Konu: | Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen'in, İçişleri Bakanından (6/61); Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanından (6/217), (6/342) ve (6/664), Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer'in, (6/124), (6/125), (6/127), (6/145), (6/223), (6/224), (6/225), (6/226), (6/227), (6/356), (6/357), (6/389), (6/397), (6/470), (6/475), (6/498), (6/499), (6/505), (6/603), (6/604), (6/639), (6/657), (6/659), (6/660), (6/663), (6/678), (6/679), (6/734), (6/735), (6/736), (6/765), (6/766), (6/777), (6/859), (6/860), (6/861), (6/862), (6/863), (6/938), (6/996), İstanbul Milletvekili Ali Özcan'ın, (6/135), Adana Milletvekili Elif Doğan Türkmen'in, (6/275), Balıkesir Milletvekili İsmail Ok'un, (6/285), (6/304), Balıkesir Milletvekili Ahmet Akın'ın, (6/307), Konya Milletvekili Mustafa Hüsnü Bozkurt'un, (6/553), İzmir Milletvekili Atila Sertel'in, (6/623), (6/924), (6/925) ve İstanbul Milletvekili Mehmet Bekaroğlu'nun, (6/835) no.lu sözlü soru önergelerini cevaplandırması münasebetiyle |
Yasama Yılı: | 3 |
Birleşim: | 46 |
Tarih: | 09.01.2018 |
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Kars) - Saygıdeğer Başkanım, değerli milletvekili arkadaşlarım; ben de sözlü soru önergelerini cevaplandırmak üzere huzurlarınızdayım. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Saygıdeğer Başkanım, hafta sonu Sarıkamış şehitlerinin 103'üncü yıl dönümünde Türkiye'nin her yerinde sadece Sarıkamış şehitlerini değil, dünden bugüne bu coğrafyada istikbalimiz ve istiklalimiz için gözünü kırpmadan Sarıkamış'ta olduğu gibi, Çanakkale'de olduğu gibi donmak pahasına da olsa şehadet şerbeti içen ecdadı rahmetle, minnetle yâd ettik, bugün bir kere daha bu kürsüden rahmetle, minnetle yâd etmek isterim ve 81 ilin 81'inde ecdadı anmak adına yürüyüşlere katılan vatandaşlarımıza da bir kere daha minnetlerimi ve saygılarımı iletiyorum. (CHP sıralarından alkışlar)
Değerli Başkanım, Trabzon Milletvekili Sayın Haluk Pekşen'in (6/61) esas numaralı Sözlü Soru Önergesi'nin cevabı: Konuyla ilgili olarak İçişleri Bakanlığından alınan bilgiye göre, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanlığının talebi doğrultusunda 6360 sayılı Kanun'un geçici 1'inci maddesinin (9)'uncu bendi hükmüne istinaden Trabzon Valiliği Devir, Tasfiye ve Paylaştırma Komisyonunun 13/8/2014 tarih ve 162 sayılı Karar'ı neticesinde ihtiyaç fazlası personel belirlenerek atama talepleri İçişleri Bakanlığı aracılığıyla Devlet Personel Başkanlığına bildirilmiştir. İlgili personel hizmetine ihtiyaç duyulmaması nedeniyle söz konusu kanun gereğince ihtiyaç fazlası olarak belirlenmiş, Büyükşehir Belediyesi tarafından kırsal alandaki hizmetler çalışan personelin eğitimli ve tecrübeli olması sebebiyle aksatılmadan yürütülmektedir. Öte yandan, bu hizmetler esnasında kırsal alanda iş kazası neticesinde araç ve iş makinelerinden hurdaya ayrılan olmamıştır.
Niğde Milletvekili Sayın Ömer Fethi Gürer'in (6/124), (6/125), (6/127), (6/145), (6/223), (6/224), (6/225), (6/226), (6/227), (6/356), (6/357), (6/389), (6/397), (6/470), (6/475), (6/498), (6/499), (6/505), (6/603), (6/604), (6/639), (6/657), (6/659), (6/660), (6/663), (6/678), (6/679), (6/734), (6/735), (6/736), (6/765), (6/766), (6/777), (6/859), (6/860), (6/861), (6/862), (6/863), (6/938), (6/996) esas numaralı 40 adet sözlü soru önergesini sektörler itibarıyla toplu olarak cevaplandırmak istiyorum.
Değerli Başkanım, değerli milletvekilleri; Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluk ağındaki yollar, üst yapı kaplamasının standardının yükseltilmesi ve yolda sürüş konforunun sağlanması için "bitümlü sıcak karışım" dediğimiz BSK'yla kaplanmaktadır. 2017 yılında 2.318 kilometre BSK yapılarak toplam BSK uzunluğu 23.422 kilometreye çıkarılmıştır.
Üst yapı yenileme çalışmaları bölünmüş yollar açıldıktan sonra yapılan tamir ve tadilat çalışması değildir. Yıllık ortalama olarak 1.542 kilometre bitümlü sıcak karışım yapımı gerçekleştirilmektedir. Sathi kaplamalı yollarda da yıllık ortalama 15.544 kilometre yapım ve onarım yapılmaktadır.
Niğde-Ankara Otoyolu'nun ihalesi 14 Nisan 2017 tarihinde yapılmış, sözleşmesi imzalanmış, ağustos ayı itibarıyla da yolun yapımına başlanmıştır. Sözleşmesine göre bitim süresi üç yıl olmakla birlikte, çok daha önce bitirilmesi hedeflenmektedir.
