık bugünden sonra bölünmüş yol yapamıyoruz çünkü kış mevsimi geldi- 2.318 kilometre bölünmüş yol yapmışız. Bu da AK PARTİ'nin de kendi rekorudur. Bunu da saygıdeğer hazırunun bilgilerine arz etmek isterim. İnşallah bu bütçeyle önümüzdeki yıl bu rekoru da kıracağız, 2.225 kilometre sıcak asfalt yapacağız ve rekorumuzu yenilemiş olacağız. Bunu saygıdeğer hazırunun bilgilerine sunmak isterim.
Bu sene yaptığımız tünel miktarı 42 adet, tam 87 kilometre. Seksen yılda ülke olarak yaptığımız 50 kilometre tünel, 2017 yılında rekorla 87 kilometre tünel bitirdik. Böylece toplam tünel uzunluğumuzu 433 kilometreye çıkardık. Hakeza köprü ve viyadüklerde de yine 2017 yılı içerisinde tam 57 kilometre köprü ve viyadük bitirdik. Bu da yine kendi rekorumuzdur. On beş yıldır rekorları kırdığımız gibi bununla da rekorları artırmaya devam ettik.
Değerli arkadaşlar, demir yolu sektöründe bugüne kadar, bugünkü birim fiyatlarla yani Kalkınma Bakanlığının yeniden değerleme oranlarını dikkate aldığınızda 66 milyar Türk lirası para harcamış durumdayız ve 1.213 kilometre yüksek hızlı tren hattı olmak üzere 10.959 kilometrelik hattımızı 12.608 kilometreye çıkarmış durumdayız ve bu rakamın yanı sıra şu an 4 bin kilometreye yakın -bunun 3.160 kilometresi hızlı tren ve yüksek hızlı tren olmak üzere- demir yolu hattında çalışıyoruz.
Değerli arkadaşlar, havacılık sektörü, hepimizin malumu, yıllık 34,5 milyon yolcu taşıyorken -iç hat, dış hat- bu sene 2017 itibarıyla yine rekor bir rakamla, 195 milyonla kapatacağız. Bugüne kadar en yüksek rakam 183 milyondu. Bu sene inşallah 195 milyonluk rekor bir rakamla kapatmış olacağız.
Havacılık sektöründe geldiğimiz noktayı göstermek adına üçüncü havalimanı çok önemli, ülkemizin dünya havacılık pastasından pay alması adına önemli ama bir başka önemli konu, dünya havacılık otoritesi olan Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün konsey üyesiyiz. Kaç sene? Altmış altı yıl önce konsey oluşturulurken resen bir atama yapılmış, ondan sonra hiç üye olamamışız. Biz şimdi 172 ülkeden 156'sının oyunu alarak konsey üyesi olduk. Bunun şöyle bir...
HALUK PEKŞEN (Trabzon) - Kim, kim? Sayın Bakan, o bürokrat nerede? Niye onu atamıyorsunuz o zaman Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne?
BAŞKAN - Sayın Pekşen, müdahale etmeyelim.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, Haluk Bey'in söylediği bürokrat Genel Müdür Yardımcısıdır; dünyanın birçok yerinde bizim adımıza yetkiler alıyor, sorumluluklar alıyor. Kendi marifetidir, önemlidir, teşekkür ediyorum ama ülkeniz başarılı değilse, ülkeniz dünyada söz sahibi olamıyorsa, Dışişleri Bakanlığınız her ülkeyle diyaloğu ilmek ilmek örmüyorsa konsey üyesi olamazsınız. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) İşte biz 172 üyenin 156 tanesinin oyunu alarak dünyada kararları takip eden, kararların arkasından sürüklenen değil, karar veren ülkeler arasındayız. Bu çok önemlidir değerli arkadaşlar, bunu da ifade edeyim.
Benzer bir başarı: Denizcilikle ilgili de rakamlar hep ikiye katlandı. Vaktinizi almamak adına sadece şunu söyleyeyim...
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Demir yolları gibi olmasın.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Müsaadenizle demir yollarına geleceğim. Hiç merak etmeyin, daha dokuz dakika var. Başkan da bir iki dakika zaman ekler.
