| Konu: | CHP Grubu önerisi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 22 |
| Tarih: | 26.11.2019 |
AK PARTİ GRUBU ADINA NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.
Bu vesileyle, bütün öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü bir kere daha tebrik ediyorum.
Ayrıca, kadına şiddeti konuştuğumuz bugünlerde, Aybüke Öğretmenimizin şahsında bütün öğretmenlere yapılmış olan şiddeti lanetliyorum ve Aybüke Öğretmenin şahsında, mesleği başında şehit olmuş olan bütün öğretmenlerimizi de buradan hayırla yâd ediyorum.
Yine, Öğretmenler Günü vesilesiyle, kendisi de bir öğretmen olan büyük mütefekkir Nurettin Topçu'nun sözleriyle sevgili öğretmenlerimizi selamlamak istiyorum: "Düşünülerek girilen kapı yalnızca sınıf kapısıdır. Şuna inanınız ki dünyada hiçbir fetih, kaderin sırrına vâkıf olanlar için sınıf kapsısını açmak kadar şerefli değildir. Bizim işimiz, sizin yalnız zekâlarınızı işlemekten ibaret değildir; aynı zamanda, kalplerinizi yoğurmaktır. Biz, sizin birtakım dersleri öğrenen zekâ makineleri olduğunuzu hiç düşünmedik. Şahsiyet ve hâlleriniz bizim hünerimizin gerçek eseridir. Yükseltilen bir ruh, bir deha eserinden daha fazla bir şeydir, bir âlemin yaratılışı gibidir. Bize 'Siz ne iş yapar, ne vazife görürsünüz?' diye soranlar olursa onlara sonsuz bir sevinçle, içimiz taşarak 'Bizim vazifemiz karakter yapmaktır, şahsiyet yaratmaktır.' diye cevap vermekle saadet buluruz."
Bu vesileyle, Nurettin Topçu'nun bu sözleriyle çok kıymetli öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü'nü bir kere daha tebrik ediyorum.
Değerli milletvekilleri, biz, eğitimin niteliğinin öğretmen niteliğiyle çok ilintili olduğuna inanıyoruz. Hiçbir ülkenin eğitim sisteminin kalitesi öğretmeninin niteliğini aşamaz. Bu nedenle, eğitimle ilgili iyileştirme politikalarımızın odağında hep öğretmen olmuştur. Öğretmen niteliği yükseldikçe eğitimin niteliği de yükselmiştir. Öğretmen mürebbiyedir, karakter yapıcıdır. Bütün eğitimsel araç gereç, özne ve nesnenin ötesinde özel bir anlama sahiptir. Bunun için, hükûmetlerimiz döneminde öğretmenlerimizin niteliğini iyileştirmek için çok önemli adımlar atıldı. Bakın, 2002'deki öğretmen sayısıyla kıyasladığımızda, bizim hükûmetlerimiz döneminde, 2003 yılından 2019 yılına kadar 651.609 yeni öğretmen ataması yapılmıştır. Bu, oransal olarak baktığımızda çok ciddi bir rakama tekabül etmekte ve toplam öğretmen sayısı içerisinde hükûmetlerimiz döneminde atanan öğretmen sayısı yüzde 69'a tekabül etmektedir. Aynı zamanda, bu atamalarla birlikte öğretmen nüfusumuz gençleşmiş ve 40 yaşın altındaki öğretmen nüfusu toplam öğretmen sayısının içerisinde yüzde 65'lere erişmiştir.
Yine, burada Öğretmenler Günü münasebetiyle öğretmenlerin sorunları konuşuluyor. Elbette ki öğretmenlerimize ne kadar hizmet etsek, öğretmenlerimizin haklarını hukuklarını, özlük haklarını ne kadar iyileştirsek onların hakkını ödeme şansımız yok. Hazreti Ali'nin söylediği gibi "Bana bir harf öğretenin kırkyıl kölesi olurum."
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Sözlerinizi tamamlayın Sayın Maviş.
NAZIM MAVİŞ (Devamla) - Ancak şu rakamları da ifade etmekte fayda var: Bakın, 2002 yılında bir öğretmenin eline ek derslerle beraber geçen rakam ile bugün geçen rakamı karşılaştırdığımızda AK PARTİ hükûmetleri döneminde yüzde 670'lik bir artış olduğunu göreceğiz.
YILDIRIM KAYA (Ankara) - Yapma Allah aşkına, yapma ya!
NAZIM MAVİŞ (Devamla) - Öğretmen başına düşen derslik sayısındaki artış ve bunun dışında, özlük haklarında yapılan iyileştirmelerle birlikte önemli mesafeler katedilmiştir. Önümüzde öğretmenlik meslek kanunu var; inşallah, bu Genel Kurula gelecek ve öğretmenlerle ilgili çok daha fazla iyileştirmeler yapılacaktır.
YILDIRIM KAYA (Ankara) - 3600?
NAZIM MAVİŞ (Devamla) - Bu vesileyle, sözleşmeli öğretmenlerle ilgili de iki hususu paylaşmak istiyorum. Bakın, değerli arkadaşlar, sözleşmeli öğretmenliği biz birlikte çıkardık, komisyonda birlikte çalıştık. Sözleşmeli öğretmenler Türkiye'de bir ihtiyaçtan doğmuştur. İlk atamasındaki görev süresini doldurur doldurmaz öğretmenlerin önemli bir kısmı özellikle dezavantajlı bölgelerde öğretmenlik yapmaktan imtina etmektedirler. Dolayısıyla öğretmen sirkülasyonunu ve hareketliliğini sabit hâle getirebilmek ve eğitim kalitesini artırabilmek açısından sözleşmeli öğretmenlik Türkiye'nin bugünkü ihtiyaçları açısından önemli bir adımdır.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
NAZIM MAVİŞ (Devamla) - Tabii ki öğretmenler arasında kadrolu, sözleşmeli ve ücretli öğretmen ayrımının olmamasını biz de istiyoruz ancak ihtiyaçlar bunu zorunlu hâle getiriyor.
Bu vesileyle bir kere daha Genel Kurulu selamlıyor ve bütün öğretmenlerimize saygılar sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)