Niğde-Altunhisar kavşağından Gümüşler kavşağına bağlantıyı sağlayan Niğde Çevre Yolu şu anki trafik hareketi nedeniyle ihtiyaç olmamasından kaynaklı olarak yatırım programında yer almamaktadır.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - "Yapılacak." demiştin.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Çamardı-Kamışlı-Pozantı yolunun tek yol standardında onaylı projeleri tamamlanmış olup ileriki yıllarda trafik hacmine ve bölgedeki trafik gelişimine bağlı olarak bölünmüş yol olarak değerlendirilecektir. Toplam 56 kilometre uzunluğundaki, tek yol standardında, Ereğli ayrımı, Ulukışla-Pozantı devlet yolunun hız sınırındaki değişiklikler trafik yoğunluğundaki artış ve günün şartlarına göre güzergâhın 2x2 olarak projelendirilmesi için öncelikle kılavuz planı hazırlanmış ve proje çalışmalarına başlanılmıştır. Niğde-Pozantı Otoyolu'nun bağlantı yollarının güzergâhı içerisinde kalan Niğde ili Pınarcık köyüne ait taşınmazlar toplulaştırma kapsamında değerlendirilmiş olup söz konusu mevkide Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından kamulaştırma yapılmamıştır.
Kara yollarımız üzerinde meydana gelen trafik kazalarına ait istatistiki bilgiler 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 5'inci maddesi gereğince trafik kaza tespit tutanaklarının düzenlenmesi ve buna bağlı olarak kaza istatistiklerinin toplanması Emniyet Genel Müdürlüğünün görev alanına girmektedir. Bu kapsamda, trafik kaza tespit tutanaklarına göre, Niğde-Bor arasında meydana gelen kazalarda yoldan kaynaklanan herhangi bir sorun olmadığı anlaşılmıştır.
Van çevre yolu, 2x3 şeritli, toplam 41 kilometre olarak bölünmüş yol standardında yapılmaktadır. Proje kapsamında 4 adet farklı seviyeli köprülü kavşak, Edremit-Kurubaş-Özalp yolu kavşağı ve Erciş yolu bağlantısı olmak üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız tarafından 18'inci madde uygulamasına yönelik plan çalışmaları bitirilme aşamasına getirilmiştir, proje, yatırım programında vardır, plan çalışmaları biter bitmez ihalesini yapacağız. Yine 1'nci kısım 23 kilometre olup 3 kilometrelik kesim alt temel seviyesinde tamamlanmıştır. 2'nci kısım 18 kilometre olup 16 kilometrelik kısmında alt temel ve sanat yapıları seviyesinde çalışmalar tamamlanmıştır.
Öte yandan, Niğde ili Çiftlik ilçesi Kitreli kasabası yolu, Niğde-Hacıbeyli-Dikilitaş köyü yolu, Osmaniye ili Kadirli ilçesi Köseli köyü yolu, Niğde ile Çamardı arasındaki Gümüşler kasabası yolu Karayolları Genel Müdürlüğü yol ağında bulunmamaktadır.
"HGS gelirleri yatırım tutarını karşılamakta mıdır?" diye bir soru vardı. Gelirler yatırım tutarını karşılamaktadır, ayrıca HGS gelirleriyle sadece HGS proje bedeli değil, HGS sistemlerinin işletilmesi, bakımı, onarımı ve geliştirilmesi masrafları da karşılanmaktadır. Diğer taraftan, 2015 yılında HGS'den etiketsiz geçen araç sayısı 2 milyon 728 bin 912 adet olup bu geçişlere ilişkin idari para cezası tebligatları 2016 yılında araç sahiplerine gönderilmiştir. Geçiş ücretleriyle ilgili olarak vatandaşlarca açılan dava sayısı ise 10.255'tir.
Saygıdeğer Başkanım, değerli milletvekili arkadaşlarımız; yüksek hızlı ve hızlı tren hatları koridor yaklaşımıyla doğu-batı aksında ve kuzey-güney aksında yapılmak üzere belirlenmektedir. Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri güzergâhı Antalya'yı İç Anadolu'ya bağlayacaktır; Kırıkkale-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla-Adana-Mersin güzergâhı ise özellikle saydığım bölgelerin Mersin ve İskenderun limanlarına ulaşımını sağlamış olacak, böylece önemli bir güzergâhı tamamlamış olacağız. Bu güzergâhlarda hızlı tren proje çalışmaları devam etmekte olup söz konusu etüt, proje çalışmalarının tamamlanmasını müteakip yapım ihalesine çıkılacaktır. Ankara-Mersin güzergâhı kapsamında Niğde il sınırları içerisinden geçen Kırıkkale-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla demir yolu projemiz bulunmakta, Niğde ilimiz de Ulukışla-Niğde hattının modernizasyonuyla birlikte hızlı tren hattına bağlanmış olacaktır.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - "Yüksek" yok ama değil mi?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli Vekilim, yüksek hızlı tren ile hızlı trenin farkı şu: Yüksek hızlı tren sadece yolcuya hizmet eder, 250 kilometre hızla gider; hızlı tren ise 200 kilometre hızla hem yolcuya hem yüke hizmet eder. Dolayısıyla bölgenin yolculuk ve yük yoğunluğu dikkate alınarak yüksek hızlı tren veya hızlı tren olarak projelendirilmektedir.
Kapadokya bölgesiyle ilgili çalışmalar ise tüm projelerde olduğu gibi teknik kriterlere göre belirlenerek kültür varlıklarını koruma bölge kurulları dâhil olmak üzere ilgili tüm kurum kuruluşların olumlu görüşleri alınmıştır. Mevcut Kayseri-Niğde-Ulukışla demir yolu hattına yol yenilemesi yapılarak yol standardı yükseltilmiş, hattın sinyalizasyonu da tamamlanmıştır.
Haydarpaşa-Pendik demir yolu hattının yapımıyla ilgili olarak veya bir başka ifadeyle Marmaray Projesi'nin Halkalı'ya ve Gebze'ye kadar uzatılmasıyla ilgili olarak çalışmalarımız devam etmekte, arkeolojik kazılar, sözleşmeye dâhil edilen ilave işler, güzergâh üzerindeki bazı mülk ve hak sahiplerinin hukuki talepleri nedeniyle işin ilerlemesinde öngörülmeyen bazı durumlar olmuş, buna bağlı olarak gecikmeler yaşanmıştır ancak son bir yıl içerisinde çok ciddi bir hızlanma söz konusudur. Ağustos ayı içerisinde altyapı inşaatını, eylül ayı içerisinde de inşallah sinyalizasyonu bitireceğiz. Ondan sonra, kalan sürede de testleri yaparak bu yıl sonu itibarıyla banliyö hatlarını Gebze'den Halkalı'ya Marmaray araçlarıyla kesintisiz yolcu taşınabilir hâle getireceğiz.
