| Konu: | Abonelik Sözleşmesinden Kaynaklanan Para Alacaklarına İlişkin Takibin Başlatılması Usulü Hakkında Kanun Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 26 |
| Tarih: | 05.12.2018 |
BEHİÇ ÇELİK (Mersin) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 16 sıra sayılı Abonelik Sözleşmesinden Kaynaklanan Para Alacaklarına İlişkin Takibin Başlatılması Usulü Hakkında Kanun Teklifi'nin 3'üncü maddesine istinaden vermiş olduğumuz önergemiz için söz aldım. Bu vesileyle hepinizi saygılarımla selamlıyorum.
Söz konusu kanun teklifinin 3'üncü maddesi, Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi olan UYAP içerisinde spesifik olarak düzenlenen Merkezi Takip Sistemi'ni tanımlamaktadır. Bu madde "Bu kanunda belirtilen takip işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasını sağlamak amacıyla UYAP bünyesinde Merkezi Takip Sistemi oluşturulur." demektedir. Dolayısıyla Merkezi Takip Sistemi üzerinden söz konusu abonelik sözleşmesine dayalı alacaklara çözüm getirilmek istenmektedir.
Saygıdeğer milletvekilleri, en önemli konu aslında demokrasidir, demokrasinin iyi işletilmesidir. İyi işleyen bir demokrasi, toplumda üretkenliği artırır, morali ve motivasyonu daha da yukarı çeker. Böylece, üretken bir toplumsal yapı oluşur ve üretken toplumsal yapıdan sonra refah artar. Artan refah sonucunda insanların haciz işlemlerine maruz kalması sıfıra yakın gerçekleşir. Dolayısıyla demokrasi aslında bir anlamda geçimle ve bizim ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal düzenimizle de doğrudan ilgilidir. Onun için, burada Türk milletinin ortak millî çıkarlarını hedef alan bir yasama dönemini gerçekleştirmemiz gerekiyor. Burada bazı şirketlere öncelik tanımak, onların çıkarlarını süratle yerine getirmek, alacaklarını tahsil etmek için böyle düzenlemeler yapmanın elbette ki Türkiye Büyük Millet Meclisinin -yapılabilse dahi- en sonlarda gelen seçeneklerinden biri olması gerekir. Dolayısıyla, kurulacak bu takip sistemiyle abonelik sözleşmesi imzalayan firmalara ve abonelere derhâl haciz işlemine girişme hak ve yetkisi getirmektedir. Dolayısıyla, İcra İflas Kanunu'na özel bir uygulama ilave etmektedir. Burada, aslında haciz işlemleri için bir sebep-sonuç ilişkisini de vurgulamamız gerekir. Bizim, bu kanun teklifleriyle alacaklı şirketlere verdiğimiz destek dışında sebebe müteallik konulara değinmemizde yarar var. Bugün, eğer bir ülkede, ülkemizde işsizlik gerçekse, yüzde 30'lara fiilî olarak çıkmışsa, on altı yılda total borcumuz 453 milyar doları bulmuşsa, güven endeksimiz yüzde 58 düzeyine inmişse, gelir dağılımı en bozuk dönemini işaret ediyorsa, tasarruf oranı yüzde 11'ler düzeyine düşmüşse, devalüasyon yüzde 47'nin üzerine çıkmışsa ve 3.600 şirket konkordato ilan etmişse burada demek ki sebep olarak bunları görmemiz gerekir.
AK PARTİ'nin kurduğu ekonomik düzene aslında yeni bir isim de söylemek gereki;, bu, zabıta ekonomisidir. Zabıta ekonomisi yoluyla eğer siz giderseniz daha birçok icrai işlemlere de imza atmış ve toplumsal yapıyı dinamitlemiş olursunuz. Dolayısıyla, siyasete ve ekonomiye güven büyük oranda düştüğü için bu kanun teklifinin içeriğinde büyük geçim zorlukları içinde bulunan vatandaşlarımıza çözüm bulma yönünde çalışmalarımızı yoğunlaştırmamız gerektiği düşüncesindeyim.
Burada, İYİ PARTİ olarak biz, halk yararına olan bütün yasama faaliyetlerinin tam içinde...
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Devam edin, toparlayalım.
BEHİÇ ÇELİK (Devamla) - ... hatta başında olma gerekliliğine işaret ediyoruz.
Ekonomik krizle ezilen işçi, çiftçi, esnaf, küçük sanayici, sabit gelirli, emekli, genç ve kadınların lehine politikalar üretmeye dikkat çekiyoruz. Temmuz ayında başlayan ve gittikçe derinleşen yapısal krizden vatandaşlarımızı kurtarmalıyız.
Bu duygularla hepinize tekrar saygılar sunuyor, önergemizin kabulünü diliyoruz.
Teşekkür ederim. (İYİ PARTİ sıralarından alkışlar)