Değerli arkadaşlar, denizcilikle ilgili de 1 Aralıkta Dünya Denizcilik Örgütü, IMO'nun Londra'da toplantıları vardı. Orada da 159 üye ülke oy kullandı. 1'inci sırada Singapur 142 oy aldı, 2'nci sırada Türkiye de 138 oyla dünyanın karar vericileri arasında yer aldı. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Bu, Türkiye'nin geldiği yer anlamında çok önemlidir. On beş yıldır Cumhurbaşkanımızın riyasetinde, Başbakanımızın önderliğinde denizcilikte çok yol aldık, bu onun bir göstergesidir, onların hepsine teşekkür ediyorum. Bu bilinmeli ki her bir arkadaşım zaten benim adıma orada, her bir arkadaşımın başarısı zaten sizin adınıza Ulaştırma Bakanlığının başarısıdır, Türkiye'nin başarısıdır buna hiç şüphe olmasın. Ama, Dışişleri Bakanımız burada, saygıdeğer Dışişleri Bakanıma ve ekibine tekrar çok teşekkür ediyorum. Her yerde bu işleri kovaladıkları için bu başarılar geliyor. Değerli Bakanım, ekibinize çok çok teşekkür ediyorum. Çünkü, ekip her platformdaki başarı adına gecesini gündüzüne katıyor, bizim arkadaşlarla birlikte çok ahenkli çalışmalar yapıyorlar.
Söylenebilecek çok şey var ama ben müsaadenizle biraz da soru-cevap şeklinde giderek kalan zamanı değerlendireyim. "Demir yolları ihmal edildi." dendi, "Yüzde yüz kalıbımı basarım." denen bir cümle. Cumhuriyetin ilk yıllarında, yokluk zamanında, Osmanlı İmparatorluğu döneminde demir ağlarla bu ülkeyi örmek için gecemizi gündüzümüze katmışız. Yılda ortalama 134 kilometre demir yolu yapmışız. Sonra? Sonra 2003'e kadar, elli yıl ihmal etmişiz.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Bakan, Osmanlı döneminde Almanlar ve İngilizler yapmış, imtiyaz vermişiz, sonra satın almışız; doğru söylüyorum, doğru.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - "Cevap ver." dedin, veriyorum.
Değerli arkadaşlar, elli yılda yapılan demir yolu miktarı 945 kilometre; elli yıl, yıl başına 18 kilometre düşüyor. Peki, sonra ne olmuş? O kaderine terk edilen demir yolları, Sayın Cumhurbaşkanımız, onun ekip arkadaşları sayesinde tekrar devlet politikası hâline gelmiş ve bugün ortalama 138 kilometre demir yolu yapmış durumdayız. Ancak, memnuniyetim şu değerli arkadaşlar: Şu an tam 3.971 kilometrede çalışıyoruz; 4 bin kabul edin, beş yılda bittiğini kabul edin, ki birçoğu erken bitecek, yılda ortalama 800 kilometre eder. 800 kilometre nere, elli yılda yapılan 945 kilometre nere? (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Bakan, öyle bir şey yok, on beş yılda 103 kilometreyi geçmemiş.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, dün Artvin'deydim, size bir örnek vereyim: Bu ülke seksen yılda 50 kilometre tünel yapmış sadece Artvin'de, dikkatinizi çekerim bir ilde on beş yılda yaptığımız tünel miktarı 47,5 kilometre.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - 7 kilometrelik tüneli bitiremediniz ya. Borçka-Artvin arasındaki tüneli açamadınız ya.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, Cankurtaran Tüneli, değerli arkadaşlar bitirdik. Hani diyorlar ya: "Niye hukuka uymuyorsunuz?" Değerli arkadaşlar, hukuka uyduğumuz için devamındaki viyadükte mahkeme kararlarını bekledik çünkü firmalar mahkemeye götürdüler. Nitekim o karar netleşti, viyadük yapılıyor, Sayın Başbakanımız dün açıkladı, ocak sonu itibarıyla...
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - İnşallah... İnşallah...
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - İnşallah, Cankurtaran Tüneli açılıyor. O da yetmiyor, o da bitmiyor, Cankurtaran Tüneli ile Borçka arasında 11 kilometreyi de, inşallah, bölünmüş yol hâline getiriyoruz, standardını yükseltiyoruz. (AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar)
FEVZİ ŞANVERDİ (Hatay) - Adaleti kınamazsınız, adaleti.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, bir hakkı teslim edelim, BTK'nın açılışı nedeniyle (Bakü-Tiflis-Kars) burada teşekkür edildi, ben de teşekkür ediyorum.