Ayrıca, yüksek hızlı trenlerimiz de Ankara'dan kalkıp Haydarpaşa'ya kadar veya Halkalı'ya kadar gidebilecek hâle gelecektir. İnşallah bu sene sonu itibarıyla bu hizmeti vermiş olacağız.
Değerli Başkanım, değerli milletvekilleri; 6461 sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun'la TCDD altyapı işletmecisi, TCDD Taşımacılık ise tren işletmecisi olarak yapılandırılmıştır. Böylece özel sektörün de ulusal demir yolu ağı üzerinde devlet şirketleriyle beraber taşımacılık yaparak demir yolları sektöründeki payının artırılmasına imkân sağlanmıştır.
Sektörde beş tren işletmecisine lisans verilmiştir. Hâlen 12.608 kilometre demir yolu ağında işletmecilik yapılmakta olup 3.971 kilometre demir yolu inşaatında da çalışmalar devam etmektedir. 10.515 kilometrelik demir yolu hattı âdeta yeniden yapılırmışçasına yenilenmiş durumdadır. 880 kilometrelik kesimin rehabilitasyonu ve yol yenileme çalışması devam etmektedir. 4.660 kilometrelik hat elektrikli hâle, 5.534 kilometrelik hat ise sinyalli hâle getirilmiştir. Ayrıca 1.637 kilometrelik hattın elektrikli, 2.323 kilometrelik hattın ise sinyalli hâle getirilmesi çalışmaları devam etmektedir.
Öte yandan, demir yollarımızın çift hatlı hâle getirilmesine yönelik çalışmalar kapsamında da 595 kilometrelik konvansiyonel demir yolu hattı çift hatlı hâle getirilmiştir.
Bunun yanı sıra, 36 kilometre uzunluğundaki Arifiye-Pamukova hattının kalan 10 kilometrelik kısmını da bu yılın ilk çeyreğinde tamamlayarak çift hatlı hâle getirmiş olacağız.
Yapımı devam eden Başkentray Projesi kapsamında da 36 kilometre güzergâh uzunluğuna sahip Sincan-Kayaş kesiminde toplam 150 kilometre uzunluğundaki yeni yol yapılarak çoklu hat hâline getirilmiş olacaktır. Bunu da şubat sonu itibarıyla inşallah bitirmiş olacağız.
Bunlara ilaveten, yapımı devam eden lojistik merkezler, iltisak hatları gibi projelerin de tamamlanmasıyla birlikte yük taşımacılığında demir yolu payının artırılması hedeflenmektedir.
Diğer taraftan, demir yolu yük taşımacılığında 2004 yılından itibaren blok tren işletmeciliğine geçilmiş oldu. Böylece 2017 yılında 28,5 milyon ton yük taşınarak on beş yıl öncesine göre yük taşıma miktarında yüzde 79, yük taşıma gelirlerinde ise yüzde 250 oranında artış sağlanmıştır.
Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri; son on yıl içerisinde 9 adet demir yolu istasyonu bölgedeki gelişmeler nedeniyle tren trafiğine kapatılmıştır; değerli vekilimizin bu istasyon sayısına yönelik sorusunun cevabı. Buralarda çalışan personel ise ihtiyaç olan diğer istasyon veya garlarda görevlendirilmiş olup herhangi bir personelin işten çıkarılması söz konusu değildir.
TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü bünyesinde 2002 yılında toplam 43.141 personel var iken TCDD Taşımacılık Anonim Şirketine memur ve işçi -geçici işçiler dâhil olmak üzere- toplam 10.750 personel nakledilmiştir. TCDD Taşımacılık Anonim Şirketine ait 10.750 personelin nakledilmesiyle birlikte, işten ayrılan, emekli olan, vefat eden arkadaşlarımız dâhil olmak üzere 2017 tarihi itibarıyla TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan toplam personel sayısı 14.386'ya düşmüştür.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Taşeron kaç?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - O soruları da sorarsınız, onlara da cevap veririm.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Sordum, onun içinde var.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Şimdi müsaadenizle bunlara cevap vereyim.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Sayın Bakanım, 22 bin de taşeron var, ben söyleyeyim size.
BAŞKAN - Sayın Gürer, lütfen; sonra, sonra.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğüne ait 6.658 adet lojman olup yapılan incelemeler sonucu son on yılda, depreme dayanıksız olduğu tespit edilen toplam 302 adet lojman yıktırılmıştır. Öte yandan Kayseri-Niğde-Adana güzergâhında "yayla treni" olarak tanımlanan trenin yerine Erciyes Ekspresi bölgesel tren olarak işletilmektedir.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - O eskiden de vardı Sayın Bakan.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri; her 100 kilometrede sivil ulaşıma açık bir havalimanına erişme hedefimiz doğrultusunda havalimanları inşa ediyoruz. Bu anlamda, kâr eden havalimanları var, zarar eden havalimanları var ancak zarar eden havalimanları kâr eden havalimanlarını destekler vaziyette ve bölge halkının da sivil ulaşımını sağlar vaziyettedir. Dolayısıyla bütün bu ağı bütüncül olarak ele alıyoruz ve bunların bir ağın bütünü olduğunu unutmadan hareket ediyoruz ki bu çerçevede bu sene içerisinde iç hat, dış hat toplam taşıdığımız yolcu sayısı 193 milyon 300 binin üzerine çıkarak rekor seviyeye erişmiştir. Yine bu çerçevede, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü 2016 yılında 1 milyar 527 milyon 57 bin 226 Türk lirası kâr elde etmiş, bu kârdan 888 milyon 500 bin 993 Türk lirası temettü olarak hazineye ödenmiştir.
