| Konu: | Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 20 |
| Tarih: | 21.11.2018 |
BEHİÇ ÇELİK (Mersin) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; söz konusu teklif üzerinde değişiklik önergesi verdiğimiz için, bu önerge münasebetiyle sizlere hitap ediyorum. Yüce heyetinizi saygılarımla selamlıyorum.
Burada AK PARTİ'nin Grup Başkan Vekili Sayın Bülent Turan demokrasi vurgusu yaptı. Demokrasi, bu kanun teklifinin nihai olarak uzanacağı nokta. Mahallî idareler seçimleri olması münasebetiyle yerel demokrasiyi de burada ifade etmek istiyorum, bu bağlamda sözümü tamamlamak istiyorum.
Şimdi, malumunuz, TESK ve TOBB yöneticilerinin seçilememesi hâlinde tekrar eski görevlerine dönebilmesine imkân sağlayan bir teklif. Bütün konuşmacılar buna işaret ederek dediler ki: "Bunu yaygınlaştıralım." Ama bunun için bir altyapı gerekiyordu, bu konuda en ufak bir çalışma yok. Öyle olunca şimdi bir anda kısır, palyatif ve sadece bir kişiye ya da zümreye hitap eden bir teklif metni ortaya getiriliyor ve bu, Genel Kurula indiriliyor.
Şimdi, burada, kanun yapma tekniği açısından iktidar partisinin sorunları olduğunu düşünüyorum. İktidar partisi kanun tekliflerini hazırlarken kanun nasıl yapılır, sebep-sonuç ilişkileri, soyutluğu ve genelliği gibi birtakım hususları göz önünde tutarak yakın, orta ve uzun vadede toplumun ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağına ilişkin öngörülerde bulunarak hazırlaması gerekir. Böyle bir şey yok.
Anayasa'nın 67'nci maddesi var, 67'nci madde bize neyi gösteriyor? Seçimlerle ilgili yasal düzenlemeler yaptığınız takdirde, bir yıldan sonra yapılacak olan seçimde bu yasanın geçerlilik kazanacağına ilişkin bir hüküm var son fıkrasında. Şimdi, bunları alt alta topladığımız zaman, 31 Mart 2019 belediye seçimlerine birilerinin girmesi için burada bir hazırlık yapıldığını zaten anlıyoruz, bu apaçık ortada. O zaman, ben şunu söylüyorum bu kürsüden, diyorum ki: Milletvekili Seçimi Kanunu'nda bir değişiklik yapalım, Siyasi Partiler Kanunu ortada, demokrasiyle çelişen birçok hüküm içeriyor. 298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Yasa keza aynı şekilde. 6271 sayılı Cumhurbaşkanı Seçimi Kanunu, 2972 sayılı Mahalli İdareler ile Mahalle Muhtarlıkları ve İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanun; bunların hepsinde toplu, güzel, teknik olarak sürekli olarak kullanılabilecek ve toplumun yararına olacak, siyasi hayatımızı anlamlandıracak değişiklikler olabilir. Bunlara kafa yoran olmuyor ve ortada maalesef, böyle kötü bir yasa var.
Şimdi, demokrasi ve belediyecilik demişken, bizde demokrasi kültürü aslında ağır aksak da olsa önemli ölçüde merhale katetmiştir ancak son on altı yılda demokrasiyle ilgili Türkiye'nin büyük açmazları ortaya çıktı. Bunları hep birlikte aşmamız lazım. Bu ülkeye iyilik yapmak istiyorsak bunu yapmamız gerekir. Şu andaki mevcut anayasal sistem zaten başından sonuna kadar -sistem deniliyor, bir rejim de demek istiyorum ama rejim dahi değil, ne idüğü belirsiz- tek adam rejimi olarak karşımıza çıkıyor. Onun için, bu değişiklikleri yaparak ve Türk belediyeciliğinin daha sağlam temellere oturmasını sağlayıcı birtakım önlemleri hep birlikte alabiliriz.
Bunu söyleyerek sözümü sonlandırırken yüce heyetinizi tekrar en derin saygılarımla selamlıyorum.
Teşekkür ederim. (İYİ PARTİ sıralarından alkışlar)