Demir yollarını ihmal etmediğimizin başka bir göstergesi: Yıllık 488 milyonluk bütçesinden yıllık 14 milyar bütçeye gelmiş durumdayız. Değerli arkadaşlar, bu ihmal etmediğimizin bir göstergesi. Değerli arkadaşlar, denildi ki...
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Borç nereden nereye geldi Sayın Bakan? 2 milyardan, 16 milyara geldi borç.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Müsaadenizle cevap vereyim, müsaadenizle.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Ben de cevap vereyim Sayın Bakanım.
BAŞKAN - Sayın Akar, lütfen müdahale etmeyin.
ONURSAL ADIGÜZEL (İstanbul) - Kadıköy-Pendik bitmedi daha, Kadıköy-Pendik.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Diyarbakır-Batman...
ONURSAL ADIGÜZEL (İstanbul) - Boş ver Kars'ı, Kadıköy-Pendik, çaldı gittiler zemini.
ALİ ŞEKER (İstanbul) - Sirkeci-Halkalı bitmedi.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Örnek olsun diye söylüyorum: Diyarbakır-Batman, Diyarbakır-Silvan, Diyarbakır-Mardin, Diyarbakır-Urfa arası yol -Başkan Mardin deyince gözüme bakıyorsun- 3-4 kere söküldü yapıldı.
ONURSAL ADIGÜZEL (İstanbul) - Hazır hattın üstüne döşeyemediniz Kadıköy'de.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, bu iş uzmanlığı gerektirir. Nedir o uzmanlık? Önce bölünmüş yol yaparsınız, trafik altında yaparsınız; sonra, sıcak asfalt yapmak için bitümlü temel tabaka yaparsınız, onu bitirirsiniz servis altında; sonra, binder tabakayı yaparsınız, onu bitirirsiniz; sonra, aşınma tabakasını yaparsınız. Bilmeyen zanneder ki aynı işi söküyorlar, 4 kere yapıyorlar ancak bu işin uzmanlığı bunu gerektiriyor.
ONURSAL ADIGÜZEL (İstanbul) - Sayın Bakanım, Kadıköy-Pendik, Kadıköy-Pendik demir yolu hattı ne oldu?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, Mersin-Antalya arası çok önemlidir; 42 kilometre kısaltıyoruz, onlarca tünel yapıyoruz, şu an biten 15 tane tünel var, 60 tane köprü var, 1 tane viyadük, 16 tane köprülü kavşak var. Önemli bir koridordur, iki arabanın yan yana geçemediği eski yollardan standardı yüksek bölünmüş yol hâline getiriyoruz.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Yirmi dakika bana versinler, bir de ben anlatayım.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Muhteşem çalışmalar yapılıyor. Gidip görmenizi özellikle öneririm.
Niğde-Ankara arası, evet, otoyol eksikti, ağustosta yer teslimini yaptık, şu an 75 kilometrede çalışılıyor ancak biz eskisi gibi sadece basit bir işi şaşaayla, gazetelerle, televizyonlarla yapmak zamanından geldik...
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - 5 defa açılış yapıyorsunuz aynı proje için ya.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - ...3 milyar TL'lik işte temel atma bile yapmadığımız için kimsenin haberi yok ama 75 kilometrede çalışılıyor.
HALUK PEKŞEN (Trabzon) - Sayın Bakan, 93 kilometrelik yolu bitiremediniz on yıl oldu.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar "Şanlıurfa-Habur otoyolu alternatif güzergâh." denildi, doğrudur, proje çalışıyoruz.
ONURSAL ADIGÜZEL (İstanbul) - Kadıköy-Pendik demir yolu ne oldu? Haydarpaşa'dan Pendik'e gidemedik.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Ancak yaklaşık dört katına çıktığı için biz orijinal belirlediğimiz güzergâhta yapmak durumundayız. Birçok çevre yolu söylendi, 81 ilde, sadece illerde değil, ilçelerde de çevre yolu yapıyoruz;bunu herkes bilsin.
