GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2020 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi ile 2018 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifinin 7'nci Tur görüşmeleri münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:35
Tarih:16.12.2019

AK PARTİ GRUBU ADINA ATİLLA ÖDÜNÇ (Bursa) - Sayın Başkan, kıymetli milletvekilleri; Gazi Meclisimizi ve aziz milletimizi saygıyla ve muhabbetle selamlıyor, 2020 yılı bütçe görüşmelerinin hayırlı ve bereketli olmasını temenni ediyorum.

Adalet ve Kalkınma Partisinin iktidarında, Sayın Cumhurbaşkanımız ve Genel Başkanımız Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde on sekiz yılda ulaştırma alanında gerçekleştirdiğimiz çalışma ve projelerle Türkiye'nin yıllardır süregelen altyapı problemlerini giderdik ve bu alanda, efsane Ulaştırma Bakanımız ve son Başbakanımız Binali Yıldırım Bey'le başladığımız çalışmalarımızı, bugün ise Mehmet Cahit Turhan başta olmak üzere, görev yapan bakanlarımız ve personellerimizle hız kesmeden sürdürmekteyiz. Ulaştırma, denizcilik ve haberleşme hizmetleri için hükûmetlerimiz döneminde kara yollarına 468 milyar 900 milyon Türk lirası, demir yollarına 137 milyar 500 milyon Türk lirası, hava yollarına 78 milyar 700 milyon Türk lirası, haberleşme hizmetlerine 63 milyar 900 milyon Türk lirası ve denizcilik hizmetlerine 8 milyar 200 milyon Türk lirası olmak üzere, toplamda 757 milyar 200 milyon Türk lirası harcama yapılmıştır.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız o kadar geniş çalışma alanına sahip ki, bugün burada sizlere demir yolları, hava yolları, denizcilik ve haberleşme hakkında bilgi aktarmak istiyorum. Demir yolları sürdürülebilir kalkınma hamlelerinin en önemli ve güçlü halkalarından biridir. Ne yazık ki yıllarca ihmal edilen bu sektörü canlandırmak için AK PARTİ Hükûmeti döneminde yoğun çaba sarf ettik. 11.590 kilometre uzunluğundaki konvansiyonel demir yolu hattımızı âdeta yeniden inşa edercesine, komple revize ederek ana hatlarımızın tamamını yenilemiş olduk. 1.213 kilometre yüksek hızlı tren hattı yaptık. Söz konusu hatlarımızda yüksek hızlı tren konforuyla 52,5 milyon seyahat gerçekleştirilmiştir. Tüm demir yollarındaki yolcu sayısı 2018 yılında 187,5 milyon olmuştur.

Hava yolarına gelince, iktidarımız döneminde aktif havalimanı sayısını 26'dan 56'ya çıkardık. İstanbul Havalimanı'nın 1'inci etap 1'inci fazını 29 Ekim 2018 tarihinde hizmete açtık. Büyük taşınmanın yapıldığı ve tam kapasiteyle hizmete geçtiği 7 Nisan 2019 tarihinden kasım ayına kadar 45 milyon yolcumuza hizmet verilmiştir. Tüm etap ve fazları tamamlandığında 200 milyon yolcu kapasitesiyle İstanbul'un ve dolayısıyla Türkiye'nin kıtalar arası köprü konumunu daha da güçlendirecektir. 2003 yılında 34,4 milyon olan toplam yolcu trafiği, 2018 yılında -dikkatinizi çekmek istiyorum- yüzde 512 artışla 210,9 milyonu aşmıştır. Uçuş ağını en hızlı geliştiren ülkeyiz. Dış hat seferleri 126 ülkede 326 noktaya yapılıyor. Havacılık sektöründeki ciro 2003 yılında 3 milyar Türk lirasıyken 2018 yılı sonunda 143 milyar Türk lirasına ulaşmıştır. İstihdam rakamları da 2003 yılında 65 bin iken 2018 yılında 209 bini aşmıştır. Son on yedi yılda uçak sayımız 162'den 546'ya, koltuk kapasitemiz 27.599'dan 102.757'ye ulaşmıştır. Türkiye, dünyada, yolcu sayısı sıralamasında, 2003 yılında bulunduğu 18'inci sıradan, bugün, 10'uncu sıraya yükselmiştir; Avrupa'da ise ilk 4'teyiz.

Denizcilik açısından coğrafi konumun sunduğu avantajlardan en iyi şekilde yararlanmak için, planlanmış bir denizcilik politikasıyla hareket ediyoruz. 2003 yılında 19'uncu sırada yer alan Türk sahipli filomuz, bugün dünya sıralamasında 15'inci sıraya yükselmiştir. Denizci bir millet olarak, etrafımız denizlerle çevrili olmasına rağmen bugünümüze kadar sırtımızı hep denizlere dönmüşken AK PARTİ'yle yönümüzü denizlere çevirdik. Yat bağlama kapasitemiz 2003 yılında 8.500 iken bugün 18 binlerde; inşallah, 2023 hedefleriyle de 30 binlere ulaştıracağız. Ülkemizde 2003 yılında 37 olan tersane sayısı 2019 yılı Kasım ayı itibarıyla 81 adede ulaşmıştır.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Buyurun, tamamlayın lütfen Sayın Ödünç.

ATİLLA ÖDÜNÇ (Devamla) - Haberleşme sektörünün liberalleşmesini sağlayarak özel sektör yatırımlarının önünü açtık. 2003 yılında 20 bin olan geniş bant abone sayısı, bugün, 77 milyona ulaşmıştır. Yurt dışı internet çıkış kapasitemiz 2003 yılında 20 "gigabyte"ken bugün yaklaşık 856 katına çıkarak 16,6 "terabyte"a ulaştı.

Yüksek hızlı trende Bursa-Yenişehir arasının 2022 yılı sonunda test sürüşlerine hazır hâle getirilmesi, Bursa-Osmaneli arasının ise 2023 yılında tamamlanması hedeflenmektedir. Proje tamamlandığında yüksek hızlı trenlerle hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul yaklaşık iki saat on beş dakika olacaktır; bu gurur hepimizindir Türkiye'm.

Hükûmetimiz, bütün bu rakamları içeren çalışmaları, Sayın Cumhurbaşkanımızın da ifade ettiği, kıymetli halk ozanımız Neşet Ertaş'ın "Aşkla çalışan yorulmaz." düsturuyla gerçekleştirmiştir. Her şey aziz milletimizin refahı ve yarınları içindir. Milletimizden aldığımız güvenle ülkemizi her alanda lider konuma taşımak için tüm gücümüzle çalışacağız.

Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)