GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2020 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi ile 2018 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifinin 7'nci Tur görüşmeleri münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:35
Tarih:16.12.2019

AK PARTİ GRUBU ADINA HÜSEYİN ŞANVERDİ (Hatay) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın 2020 yılı bütçesi üzerine AK PARTİ Grubumuz adına söz almış bulunmaktayım. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; güçlü bir ülke olan Türkiye'nin, konumu itibarıyla, daha da güçlü olması bir zarurettir. Güçlü bir ulaştırma ve haberleşme altyapısı varsa, gerçekten, o ülkenin gelişmişliğinden, kalkınmışlığından bahsetmek mümkündür. Ulaşım ve iletişim alanında geldiğimiz nokta hepinizin malumudur.

Bakanlığımızın son on yedi yıldaki performansı, sadece ülkemizde değil, uluslararası kamuoyunda da dikkat çekmektedir. Son on yedi yıldaki amacımız, mevcut yol ağımızın trafik güvenliğini artıracak, taşıt işletme maliyetini düşürecek, ayrıca, ülkedeki tüm yerleşim birimlerine her mevsim ulaşılmasını sağlayacak yolların yapılması olmuştur. Bütün bunlar göz önünde bulundurularak, son on yedi yılda, ülkemizde bölünmüş yollarla birbirine bağlı il sayısı 6'dan 77'ye, bölünmüş yol uzunluğu 6.101 kilometreden 27.165 kilometreye, otoyol uzunluğu 1.714 kilometreden 3.060 kilometreye ulaşmıştır. Tünel uzunluğu 9,5 kat artarak engeller aşılmış, 50 kilometreden yaklaşık 500 kilometreye ulaşmıştır. Zemin kalitesi artırılmış, BSK kaplamalı yol uzunluğu son bir yılda bin kilometreden fazla artarak 26.073 kilometreye ulaşmıştır. Bölünmüş yollar sayesinde, akaryakıt ve iş gücü tasarrufunda yıllık yaklaşık 18,1 milyar liraya ulaşan ekonomik fayda sağlanmaktadır.

Ülkemizin en önemli şehirlerinden İstanbul, Bursa ve İzmir'i birbirine bağlayan 426 kilometre uzunluğundaki otoyol projesi, Osmangazi Köprüsü dâhil olmak üzere, tamamlanmış ve trafiğe açılmıştır. İki kıtayı deniz altından 2'nci kez birbirine bağlayan Avrasya Tüneli hizmete sunulmuştur. İstanbul'un trafik çilelerine bir çözüm olan tünelden, açılışından 20 Kasım 2019 tarihine kadar 49 milyon 318 bin 324 araç geçişi sağlanmıştır.

Kara yollarımıza yapılan bu yatırımların yanında, demir yoluna da önem vererek büyük yatırımlar yaptık. Bu kapsamda, ülkemizdeki yüksek hızlı tren hat uzunluğu bugün itibarıyla 1.213 kilometreye, bu hatlarda taşınan yolcu sayısı 5 Aralık 2019 tarihi itibarıyla 52 milyon yolcuya ulaşmıştır. 2002 yılında 2.082 kilometre olan elektrikli hat uzunluğu yüzde 166 artarak 5.530 kilometreye ulaşmıştır. 2002 yılında 2.505 kilometre olan sinyalli hat uzunluğu yüzde 132 artarak 5.809 kilometreye ulaşmıştır. Tüm demir yollarında taşınan yolcu sayımız, 1 Ocak 2019 tarihinden 5 Aralık 2019 tarihine kadar yaklaşık 224 milyon olmuştur. Asırlık rüyamız, Marmaray Demiryolu Projesi'yle bugüne kadar 420 milyon yolcuya hizmet sunulmuştur. Demir yolu sektörü önümüzdeki dönemde de öncelikli olmaya devam edecek, hak ettiği yatırımları fazlasıyla alacaktır.

Kısaca özetlemeye çalıştığım bu gelişmeler, ülkemizin son on yedi yılda ne kadar yol katettiğini göstermektedir.

Değerli milletvekilleri, kendi seçim bölgem olan Hatay'da da Bakanlığımızın hizmetleri durmadan devam etmektedir. İşte, en son, Antakya-Hassa-İslahiye duble yolu asfalt çalışması tamamlanarak hizmete sunulmuştur. Antakya-Yayladağı duble yolu çalışması tamamlanmak üzeredir.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Tamamlayın lütfen Sayın Şanverdi.

Buyurun.

HÜSEYİN ŞANVERDİ (Devamla) - Reyhanlı-Kırıkhan duble yolu ve Antakya-Reyhanlı-Cilvegözü duble yolu BSK asfalt çalışmaları da şu anda devam etmektedir, Arsuz-Samandağ yolu da inşallah 2020 yılı içerisinde bitirilecektir.

Bu vesileyle, ilimize yapılan çalışmalardan ötürü Sayın Bakanımıza teşekkür ediyorum.

Hatay'ın çılgın projesi olan Amanos Tüneli Projesi'nin tamamlandığını biliyorum. Bu projenin inşaatına bir an önce başlanmasını dört gözle bekliyoruz.

Belen-Cilvegözü arası otoyol ihalesinin yapılmasını, Toprakkale-İskenderun duble yolunun BSK asfalt yapılmasını, ayrıca Hatay'ımız için büyük önem arz eden, 20 kilometre olan, ihalesi yapılmış Antakya-Altınözü duble yolunun bir an önce bitirilmesini Sayın Bakanımızdan talep ediyorum.

Cumhurbaşkanı kararıyla Toprakkale-İskenderun otoyolunda İskenderun-Payas arası ücretsiz hâle gelmiştir; bu karardan dolayı, dünya lideri Sayın Cumhurbaşkanımıza şükranlarımı sunuyorum.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Tamamlayın lütfen.

HÜSEYİN ŞANVERDİ (Devamla) - Bu kararın genişletilerek Erzin-Payas arasının da ücretsiz hâle gelmesi isteğimizi buradan belirtmek istiyorum.

2020 yılı bütçemizin ülkemize ve vatandaşlarımıza hayırlar getirmesini Yüce Rabb'imden temenni ediyor, Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)