ÖZKAN YALIM (Uşak) - Uşak çevre yolunun iki yıl önce bitmesi gerekirdi, Uşak çevre yolunun iki yıl önce bitmesi gerekiyordu, hâlâ yarı olmadı.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Başkan, yirmi dakika süre verin, ben de anlatayım.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Efendim, "Wikipedia niye kapalı, niye yayınlarına izin verilmiyor?" Bu kadar terörle mücadele ediyorken, bu kadar güvenlik korucumuz, polisimiz, askerimiz oralarda şehit oluyorken bizi dönüp terör örgütleriyle birlikte hareket eden ülke konumuna sokan Wikipedia'nın elbette ki yayını durdurulur. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
ALİ ŞEKER (İstanbul) - Çocuklar ödev yapamıyor, ödev.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Atatürk'e hakaret eden Wikipedia'nın elbette ki yayını durdurulur. Bu hatalı yayınları düzeltmek için editörler vardır, editörleri yasaklarsan elbette ki yayın durdurulur. Kusura bakmasın, kusuru kendilerinde arasınlar.
Söylenebilecek çok şeyim var ama Sayın Oktay Vural'ın çok güzel yorumları vardı, kendilerine müteşekkirim, orta koridorun avantajlarından bahsetti, zaten ona inandığımız için orta koridoru güçlendirmek adına olağanüstü çalışmalar yapıyoruz, geliştiriyoruz.
"Kaza sayısı arttı." yorumu yapıldı, doğrudur, kaza sayısı arttı rakamsal olarak ancak unutmayın ki 8,5 milyon araba 22 milyona çıktı.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Bakan, oransal olarak arttı, rakamsal olarak değil.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - İnsanımızın yaşam konforu arttığı için hareketliliği arttı. Bakın dünya bunu nasıl kıyaslar? 100 milyon taşıt/kilometre başına kaza ve ölümle kıyaslar. 100 milyon taşıt/kilometre başına 5,72 ölümden 2,17'ye düşmüşüz; yüzde 60'ın üzerinde azalma. Yetmez diyoruz çünkü parti olarak politikamız bu, yetmez daha fazlası, inşallah daha fazlasını da yapacağız.
"Demir yollarında ve kara yollarında kilometre başına bakım masrafları arttı." dendi, yüzde yüz doğru bir tespit. Sebebi: Yüz sene önce yapılan demir yollarını kaderine terk etmiştik, bakım yapmıyorduk; kara yollarını kaderine terk etmiştik, bakım yapmıyorduk. Biz şimdi bakımları, iyileştirmeleri, modernizasyonu yaptığımız için elbette ki bakım masrafları artacaktır, artıyor, nitekim bunun gereğini yapıyoruz.
Sayın Başkanım, 60'a göre söz almalarda da sorular soruldu, bana birkaç dakika müsaade ederseniz hemen bitireyim.
Değerli arkadaşlar, "Yolları böldünüz, gönülleri birleştirdiniz diyorsunuz ama toplumu ikiye böldünüz." dediniz. Doğrusu bunu kim yaptı bilmiyorum ama benim bildiğim, geçmişte Kars şehir değildi, geçmişte Ağrı şehir değildi, batıda yapılıyor doğuya "gerek yok" deniyordu.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Lütfen Sayın Bakan, iki dakikada tamamlayın hepsini.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Bu ülke seksen bir ili birbirinden ayırmayarak her yere aynı kalitede, aynı konforda hizmet götürerek işte herkesi birleştiriyor. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Kocaeli hariç, Kocaeli hariç.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Bu ülke hava yolunu halkın yolu yaparak Yüksekova'daki annemizin de İstanbul'daki çocuğuna gitmesini sağlıyor.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Bakan, Kocaeli'ye getirmiyorsunuz.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Bu ülke bilişim sektöründe çok yol alarak ninenin torunuyla görüntülü konuşmasını sağlıyor. Onun için çok şey söylemeyeyim ama yani...
HALUK PEKŞEN (Trabzon) - Trabzon'a bir gelin Sayın Bakan.
ÖZKAN YALIM (Uşak) - Sayın Bakan, somut bir soru sordum.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, müsaadenizle, burada seksen dakika boyunca sorular soruldu, onlara cevap vereyim.