Yine, havacılık sektöründeki gelişmelere bağlı olarak Niğde ili ve yöresinin sivil hava ulaşım ihtiyacının karşılanması amacıyla bir havalimanı yapılması yolcu trafiğinin yoğunluğuna ve bölgedeki gelişmelere bağlı olarak yer tespiti, fizibilite, ÇED ve sondaj çalışmaları böyle bir takvim çerçevesinde yapılabilecektir.
Öte yandan, Ege Denizi'nde arama kurtarma faaliyetleri için Urla Arama Kurtarma İstasyonu ve Eğitim Tesislerine yakın lokasyonda, en az 40 bin ile 50 bin metrekare miktarlı, deniz kenarında bir taşınmazın Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğüne devrinin sağlanması konusunda Millî Emlak Genel Müdürlüğüyle koordineli bir şekilde çalışmalar yürütülmektedir.
Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri; GSM altyapısı olmayan yerleşim yerlerine altyapı projesi kurulması kapsamında Niğde ili Bor Kızılkapı, Ulukışla Madenköy, Ünlüyaka, Çamardı, Üçkapılı ve Merkez, Özyurt yerleşim yerleri kapsama altına alınmıştır. Buna ilave olarak 1.472 yeni yerleşim yerine mobil internet altyapısının kurulması kapsamında Niğde ili Ulukışla Gedelli ve Tekneçukur yerleşim yerlerine baz istasyonu kurulumu yapılacaktır.
İnternet erişiminin engellenmesine yönelik işlemler Bakanlığımız ilişkili kuruluşu olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından 5651 sayılı Kanun kapsamında resen ve/veya mahkeme kararları kapsamında gerçekleştirilmektedir. BTK tarafından yapılan işlemlerin rakamsal değerlerinin ve internet site isimlerinin açıklanması, suçun önlenmesi ve suçla mücadelede sıkıntılara sebep olabilecek ve özellikle çocuk pornosuna ilişkin içeriklerin de deşifre olmasına yol açacaktır. Bu rakamlardan hareketle, uluslararası düzeyde ülkemiz aleyhine haksız algı oluşmasına meydan vermemek ve olası bilgi kirliliğini önlemek adına diğer ülkelerde de olduğu gibi bu rakamlar resmî olarak toplu şekilde açıklanmamaktadır. Ancak sosyal ve akademik çalışmalarda kullanılmak üzere orantısal istatistikler "internet.btk.gov.tr" web sayfasında "İstatistikler" seçeneği altında belirli aralıklarla yayımlanmaktadır.
5651 sayılı Kanun'un 8'inci maddesi kapsamında resen uygulanan tüm erişim engelleme tedbirlerinin yaklaşık yüzde 99,7'si dört suç düzenlemesi ki bunlar "çocukların cinsel istismarı, müstehcenlik, fuhuş ve kumar oynanması için yer ve imkân sağlama" suçları kapsamında gerçekleşmiş; diğer binde 3'lük bölümünü ise kalan suçlar yani intihara yönlendirme, uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanılmasını kolaylaştırma, sağlık için tehlikeli madde temini ve yine, 5816 sayılı Atatürk Aleyhine İşlenen Suçlar Hakkında Kanun'da yer alan suçlardan oluşmaktadır.
Çocukların, zararlı içerikler içeren bilgisayar oyunlarından korunması kapsamında Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Etkinlikleri "Dijital Oyunlar" temasıyla 9-11 Ekim 2017 tarihlerinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunda gerçekleştirilmiş, yapılan çalıştaylar ve sempozyumlarda dijital oyunlar bütün yönleriyle tartışılarak ele alınmış, bu konunun üzerine önemle gidilmesine yönelik çalışmalarımız devam etmektedir.
İnternette 2016 ve 2017 yılında yasaklanan kumar, şiddet, uyuşturucuya teşvik siteleri bağlamında açılan dava bulunmamaktadır. Ayrıca köylere ücretsiz internet hizmeti verilmesiyle ilgili bir uygulama bulunmamakla birlikte bu bölgelere bu hizmetin götürülmesine yönelik zaten Evrensel Hizmet Fonu'ndan gerekli kaynağı ayırıyoruz.
Diğer taraftan, vatani görevini yapmakta olan erlerin gönderileriyle ilgili olarak 6586 sayılı Kanun kapsamında "Görme engellilere özgü yazı içeren gönderiler ile askerî öğrencilerin, sözleşmeli erbaş ve erler ile uzman erbaşlar hariç erbaş ve erlerin 100 grama kadar ağırlıktaki gönderileri, özel hizmet ücretleri hariç, posta ücretlerinden muaftır." şeklinde düzenleme yapılmıştır. Ayrıca asker anne ve babalarının, eşlerinin ve kardeşlerinin askerlere göndereceği mektup ve kargo gönderilerinden de herhangi bir ücret alınmamasını temin yönünde kanun değişikliği çalışmalarımız sürdürülmektedir.
Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri; Sayın Fethi Gürer'in önergeleriyle ilgili olarak, son olarak 10 Şubat 2018 tarihinde Bakanlığımızda görevde yükselme sınavı yapılacaktır. Yüce heyetinize bu bilgileri saygıyla sunuyorum.
İstanbul Milletvekili Sayın Ali Özcan'ın (6/135) esas numaralı Sözlü Soru Önergesi'nin cevabı: 2011-2017 yılları arasında 432 kilometre yeni otoyol yapılmış, 2017 yılı itibarıyla otoyol ağımızın uzunluğu 2.657 kilometreye çıkmıştır. Hâlen 978 kilometre otoyolda yapım çalışmalarımız devam etmektedir. Yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirmeyi hedeflediğimiz 2.377 kilometre uzunluğundaki otoyol projelerinin hayata geçirilmesiyle 2023 yılında Türkiye'nin otoyol ağı 5.034 kilometreye çıkmış olacaktır.
Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri; Trabzon Milletvekili Sayın Haluk Pekşen'in (6/217), (6/342) ve (6/664) esas numaralı üç adet sözlü soru önergesinin yine toplu olarak cevaplandırılması işlemine geçiyorum.
