| Konu: | 2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısının Maddeleri münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 38 |
| Tarih: | 20.12.2018 |
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU BAŞKANI SÜREYYA SADİ BİLGİÇ (Isparta) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Sayın Şimşek'in, Çukurova Havalimanı'na ait bir sorusu vardı. Çukurova Havalimanı alt ve üstyapı işleri devam ediyor ve yürütmeden, buradaki arkadaşlardan aldığımız bilgiye göre de 2020 yıl sonuna yetiştirilmesi hedeflenmiş vaziyette.
Gene, Sayın Aydın Adnan Sezgin'in iki üç sorusunu arka arkaya cevaplayayım. Bir tanesi, Aydın Çıldır Havalimanı'na ilişkin. Şu an itibarıyla... Aydın Çıldır Havalimanı'nın yapımı 1990-1993 yılları arasında tamamlanmış. 2006 ve 2012 yılları arasında askerî bir havalimanı olarak faaliyet göstermiş; 2013 yılından beri de Aydın Çıldır Havalimanı sınırları içerisinde yer alan mevcut hava tarafı, kara tarafı tesisleri, PAT sahalarının tamamı 5335 sayılı Kanun'un 33'üncü maddesi çerçevesinde yirmi yıllığına Türk Hava Yolları Uçuş Eğitim ve Havalimanı İşletme Anonim Şirketine kiralanmış. Uçuş eğitim hizmetleri amacıyla kullanılan havalimanı ihtiyaç duyulduğunda mevcut sınırlar dâhilinde mevcut pist uzunluğuna uygun uçak tipleri ile yapılması kaydıyla yolcu ve yük taşımacılığı faaliyetlerinde de kullanılabilecek.
Gene Aydın-Denizli Otoyolu'na ilişkin, arkadaşlardan aldığımız bilgi: 154 kilometre -ki 140 kilometre otoyol, 14 kilometresi bağlantı yolu- uzunluğundaki Aydın-Denizli Otoyolu'nun yap-işlet-devret yöntemiyle 27 Kasım 2018 tarihinde ihalesi yapılmış, değerlendirme çalışmaları devam ediyormuş.
Gene İzmir-Aydın demir yoluyla ilgili bir soru var. 2007-2014 yılları arasında İzmir Alsancak-Aydın arasındaki demir yolu hattı kısmi altyapısı da dâhil olmak üzere üstyapı olarak modernize edilmiş, hattın geneli 60 kilogramlık raylarla teşkil edilmiş.
İzmir-Aydın-Denizli-Afyonkarahisar hızlı tren projesi kapsamında Selçuk-Ortaklar hat kesimi yatırım programına alınmış, ihale hazırlıkları devam ediyor. Aynı şekilde, Ortaklar-Aydın-Denizli hat kesimi projeleri ise tamamlanmış ve kabul aşamasına gelmiş.
Bu tarımla ilgili bir soru vardı, tarımsal desteklerle ilgili. 2019 yılı bütçesinde de tarımsal destekler kapsamında 16,1 milyar liralık kaynak ayrılmış vaziyette. Tarımsal kredi sübvansiyonunun müdahale alımları ve tarımsal KİT'lerin finansmanı da dâhil tarıma toplamda 21,4 milyar lira kaynak ayrılıyor 2019 yılı için. Tarım sektörü ödemeleri de dâhil, tarım sektörüne ayrılan toplam kaynaksa 26,5 lirayı buluyor. Zaten OECD'nin de Tarımsal Politika İzleme ve Değerlendirme 2018 Yılı Raporu'na göre toplam tarımsal desteklemelerin gayrisafi yurt içi hasılaya oranının, 2017 yılı tahmininin yüzde 1,9 olduğunu görüyoruz.
Destek kalemlerinin neler olduğu sorulmuş. Burada da mazot, gübre, fındık, çay primi, buğday, diğer hububat primi, yem bitkileri, su ürünleri, arıcılık ve bal, buzağı desteği, küçükbaş hayvan, organik tarım, kırsal kalkınma, tarımsal sigorta, kuraklık, sürü yöneticisi, lisanslı depolarda ürün depolama gibi pek çok destek de hâlihazırda uygulanmakta.
Teşekkür ediyorum.