| Konu: | Çankırı Milletvekili Muhammet Emin Akbaşoğlu'nun "Yerel yönetimlerin yetkilerinin kısıtlandığıyla ilgili hangi maddelerin olduğunun açıklanması gerekir." ifadesine ilişkin açıklaması |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 51 |
| Tarih: | 04.02.2020 |
GÖKAN ZEYBEK (İstanbul) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; şimdi, yasanın iki tane temel hükmü var yani bu yasanın özüne baktığımız anda iki tane ana fikir ortaya çıkıyor. Bir tanesi, imar planlarını yapmayla ilgili, pek çok maddede Çevre ve Şehircilik Bakanlığına kurumsal yetki veren atıflar var. Şimdi, aslında, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının, yasal açıdan imar planı yapmakla yükümlü olduğu alanlar, belediye sınırlarının dışındaki mücavir alanlar, köy yerleşik alanları ile afet riski taşıyan alanlar üzerinde çalışması gerekir ancak son yıllarda, özellikle de son bir yıl içinde, ağırlıklı olarak, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının gerek parsel bazında gerekse bazı adalarda uygulama yaptığını görüyoruz.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
GÖKAN ZEYBEK (İstanbul) - Yasanın 15'inci maddesi bu biçimiyle, en açık biçimiyle, parsel maliklerinin şahsi müracaatlarıyla plan tadilatları yapmaları durumunda değer artış vergisinin tamamının kamu eliyle toplanacağını ve ilgili kurumlar arasında pay edileceğini söylerken Çevre ve Şehircilik Bakanlığı eliyle yapılan plan tadilatlarında değer artış vergisi kapsam dışında bırakılıyor. Bunun anlamı şudur: Bundan böyle bütün plan değişikliklerini yurttaşlar ya da ilgili müteahhitler doğrudan doğruya Çevre ve Şehircilik Bakanlığına giderek oradan yaptıracaklardır. O nedenle, 15'inci maddenin...
İLYAS ŞEKER (Kocaeli) - Belediye de yapabilir, engel bir şey yok ki.
BAŞKAN - Sayın Zeybek, buyurun siz.
GÖKAN ZEYBEK (İstanbul) - Efendim, plan yapma yetkisi zaten belediyelerde.