Sabiha Gökçen Havalimanı'nın mülkiyeti Savunma Sanayii Müsteşarlığında olup hâlen Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri Anonim Şirketi yani HEAŞ tarafından işletilmektedir. Sabiha Gökçen Havalimanı'nın terminal genelinde denetimleri haftanın farklı gün ve saatlerinde 236 personel tarafından gerçekleştirilmiş ve sürekli hâle getirilmiştir. Temizlik personeli ve ilgili denetleyici şef sayısı artırılmış, günlük temizlik kontrol turları 2 katına çıkarılmıştır. Güncel duruma göre operasyonun sürekli takibi yapılarak gerekli artırımlar gerçekleştirilmektedir.
Hava ve kara trafiği ile hava aracında silah taşınması hususunda genel kurallar Millî Sivil Havacılık Güvenlik Programı'nın 123 maddesiyle belirlenmiştir. Özellikle üst düzey devlet görevlilerinin korunmasını amaçlayan bu düzenlemeyle gerek silah taşıyacak görevli personel sayısının kısıtlanması ve kimler olduğunun belirlenmesi gerekse bu görevlilerin kendilerinin veya uçuşlarının kayıt altında olması da havacılık güvenliği açısından olumlu bir gelişme olarak değerlendirilmektedir.
Belediyeler tarafından gönderilen ana plan önerileri içerisinde yer alan raylı sistem projeleri Bakanlığımızca incelenerek sistem seçimi ve kriterlere uygunlukları onaylanmakta ve Bakanlar Kurulu kararıyla gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda Şanlıurfa iliyle ilgili olarak Bakanlığımıza onay için sunulmuş herhangi bir raylı sistem projesi bulunmamaktadır.
MAHMUT TANAL (İstanbul) - Urfalılar yandı yani Urfa hiçbir programda yok Sayın Bakan.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Efendim, Urfalılar yanmıyor. Şanlıurfa'daydım geçen hafta. Şanlıurfa'nın ulaşılır ve erişilir olabilmesi adına olağanüstü bir gayretimiz var. Ulaşımla ilgili her modda, her türde, her türlü desteği veriyoruz. Şanlıurfa etraf illere bölünmüş yollarla bağlanmış durumda. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Şanlıurfa'nın raylı sistemleri konusunda da belediye ulaşım ana master planını yapacak, ona bağlı olarak bize gelecek, elbette ki gereğini yapacağız. Hiç merak etmeyin, biz Urfa'yı da diğer 80 ilimizi de birbirinden ayırmadan, ulaşılabilir ve erişilebilir hâle getirmek için gece gündüz çalışıyoruz, çalışmaya da devam edeceğiz.
Değerli Başkanım, Adana Milletvekili Sayın Elif Doğan Türkmen'in (6/275) esas numaralı Sözlü Soru Önergesi'nin cevabı: 56 kilometre uzunluğundaki Mansurlu-Gaffaruşağı-Feke yolunun 36 ile 56'ncı kilometreleri arasında sathi kaplama mevcuttur. 2016 yılında 11 kilometresi temel seviyesinde tamamlanmış olup 2017 yılında da bunun 2,5 kilometresinin asfalt kaplaması yapılmıştır. Ayrıca 2017 yılında 4 kilometrelik kesim daha alt temel seviyesinde tamamlanmış olup kalan kesimlerin asfalt tabakasının tamamlanması bu sene içerisinde bitirilecektir.
Değerli Başkanım, Balıkesir Milletvekili Sayın İsmail Ok'un (6/285) ve (6/304) esas numaralı sözlü soru önergeleri aynı mahiyette olduğundan birlikte cevaplandırmak istiyorum.
Balıkesir Emniyet Köprülü Kavşağı ve 6 Eylül Kavşağı'yla ilgili olarak sözleşme gereği işin bitim tarihi 25/3/2016 olarak belirlenmiş olmasına rağmen birbirine yakın olan iki kavşakta aynı anda çalışma yapılmasının şehir içi trafiğini olumsuz etkileyeceği düşünülerek, sırayla yapılmıştır. Bu anlamda, hastane bağlantısında da sıkıntı yaşatmama yolundaki bu çalışmamız sonucunda 6 Eylül Kavşağı'nın yapımından sonra Emniyet Köprülü Kavşağı da tamamlanmıştır; her ikisi de 31/12/2017 tarihi itibarıyla trafiğe sunulmuştur.
Balıkesir Milletvekili Sayın Ahmet Akın'ın (6/307) esas numaralı Sözlü Soru Önergesi'nin cevabı: Değerli Başkanım, değerli milletvekilleri; Ankara-Balıkesir arasındaki yol yenileme çalışmaları tamamlanmış ve 10/1/2017 tarihi itibarıyla tren işletmeciliğine başlanmıştır. İzmir Mavi Treni Eskişehir-Kütahya-Balıkesir-İzmir arasında, Karesi Ekspresi ise Balıkesir-İzmir-Balıkesir arasında işletilmeye başlanmıştır.
Konya Milletvekili Sayın Mustafa Hüsnü Bozkurt'un (6/553) esas numaralı Sözlü Soru Önergesi'nin cevabı: 2017 kış tarife döneminde yerli hava yolu işletmelerine Ankara'dan Almanya, Avusturya, Azerbaycan, Fransa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Rusya, Suudi Arabistan, Ukrayna ve Ürdün olmak üzere 9 ülkeye direkt uçuş gerçekleştirmeleri için izin verilmiştir.
Ayrıca, Ankara-Stockholm hattında 2017 kış tarife döneminde uçuş planlanmamakla birlikte bundan sonra hava yolu şirketlerinin uçuş talepleri olması durumunda Esenboğa Havalimanı'mızın büyütülmesine bağlı olarak yeteri katar slot verme imkânımız olduğu için bunun da gereği yapılıp gerekli izinler verilecektir.
