GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Bazı Kanunlarda ve 652 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:95
Tarih:27.06.2019

HASAN ÇİLEZ (Amasya) - Sayın Başkan, kıymetli milletvekilleri; 90 sıra sayılı Bazı Kanunlarda ve 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi üzerine oyumun rengini belli etmek üzere söz almış bulunmaktayım. Bu vesileyle aziz milletimizi, Millî Eğitim camiamızı, öğretmenlerimizi ve gözümüzün bebeği yavrularımızı saygı ve hürmetle selamlıyorum.

Afrin'de şehit olan Uzman Onbaşı Mikail Candan kardeşimizin şehadetini Rabb'im kabul etsin, milletimizin başı sağ olsun. Görevi başında şehit edilen öğretmenlerimizi, sağlık görevlilerimizi ve tüm şehitlerimizi rahmetle, hürmetle anıyorum.

Mevcut teklifin görüşmeleri sona erdi. Teklifin yasalaşmasıyla birlikte, millî eğitim hizmetlerinin çağın gereklerine uygun, daha yüksek standartta, daha etkin ve kaliteli olabilmesi için çeşitli düzenlemeler yapılmış olacaktır. Yine bu çerçevede, yetki ve sorumluluklar tanımlanarak uygulama birliği tesis edilmiş ve kamu kaynaklarının kullanımında etkinlik sağlanmış olacaktır. Bu teklifle birlikte, 66 ay olan okula başlama yaşı 69 aya çıkarılmıştır. Milletlerarası okulların açılması ve ruhsatlandırılması ile eğitim öğretim takvimleriyle ilgili düzenlemeler yapılmıştır. Millî Eğitim ve Sağlık Bakanlığı ile Diyanet İşleri Başkanlığında görev yapan personel için kadroya geçme sürecindeki zorunlu hizmet süresinin altı yıldan dört yıla düşürülmesi sağlanmıştır. Millî Eğitim Bakanlığı yetki ve uhdesinde olan yükseköğrenim yurtlarındaki hizmetlerin, bu alandaki tecrübeleri sebebiyle Gençlik ve Spor Bakanlığına devredilmesi sağlanmıştır. Çıraklık eğitimiyle ilgili düzenlemeler yapılarak eğitim-istihdam arasındaki bağlantı güçlendirilmiştir. Bu bağlamda, mesleki eğitim merkezlerinin organize sanayi bölgesi yönetimlerince ve özel sektör tarafından açılabilmesi sağlanmıştır. Böylece, nitelikli iş gücü ihtiyacının üretim sektörüne düzenli arz edilmesinin önü açılmıştır. Meslek liselerinin üretim sektörüyle uyumlu hâle gelebilmesi kalifiye personel ihtiyacını giderecek ve işçi verimliliğini yükseltecektir. Bu ilişkinin güçlenmesi için gerekli istihdam ve teşvik politikalarına da ihtiyaç olduğu aşikârdır. Yüksek teknoloji ihraç edebilmemiz için yani yükte hafif, pahada ağır ürün ihracı için eğitim seviyemiz yükseltilerek iş dünyamızla birlikte çalışabilir hâle getirilmesi gerekmektedir.

AK PARTİ, iktidara geldiği 2002 yılından sonra, her yıl en büyük bütçeyi millî eğitim alanına ayırmıştır. Bu sayede millî eğitim altyapımız çok güçlenmiş, okullarımızın işlevselliği ve kalitesi yükselmiştir. Bugün, eğitimde yapılan okulları ve altyapıyı tamamlamayı küçümsemek güneşi balçıkla sıvamaktır. Bu yatırımları küçümseyenlere geçmişin 45-50 kişilik sınıflarını hatırlatmak gerekir. 27 öğrenciye 1 öğretmen düşerken 17 öğrenciye 1 öğretmen olacak şekilde öğretmen sayımız artırılmıştır. Ders kitapları ücretsiz dağıtılmış, bütün yavrularımızın okula gitmesi sağlanmıştır. Okul öncesi eğitimden üniversiteye kadar her kademe, vatandaşımız açısından daha ulaşılabilir olmuştur ve millî eğitimdeki tüm öğrenci sayımız 18 milyon, yükseköğrenimdeki öğrenci sayımız 7,5 milyon olmak üzere, toplamda 25,5 milyon öğrenci sınırına gelinmiştir. Dünyadaki 143 ülkenin nüfusundan daha büyük öğrenci nüfusumuz vardır.

Önceki dönemlerde çoğunlukla eğitimli ve zengin insanların çocukları üniversite tahsili yapabilirken bugün üniversiteler her ilde açılarak yaygınlaşmış ve ulaşılabilir olmuştur. Maalesef, yaygınlaşan yükseköğretim imkânı da bazı çevrelerce sulandırılmaya çalışılmaktadır. Eğitim, ideolojik çatışma alanı değildir, millî ve bekamızı ilgilendiren en önemli meselelerin başındadır. Aslolan, okullarımızın ilim ve irfan yuvaları olarak hizmet vermeleridir. Yavrularımızın hayata atılmadan önce bilgi ve beceriyle, ilim ve irfanla, geçmişini bilerek geleceğe köprü atabilecek kabiliyetlerle donatılması gerekmektedir. Kendisine, ana-babasına, ailesine, vatanına, milletine ve insanlığa hayrı olacak, "ben değil biz" diyebilen bireyler yetiştirmek ana amacımız olmalıdır. Terbiyenin talim kadar önemli olduğu bir sistem kurmamız geleceğimiz açısından son derece önemlidir. Uluslararası arenada rekabet edebilecek bilgiye, beceriye, lisana ve öz güvene sahip bir nesil yetiştirmemiz gerekmektedir.

Yine, iktidarlarımız döneminde öğretmenlerimizin yaşam standartları ve ekonomik durumları oldukça yükselmiştir. Millî Eğitim Bakanlığımızın 93 bin öğretmen açığı tespitini, Sayıştay raporlarına atfen "153 bin öğretmen açığı vardır." şeklindeki değerlendirmeyi de doğru bulmuyorum. Eğitim politikalarını, hedeflerini ve amaçlarını belirleyen kurum Millî Eğitim Bakanlığıdır, öğretmen ihtiyacı da bu politikalar sonucu ortaya çıkmaktadır. Bu alan, siyasi rant alanı olmamalıdır.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Buyurun, tamamlayın Sayın Çilez, bir dakika daha süre veriyorum.

HASAN ÇİLEZ (Devamla) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkanım.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; kanun teklifimizin ülkemize ve Millî Eğitim camiamıza hayırlı olması dileklerimle lehte oy kullanacağımı belirtiyor, Gazi Meclisimizi ve aziz milletimizi saygı ve hürmetle selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkürler Sayın Çilez.