| Konu: | Bazı Kanunlarda ve 652 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 94 |
| Tarih: | 26.06.2019 |
HÜSEYİN ÖRS (Trabzon) - Sayın Başkan, çok değerli milletvekilleri; ilgili kanun teklifinin 6'ncı maddesi üzerine konuşma yapmak üzere İYİ PARTİ Grubu adına söz aldım. Hepinizi en iyi ve en güzel dileklerimle selamlıyorum.
Değerli milletvekilleri, konuşmama başlarken, 23 Haziran Pazar günü yapılan tekrar seçimde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığını kazanan Trabzonlu hemşehrim Sayın Ekrem İmamoğlu'nu kutluyor ve başarılar diliyorum. (İYİ PARTİ ve CHP sıralarından alkışlar)
Genel Başkanımız Sayın Meral Akşener'in ifadesiyle bu seçimin kazananı millî iradedir, Türk milletidir, İstanbulludur. 23 Haziran demokrasi tarihimizin altın sayfalarından biri olmuştur. İki seçim arasındaki süreçte kullanılan dili, söylemleri, karalamaları, iftiraları, ötekileştirmeleri tekrar gündem yapmak niyetinde değilim ama bir hususu da söylemeden geçemeyeceğim.
Sayın İmamoğlu'nun Trabzonlu olması nedeniyle onu karalamak adına yapılan mesnetsiz iddialar ve iftiralarla tüm Trabzonlular rencide edilmişti. Şimdi bu mesnetsiz iddia sahiplerine son bir hatırlatmada bulunmak isterim. 31 Mart seçimlerinde her iki aday, Sayın Binali Yıldırım ve Sayın İmamoğlu arasındaki fark 13 bin civarındaydı; 23 Hazirandaki fark ise 31 Marttaki farkın tam 61 katı olmuştur. (İYİ PARTİ ve CHP sıralarından alkışlar) Onun için, bundan sonra Trabzon ve Trabzonlulara kara çalmak niyetinde olanlara bir değil 61 kez düşünüp ondan sonra konuşmalarını da tavsiye ederim. (İYİ PARTİ ve CHP sıralarından alkışlar)
Değerli milletvekilleri, mesleki eğitim, kişilere belirli bir meslekle ilgili olarak güncel bilgi ve becerileri kazandırma, kişinin iş alışkanlıklarını ve tutumlarını olgunlaştırma ve kişilerin fiziksel, düşünsel ve davranışsal yeteneklerini geliştirme yani genel anlamda iş ile birey arasındaki bir uyum sürecidir. Örgün eğitim dışında kalan kişileri işe hazırlamak, eğitimleri sırasında aynı zamanda kendilerini sosyal güvenceye almak, bunun yanında çalışanların mesleklerinde gelişmelerini ve iş hayatında çalışma disiplini edinmelerini sağlamak amacıyla kurulan, eski adı "çıraklık eğitim merkezi", yeni adı ise "mesleki eğitim merkezi" olan bu kurumlar kalifiye meslek elemanı yetiştirme açısından son derece önemlidir.
Genç nüfusun yoğun olduğu ülkemizde gençlerimizin okul ve çalışma hayatında aktif olamaması ve genç işsizlik oranının yüksek olması uzun vadede ciddi bir toplumsal tehdidin habercisi niteliğindedir. Otuz yılı aşkın süredir mevzuat düzenlemeleri ve uygulamalarından kaynaklanan şartlar nedeniyle günümüzde çıraklık sistemine, dolayısıyla meslek eğitim merkezlerine ve meslek liselerine gençlerimizin maalesef ki ilgisi azalmıştır. Mesleki eğitimin, özellikle mesleki okulların ikinci sınıf okul olduğu yönünde bir toplumsal algı mevcuttur. Bu algıyı düzeltmek hepimizin ortak amacı olmalıdır. Unutmamalıyız ki iyi bir mesleki beceri sadece el becerisi ve pratikle değil, aynı zamanda akademik bilgi ve başarıyla desteklenerek sağlanabilir.
Unutmayalım ki nitelikli iş gücü verimli bir ekonomi için vazgeçilmez unsurdur. Nitelikli iş gücüne sahip olmanın yolu ise planlanmış mesleki eğitimle mümkündür. Ekonomik gelişmelerin tetiklediği istihdam talebi ve nitelikli iş gücü ihtiyacının mesleki eğitime olan ilgiyi artırması beklenirken Türkiye'de tam tersi bir durum yaşandığı aşikârdır. Bunun yanında, mesleklerin kamuoyunda rağbet derecesi, iş imkânları, iş yeri açmak için gereken sermaye konusunda kamuoyu ve sevgili öğrencilerimiz, gençlerimiz yeterince bilgilendirilmemektedir. Bu mesleklerin çok yönlü medya araçlarıyla kamuoyuna tanıtılmasına olan ihtiyacı takdirlerinize arz ediyor, hepinizi en derin saygılarımla selamlıyorum. (İYİ PARTİ ve CHP sıralarından alkışlar)