İzmir Milletvekili Sayın Atila Sertel'in (6/623), (6/924), (6/925) esas numaralı üç adet sözlü soru önergelerinin cevabı: TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü bünyesinde geçici işçi statüsünde istihdam edilen 3.261 geçici işçi 5620 sayılı Kanun kapsamında 2007 yılında sürekli işçi kadrosuna geçirilmiştir. 5620 sayılı Kanun gereği gerekli şartları taşımadığı için sürekli işçi kadrosuna geçirilemeyen ve hizmet akdi askıda olan işçiler yılda altı aydan az olmamak üzere geçici işçi pozisyonunda çalıştırılabilmekteyken 24 Aralık 2017 tarih ve 30280 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 106'ncı maddesiyle yapılan düzenleme sonucu geçici işçilerin çalışma sürelerinin dört aya kadar uzatılması da imkân dâhilinde olmuştur. Bunu da memnuniyetle ifade etmek isterim.
İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin tüm kesimlerinde altyapı yapım çalışmaları devam etmekte olup altyapı çalışmaları genelinde yüzde 28 fiziki ilerleme sağlanmıştır. Üstyapı ve elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon dediğimiz EST işleri kapsamında da Polatlı, Afyonkarahisar, Uşak kesiminin ihalesi 14/11/2017 tarihinde yapılmış, hattın 2019 yılında tamamlanması, Uşak-İzmir kesimine ait ihalenin ise 2018 yılı içerisinde yapılarak hattın 2020 yılında tamamlanması planlanmaktadır. Proje için şu ana kadar 983 milyon Türk lirası harcanmış olup yaklaşık olarak 8 milyar 340 milyon Türk lirası daha harcanarak proje tamamlanacaktır.
Toplam 20,5 kilometre uzunluğundaki Belevi-Tire yolu işine 5/4/2017 tarihinde başlanılmış, Belevi Gölü'nün zemin ıslahı ve dolgu çalışmaları yapılmıştır. Ancak kesinleşen ihale kararına karşı yapılan itiraza istinaden Ankara 17. İdare Mahkemesinde açılan dava sonucu ilgili mahkeme tarafından verilen 2017/543 sayılı yürütmenin durdurulması Kararı gereğince 29/6/2017 tarihinde iş durdurulmuş olup yapılan değerlendirmeler sonucunda yeni yükleniciyle 22/9/2017 tarihinde sözleşme imzalanmış ve 6/10/2017 tarihinde iş yeri teslimi yapılarak yapım çalışmalarına yeniden başlanmıştır. İşin proje bedeli 73 milyon 500 bin Türk lirası olup 2019 yılı son çeyreğinde tamamlanması hedeflenmiş...
ATİLA SERTEL (İzmir) - Sayın Bakanım, 4 Eylül 2018 için söz verdiniz orada.
BAŞKAN - Sayın Sertel, lütfen...
ATİLA SERTEL (İzmir) - Tire halkına söz verdiniz.
BAŞKAN - Sayın Sertel, lütfen...
ATİLA SERTEL (İzmir) - 2019'a aktarmayın.
BAŞKAN - Sayın Sertel, size söylüyorum, lütfen...
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli Sertel...
BAŞKAN - Sayın Bakan, siz Genel Kurula hitap eder misiniz lütfen.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli Vekilim...
ATİLA SERTEL (İzmir) - Sayın Bakanım, sizin töreninize katıldım, alkışladım, söz verdiniz orada.
BAŞKAN - Sayın Sertel, size söz vermedim.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli Başkanım, çok teşekkür ediyorum, değerli vekilim sağ olsunlar, İzmir milletvekillerimiz de bu işin temel atma töreninde bize eşlik ettiler, nezaketlerine de teşekkür ediyorum.
ATİLA SERTEL (İzmir) - Evet, sözünüz 4 Eylül 2018.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Söz de verdim ancak ben söz verdiğimde mahkemenin devam eden işi durduracağını, sözleşmeyi bitirerek tasfiye yapacağımı, yeni bir firmaya vereceğimi, onun yeniden başlayacağını bilemiyordum.
ATİLA SERTEL (İzmir) - Devam etmedi Sayın Bakan.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Ancak memnuniyetle ifade ederim ki bütün bu süreçleri hızlı bir şekilde yerine getirdik, işe başlandı. Dolayısıyla işin bir an önce bitirilmesi, o bölgedeki...
ATİLA SERTEL (İzmir) - Sayın Bakanım, her ay orada insan ölüyor.
BAŞKAN - Sayın Sertel, rica etsem, lütfen... Duymuyorsunuz.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Zaten Sayın Sertel, bu projeyi yapma sebebimiz, insanımızın hizmetine bu projelerin sunulmasıdır.
ATİLA SERTEL (İzmir) - Ben halk için konuşuyorum.
BAŞKAN - Ama Sayın Sertel, böyle bir usul yok.
ATİLA SERTEL (İzmir) - Ben halkımız için söylüyorum Sayın Bakanıma. 4 Eylül 2018, söz verdiniz Sayın Bakanım.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri; İstanbul Milletvekili Sayın Mehmet Bekaroğlu'nun (6/835) esas numaralı Sözlü Soru Önergesi'nin cevabı: Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri, Ovit Tüneli ve Bağlantı Yolları Projesi 2017 Yılı Yatırım Programı'nda 5 milyon 294 bin Türk lirası ödenekle yer almakla birlikte, yıl içerisinde başka projelerden yaptığımız projeler arası aktarmayla 299 milyon 919 bin lira para aktarılmış, böylece 305 milyon 213 bin Türk lirasına yükseltilmiştir. Söz konusu proje, ülkemizin şu an bitmek üzere olan en uzun tünelidir. Tek tüpü mevsim şartları dikkate alınarak hizmete sunuldu. Artık insanlar Ovit'le İyidere-İkizdere-İspir arası yol alırken yollarda kalmıyorlar. Memnuniyetle bir gidiş bir geliş olarak hizmete sunduk. Diğer tüpün asfaltını da havanın hızlı soğuması nedeniyle dökemedik ancak ilkbaharla birlikte inşallah bu asfaltı da dökeceğiz ve nisan sonu itibarıyla ikinci tüpü de bitireceğiz, iki gidiş iki geliş hizmete sunmuş olacağız.
