| Konu: | Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 86 |
| Tarih: | 17.04.2018 |
MEVLÜT KARAKAYA (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; görüşülmekte olan tasarının 25'inci maddesiyle ilgili olarak Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunuyorum. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
25'inci madde, 2873 sayılı Millî Parklar Kanunu'nun 17'nci maddesinin birinci fıkrasının ikinci cümlesini yürürlükten kaldıran bir madde. Bu madde "Döner sermaye gelirleri" başlığını taşıyor ve "Bu Kanuna tabi alanlarda elde edilecek gelirler, Orman ve Su İşleri Bakanlığı döner sermayesine gelir kaydedilir." diyor; devamındaki çıkarılan cümleyse "Bu gelirler, münhasıran bu Kanun gereği ihtiyaç duyulan mal, hizmet ve yatırımların finansmanında kullanılır." Bu cümle çıkarılıyor. Bu değişiklikle ilgili gerekçede ise "Korunan alanlardan elde edilen döner sermaye gelirlerinin daha verimli bir şekilde kullanılabilmesi amaçlanmaktadır." diyor. Doğrusu, ben bunu anlamakta biraz zorlandım çünkü çıkarılan cümleye baktığımızda, bu kanun gereği ihtiyaç duyulan mal, hizmet ve yatırımların finansmanında kullanılacağı, bu gelirlerin bu yönde tahsis edileceği belirtiliyor. Bu cümleyi çıkarma gerekçemiz de, buradan elde edilen gelirlerin daha verimli alanlarda kullanılacağı söyleniyor. Yani ihtiyaç duyulan mal, hizmet ve yatırımların dışında daha verimli alan nedir? Doğrusu, Sayın Bakan bu konuda bir açıklama yaparsa gerçekten, biz de daha iyi anlamış olacağız diye düşünüyorum.
Değerli milletvekilleri, sulama birlikleriyle ilgili olarak buradan, özellikle sulama birliklerinin yeniden yapılandırılması konusunda Milliyetçi Hareket Partisi olarak grup sözcülerimiz tarafından gerekli eleştiriler yapıldı. İşin doğrusu, bu tasarıyla sulama birliklerinin meclisleri, yönetim kurulları feshedilmekte. Başarısız olanlarla ilgili, doğrudur, daha önce DSİ'nin yaptığı denetimlerin raporlarında söylenenlere katılıyoruz ama önemli bir kısmını bu raporlarda "başarılı" olarak ifade ettiklerini de biliyoruz. Burada aslolan, bu birlik modelinin milletin malı olarak hatta bizim, Milliyetçi Hareket Partisi olarak "millet sektörü" dediğimiz o sektöre yönelik olarak ona yakın bir tarzda olması hakikaten, verimlilik açısından da önemliydi.
Değerli milletvekilleri, özellikle tarımsal alanla ilgili bizim en önemli sorunlarımızdan bir tanesi, belki tarımın birçok sorununu, birçok sıkıntısını dile getiriyoruz ama dile getirmediğimiz önemli bir alan işletmecilik alanıdır. Tarımın, tarımsal işletmelerin küçüklüğünü hep sorun olarak burada konuşuyoruz ama bu realiteyi, bu yapısal sorunu aşmak için kullanılabilecek işletme modelleri üzerinde konuşmuyoruz. Örneğin, kooperatifçiliği hem kültürümüze uygun hem de o ortaklık kültürünü daha iyi, verimli sonuçlara götürebilecek bir yapıya kavuşturmayı ya da üniversitelerin bu modeller üzerinde çalışmasını istemiyoruz. Yine, aynı şekilde, kümelenme veya birlik tarzı modelleri bizim tarım alanında, tarımsal işletmecilik alanında yoğunlaştırıp artırmamız gerekirken bu yasayla maalesef, biz bunu geriye göndererek millet sektöründen tekrar devlet sektörüne doğru bir yönlendirme yapıyoruz.
Sayın Bakanım, bir konuyu da hemen dikkatlerinize getirmek istiyorum. Aslında Adana'dan çok istediler bunu gündeme getirmemi çünkü birlikler kaldırılıyor ama Çatalan Sulama Birliği 11 köy muhtarı tarafından kurulmuş ve zatıalileriniz tarafından kuruluşu onaylanmış ama yetkisi bir türlü verilmemiş; daha sonradan da bu birlik feshedildi, bugün de bu yasayla birlikte artık ortadan kalkmış olacak.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
MEVLÜT KARAKAYA (Devamla) - Bu yeni yönetimde, yeni yönetim modelinde bu tarz şeylere dikkat ederek amaca uygun tarzda bir modelin oluşturulması bizim buradan gerçekten isteğimizdir.
Ben yüce heyetinizi tekrar saygıyla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)