"Osmangazi Köprüsü erken bitti, niye garanti veriyorsunuz?" Yap-işlet-devreti bilenler, yap-işletin ne demek olduğunu bilenler, işler erken bitince milletin hizmetine sunularak ülke olarak katma değer oluşturulmasının ne demek olduğunu bilenler zaten bunun böyle olduğunu bilir.
ÖZKAN YALIM (Uşak) - Günde 23 bin araç geçmediğinden dolayı Türkiye'ye verdiği zararı ne yapacağız?
ONURSAL ADIGÜZEL (İstanbul) - TELEKOM, TELEKOM Başkan! Sayın Bakan, TELEKOM!
ÖZKAN YALIM (Uşak) - Günde 23 bin araç geçmiyor.
ONURSAL ADIGÜZEL (İstanbul) - BOTAŞ...
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, soru çok ama "Sendika.org sitesi niye 60 kere kapatıldı?" 62 kere kapatılmış, 60 da değil. Niye? Çocuklara cinsel taciz, müstehcenlik, fuhuş ve kumar oynanması dâhil bütün bunlara imkân sağlandığı için yasaklamışız. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
ONURSAL ADIGÜZEL (İstanbul) - Hiç bakmamışsınız, hiç!
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Yetmiyor, Atatürk aleyhine suçlar işlemişler; yasaklamışız, yasaklamaya devam edeceğiz, bu konuda hiç şüpheniz olmasın.
TELEKOM'la ilgili benim ağzımdan denildi ki "Bakan bütçede dedi ki 'TELEKOM kefil olmuş.'" Değerli arkadaşlar, TELEKOM hiçbir şeye kefil olmamıştır, hiçbir borcu yoktur ancak TELEKOM'un ortağı kendi hisselerine dayanarak borç almıştır. Şüpheniz olmasın ki TELEKOM bizim gözbebeğimizdir, verdiğimiz her türlü desteklerle çok iyi durumdadır, çok iyi durumda olmaya devam edecektir. Ha "Hiç yatırım yapılmadı." denildi, şu ana kadar 28 milyarın üzerinde yatırım yapmış.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
ÖZKAN YALIM (Uşak) - Artık siz Doğu'ya yatırım yapıyorsunuz, Ege'ye yatırım yapmıyorsunuz yani Sayın Bakan.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli Başkanım, bir dakika daha istirham ediyorum ve bitiriyorum müsaadenizle.
BAŞKAN - Lütfen, tamamlayalım, bitirelim artık.
ÖZKAN YALIM (Uşak) - Bir iki yıl önce bitmesi gereken Uşak çevre yolu hâlâ bitmedi.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Arkadaşlar, arkadaş, cümlenin başı şu, cümlenin başı şu: "Biz AK PARTİ iktidarı olarak millete hizmetkâr olacağız." dedik "Halka hizmeti Hakk'a hizmet bilerek çalışacağız." dedik ve ondan korkup, bundan korkup iş yapmamazlık etmeyeceğiz. Kimden korkacağız? Vatandaştan ve yüce Rabb'imden. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Bu konuda hiç şüpheniz olmasın ki eğer işimizin gereğini yapmamış olursak asıl korkmamız lazım; onun için 4.966 ihale yapmışız, bunun 155'i 21'inci maddeye göre. 362 değişik firma çağırmışız, 120 tanesi ihale kazanmış; öyle 3 firma, 5 firma yok ve yine burada talihsiz bir açıklamaydı "Yüce Divanın koridorlarını görmek" Yüce Divanın koridorlarını görmekten korkanlar iş yapmaz zaten. (AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar) Biz milletimize güveniyoruz, kendimize güveniyoruz. Nitekim, bir belgeyle ilgili burada konuşuldu. Savcılık soruşturma yapmış, Azerbaycan'dan belgeleri istemiş ve belgelerde herhangi bir sıkıntı olmadığını görüp...
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - ..."Kovuşturmaya, soruşturmaya gerek yoktur." demiştir, bunu da söyleyeyim.
ÖZKAN YALIM (Uşak) - Ama sorumuza cevap vermedin Sayın Bakan.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, emeği geçen çok arkadaşım var. Arkadaşlarıma teşekkür ederek... Komisyondan başlamak üzere sizin katkılarınıza teşekkür ediyorum. Bütçemiz inşallah hayırlı, uğurlu olsun. Saygılar sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)