Ovit Tüneli, gerçekten, insanımızın memnuniyetle seyahat konforunu yükselterek kullanabileceği bir tünel. Böylece Karadeniz'i, Doğu Karadeniz'i İspir-Erzurum üzerinden Kars, Iğdır, Nahçıvan'a, İran'a; güney istikametinde de İran'a, Irak'a, Suriye'ye daha rahat bağlamış olacağız. Önemli bir koridoru yerine getirmiş olacağız.
Değerli Başkanım, bütün bu çalışmaları yaparken elbette ki insanımızın hayatını kolaylaştırmak hedefimiz, polemiklere girmeden ülkeyi erişilebilir, ulaşılabilir hâle getirmek.
Dilimin döndüğünce sorulara cevap vermeye çalıştım. Ancak bir konuyu özellikle vurgulamak istiyorum: Yaptığımız bölünmüş yollarla, yaptığımız otoyollarla insanımızın hayatını kolaylaştırıyoruz, seyahat konforunu artırıyoruz, seyahat süresini azaltıyoruz, yaşamını kazandırıyoruz; zira, ölüm oranları yüzde 64 oranında düşmüş durumda. Bu, bizim memnuniyetimiz. Yine, araçların bakım tutumundan tasarruf sağlıyoruz, akaryakıttan tasarruf sağlıyoruz, karbondioksit salınımından tasarruf sağlıyoruz. Amacımız, bunları yapmakla birlikte, bölgeler arası kalkınmışlık farkını ortadan kaldırmak ve bölgelerin sanayisinin, endüstrisinin büyümesi, taşımacılığı geliştirmektir. Bunu yaparken de...
Hiçbir zaman polemiğe girmek istemiyorum ama değerli arkadaşlar, dünden beri bir konu çok gündeme getirildi, sizlerle paylaşmak isterim. Sayın Kılıçdaroğlu burada bir kamyonun İstanbul-Ankara arası seyahatindeki masrafından bahsetti, bir kamyonun. Sayın Başbakanımız da çıktı, kamyonla ilgili değerleri verdi ve düzeltti. Sonra, Cumhuriyet Halk Partisinden 2 milletvekili arkadaşımız İstanbul'dan yola çıktılar, Ankara'ya kadar bir tırla geldiler. Değerli arkadaşlar, bütçe konuşmalarında gündeme gelen kamyon idi, tır değil. Tır farklı. Tır nedir? Bir çekicisi vardır, ayrıca bir de dorsesi vardır, çekici ile dorse birlikte 4 dingil veya 4 akstır. 4 dingil ve 4 akslık araçların otoyollarda veya köprülerdeki ücretleri farklıdır, kamyonların ücretleri farklıdır. Örnek vermek gerekirse...
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Onu da şoför kullanıyor. Biz şoförlerin mağduriyetini anlatıyoruz Sayın Bakan, siz nasıl örnek veriyorsunuz?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Şoförlerin mağduriyetlerini doğru veriler üzerinden anlatın.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Doğru veri, tır işte o da.
ATİLA SERTEL (İzmir) - Yarın kamyonla da gelirler Sayın Bakan, kamyonla da gelirler.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Bizim amacımız ne? Bizim amacımız, şoförün hayatını kolaylaştırmak, yol konforunu yükselterek şoförün aracını rahat kullanması, şoförün hayatını kurtarmak, şoförün akaryakıt tasarrufunu sağlamak, şoförün yükünü bir yerden bir yere kolay götürmesini sağlamak. Bütün bunları yaparken insanımızın hayatını kolaylaştırıyoruz, aynı zamanda şoförün de hayatını kolaylaştırıyoruz.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Şoförlere bir sorun nasıllar?
ATİLA SERTEL (İzmir) - Şoförlere bir sorun Sayın Bakan, şoförler memnun mu? Şoförler memnun mu Sayın Bakan?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, rakamları söyleyeyim: 4. sınıf araç için Ankara-İstanbul arası otoyol ücreti 49 lira -bu tırınki- ancak kamyonun ki 35 lira 25 kuruştu, şimdi 38 lira 75 kuruş. Bunu çıkıp -o zamanki konuşmadaki- "Rakamları düzeltiyorum." deyip kamyon yerine tır sürerseniz zaten orada bitmiştir, kamyon yerine tırla rakam söz konusu olmaz.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - İkisini de şoför sürüyor, onu anlattı, şoförün mağduriyetini anlattı.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Kaldı ki köprü ücretleri 3. sınıf araçlar için 30 lira 15 kuruştu, çift yönlü 60 lira 30 kuruştu. Arkadaşlar bir de tablo yayınlamışlar, diyorlar ki: "Köprü geçiş ücreti 82 lira." Tır için olsa dahi 82 lira çift yönlüdür yani 41 liradır. 41 lira nerede, 82 lira nerede?
Döndük, asıl söz konusu olan, bahis konusu olan kamyondur. Kamyon için 30 lira 15 kuruş idi, bugün de 32 lira 30 kuruş. 32 lira nerede, 82 lira nerede?
Değerli arkadaşlar, bir şey daha, yine değerli milletvekillerimizin basınla paylaştığı tablodan alıyorum, diyor ki: "Ankara-İstanbul arası 500 kilometre. Kilometre başına da 1,20 liralık akaryakıt harcanır." Onların rakamını alıyorum. Ve yine diyor ki: "1.100 lira yakıt parası." 500 kilometre diyorsanız, kilometre başına da 1,20 lira diyorsanız 600 lira eder, 1.100 lira etmez. Kaldı ki mesafe 500 kilometre değil değerli arkadaşlar.
