| Konu: | 2018 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı ile 2016 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesabı 6'ncı Tur görüşmeleri münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 40 |
| Tarih: | 17.12.2017 |
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Kars) - Değerli Başkanım, çok teşekkür ediyorum.
Sayın Erhan Usta'nın hemen iki sorusuyla başlayayım.
Birincisi: Ayvacık-Taşova yoluyla ilgili soruları vardı. 1'inci kısım, 35 kilometrede çalışma devam ediyor, diğer "Sıkıntı var." dediği 42 kilometrede ihaleyi tasfiye ediyoruz, yeniden ihale edeceğiz; onu çözmüş olacağız, ifade edeyim.
Sayın Oktay Vural'ın cevap vermemi istediği sorusuyla ilgili ise özellikle otoyollarda yapısal takviye ve büyük güçlendirme çalışmaları artık bu dönemde yapıldığı için belli bir süre geçti, onlardan kaynaklı olarak otoyollarda kilometre başına yüksek, bölünmüş yollarda da özellikle -BSK onarımları belli bir süre geçip BSK yenilenme ihtiyacı olması nedeniyle- münferit olarak bu iki kısımda fiyat yüksek, dediğiniz doğru çünkü, zira, büyük güçlendirmeler ve onarımlar var.
Bir de yine, Sayın Vural'ın özellikle personel temininde Sayıştayın "Rekabet yok diye bir eleştirisi var." demişti, o, gemilerdeki gemici personelle ilgili ihaledir. Zira, yaklaşık 100 bin gemicimiz var ve uluslararası sularda çalışıyorlar. Dolayısıyla biz gemilerde gemici bulmakta zorlanıyoruz. İhaleye çıktığımız zaman da şirketler gemici bulamayacakları için çok fazla şirket bu işe teklif vermiyor; ondan kaynaklanıyor, onu ifade edeyim.
Sayın Pekşen, "FETÖ uçakları şimdi bakanların altında." dedi. Sayın Pekşen, TMSF iki tane hava taksi işletmesini devralmış durumda; uçağın birini Jandarma Genel Komutanlığına satmış, diğerini ise ticari olarak şu an işletiyor. Herhangi bir şekilde, herhangi bir kimsenin kullanımı söz konusu değil.
Son on beş yılda batan şirketleri söylediniz. "Charter" sefer yapmak üzere yetki almış ancak faaliyetini durdurmuş on üç tane şirket var. bu sektörde birçok kişi bu anlamda yetki alıyor ancak daha sonra yetki belgesini iptal ediyor; o zaman onda da yapabilecek bir şeyimiz yok.
Uşak çevre yoluyla ilgili soru geldi. 30 kilometrenin ikmal ihale sürecini başlattık; onu ifade edeyim.
Sayın Durmaz'ın Tokat Havaliman'ıyla ilgili ifadeleri vardı. Siirt'te çözüm bulduk Sayın Durmaz ancak Tokat, Siirt gibi değil.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Tamamlayın lütfen.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Kars) - Tokat rüzgâr yönüne uygun değil, ters olduğu için zaten yeniden havalimanı yapıyoruz. Siirt'teki çözüm keşke Tokat'a uyabilseydi o zaman yeni havalimanı yapmaya gerek kalmazdı onu söyleyeyim.
KADİM DURMAZ (Tokat) - Çamlıbel Tüneli Sayın Bakanım...
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Kars) - Şimdi, müsaadenizle onlara yazılı cevap vereyim ama Sayın İbrahim Özdiş'e özellikle çok çok teşekkür ediyorum çünkü tutanaklara baktığımda kullandığım ifade yanlış bir anlama gelebiliyor. "Sendika.org"la ilgili engelleme 8/A maddesi yani millî güvenlik ve kamu düzeniyle ilgilidir; onu özellikle vurgulayayım. Eğer farklı anlaşılıyorsa direkt özür dileyim çünkü gerçekten önemli. (CHP sıralarından alkışlar) Ancak bunun dışında 62 tane daha kapatma var ki onlar benim söylediğim maddeler kapsamındaki o, 8'inci madde, 8/A değil. Buna açıklık getirme şansı yakaladığım için teşekkür ediyorum.
Van'la ilgili Kuskunkıran ikinci tüpün ihale süreci gerçekleşti; onu ifade edelim. Van çevre yolu ne yazık ki daha önce imara itirazdan kaynaklı kalmıştı, şimdi Mekânsal Planlama Genel Müdürlüğü 18'inci madde uygulaması yapıyor, bitmek üzere; o biter bitmez -çünkü her şeyimiz hazır, yatırım programında da var- onun gereğini yapacağız.
BAŞKAN - Teşekkürler Sayın Bakan. Kalanları da yazılı olarak cevaplarsınız.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK, HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Kars) - Değerli Başkanım, çok soru vardı ama müsaadenizle diğerlerine de, inşallah, yazılı cevap verelim.