İLYAS ŞEKER (Kocaeli) - Matematikten çakmışlar, ikisi de sınıfta kalmış.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Yok, yok, matematik güzel de Değerli Vekilim, başka bir şey var.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Yalnız, Sayın Başkan, o arkadaşlar burada yok, soruların içinde bu sorular da yok, onlar varken konuşturun.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Kamyonu nereden başlatmışlar biliyor musunuz? Selimpaşa'dan başlatmışlar. Çünkü İstanbul'un merkezinden başlatsa...
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Bize müdahale ediyorsunuz, Bakan burada olmayanlara cevap veriyor. Bizim sorulara atlayarak cevap verdi.
BAŞKAN - Sayın Gürer, lütfen...
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - E, bizim sorulara atlayarak cevap verdi.
BAŞKAN - Ama yok böyle bir usul. Sayın Bakan cevap veriyor, lütfen...
ATİLA SERTEL (İzmir) - Evet, sorulara cevap verecekti, vermedi.
BAŞKAN - Sorular bitince elinizi kaldırırsınız.
ATİLA SERTEL (İzmir) - Bitmedi.
BAŞKAN - Zaten sisteme girmişsiniz, size söz vereceğim, o zaman söylersiniz söyleyeceklerinizi. Lütfen...
ATİLA SERTEL (İzmir) - Sorulara yanıt vermedi.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Arkadaşlar burada olsaydı, öyle konuşsaydı.
BAŞKAN - Buyurun Sayın Bakan.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli arkadaşlar, Ankara-İstanbul arası 425 kilometredir, köprüye kadar sayarsanız 450'dir, 500 değildir.
ATİLA SERTEL (İzmir) - Sayın Bakan, ona başka yerde cevap versen daha iyi olur.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Ancak 500'ü tutturmak için İstanbul'un da batısında Mahmutbey'e 43 kilometre mesafesi olan Selimpaşa'dan kalkılıyor ki 500'ü tutturalım. E, ben olsam Kapıkule'den gelirdim, 700'ü de tuttururdum, onu da söyleyeyim.
Değerli arkadaşlar, bir şeyi daha sizinle paylaşmak istiyorum. Söz konusu tırın 27 F 7903 plakalı çekicisi var. Kamyon olsa önde de arkada da tek plaka olacak. Tır olduğu için çekicisinin plakası bu. Bir de dorsesi var. Dorsenin de plakası 34 ZBV 54. Bu araçla bu yol alınıyor. Söz konusu araç, söz konusu tır -kamyon değil, tır- 2 Ekim 2017 tarihinde Mecidiye'den yola giriyor, Gerede'den çıkıyor. Ne yazık ki, HGS'si olmasına rağmen HGS gişesini kullanması gerektiği hâlde OGS gişesini kullanıyor, bir de cezalı duruma düşmüş, bir de 10 kat cezası var. Bu vesileyle şöyle bir faydası oldu: Söz konusu tırın sahibini buradan uyarıyoruz, gitsin, işlemini yapsın; arkadaşlar HGS'sinde yeteri kadar bakiye olması nedeniyle, başvurusu üzerine o cezayı da kaldırıp 42 lirayla işlemini yapabilir hâle getirecekler. Lütfen daha dikkatli olsun.
Değerli arkadaşlar, Bakanlık olarak biz ülkenin...
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - O kayıtlar yanlış olmasın, Manisa'daki traktöre de kesmişler ya cezayı. Bir yanlışlık olmasın.
İLYAS ŞEKER (Kocaeli) - Adamın da başını yakmışsınız.
BAŞKAN - Sayın milletvekilleri, Sayın Bakana saygısızlık yapmayalım lütfen.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI AHMET ARSLAN (Devamla) - Hayır, bu fotoğraflar da var, fotoğrafla da gösterebilirim.
Değerli arkadaşlar, traktörle ilgili de söyleyelim: Ne yazık ki bazen plakaların içerisindeki "0" rakamının üzerine bir çivi çakarak "8" gibi okunmasına sebep oluyorlar veya başka sahteciliklere insanlar gidebiliyor. İstisnai olarak bu durumda elbette ki cihaz yanlış okuyor, yanlış okuduğu zaman da ilgili bize müracaat ediyor. Biz zaten ne yapıyoruz? Biz Deli Dumrulluk yapmıyoruz, hiç karıştırmayın. Bizim yaptığımız şu: Onun itirazı üzerine görüntüleri alıyoruz, inceliyoruz, Emniyet kayıtlarındaki o plakalı aracın ne tür bir araca ait olduğunu tespit ediyoruz. Vatandaşımız haklıysa baş göz üstüne, gereğini yapıyoruz. Nitekim orada da gereğini yaptık, yapmaya devam ederiz. Ama söz konusu olan çekicili dorseli tırın cezası fotoğraflarıyla, videosuyla sabittir. Müracaatını yapsın, bu cezadan kurtulsun diyorum.
Yaptığımız, dün de olduğu gibi, bugün de olduğu gibi insanımızın erişimini, ulaşımını sağlamak, ülkemizin bulunduğu konum itibarıyla taşımacılık pastasından daha fazla pay alması; uluslararası taşıma koridorlarındaki avantajını ülke lehine, insanımız lehine, milletimiz lehine kullanacak, katma değer oluşturacak şekilde ana koridorları tamamlamaktır. Bütün ulaştırmanın her türünde yaptığımız budur, bundan sonra da yapmaya devam edeceğiz.
Elbette ki Meclisimizin denetim hakkına saygı duyuyoruz, bu konuda müteşekkiriz ancak bir teşekkürü daha ifade etmek isterim. Bakanlığımızın iş ve işlemleriyle ilgili ne zaman ki Meclise geldik, Meclisimiz her zaman bizim önümüzü açtı, her zaman işlerimizi kolaylaştıracak düzenlemeler yaptı. Dolayısıyla siz saygıdeğer milletvekillerimizi katkılarınızdan, desteklerinizden dolayı minnetle, şükranla anarken çok çok teşekkür ediyorum.
Değerli Başkanım, saygılarımı arz ediyorum. Sorulara cevaplarımı bitirdim. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)