| Konu: | 2013 YILI MERKEZÎ YÖNETİM BÜTÇESİ VE 2011 YILI MERKEZÎ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 39 |
| Tarih: | 13.12.2012 |
AK PARTİ GRUBU ADINA YAŞAR KARAYEL (Kayseri) - Sayın Başkan, saygıdeğer milletvekilleri; Karayolları Genel Müdürlüğümüzün 2013 yılı bütçesi üzerinde grubum adına söz almış bulunuyorum. Şahsım ve grubum adına sizleri saygıyla selamlıyorum.
Karayollarımız, kurulduğu günden bugüne kadar Türkiye'ye çok büyük hizmetler etmiş önemli kurumlarımızdan birisidir. Karayollarının yapmış olduğu hizmetleri tüm milletimiz hem geçerek hem de fiilen yaşayarak görmektedir.
"Yol medeniyettir." dedik. Bu medeniyeti Türkiye'ye getirmek için AK PARTİ olarak on yıldan beri milletimize hizmet etmeye devam ediyoruz. "Gidemediğin yer senin değildir." düsturunu rehber edindi Karayollarımız, Türkiye'de gidilmedik yer bırakmadı. AK PARTİ iktidarında, on yıllık dönem içerisinde Türkiye'nin ulaşımla alakalı gidilmedik yeri kalmamıştır. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.
Kara yollarına baktığımızda, ülkemizde
Bir başka önemli otoyol projesi ise İstanbul'da yapılacak üçüncü köprünün de içinde yer alacağı Kuzey Marmara Otoyol Projesi'dir. Bu proje bittiği zaman da yaklaşık 6 milyar civarında paraya mal olacaktır. Çanakkale Boğazı köprüsünün de içinde olacağı Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyol Projesi, Niğde-Ankara, Ankara-Samsun, Ankara-İzmir otoyol projeleri de 2023 yılı hedeflerimiz içerisindedir.
Kara yollarımızın yaklaşık 32 bin kilometresi devlet yolu, 31 bin kilometresi ise il yolu standardındadır. Bu yolların 22 bin kilometresi bölünmüş yol olup 6.100 kilometresi geçen iktidarlar döneminde yapılmış, 16.103 kilometresi de AK PARTİ iktidarı döneminde tamamlanmıştır.
2003 öncesi 6 ilimiz bölünmüş yollarla birbirlerine bağlı iken bugün 74 ilimiz birbirlerine bağlı hâle gelmiştir. Bu yollardan yurt içi kara yolu taşımacılığımızın yüzde 90'ı yapılmaktadır. Yurt içi kara taşımacılığının toplamda 182 milyon ton kısmı da bu yollarımızdan geçmektedir. Ülkemizdeki bu taşıma 430 bin civarında K belgeli taşımacılık firmaları tarafından yürütülmektedir.
Bu yollarımız yapılırken dağlar tepelerden aşılmıyor, onlarca tünellerle dağlar ovalara kavuşuyor. 3 kilometrelik bir Bolu Tüneli'ni on yedi yılda yapan bu ülke 2003-2012 yılları arasında 103 kilometrelik tünel de yapmıştır. Daha önce yapılan 49,6 kilometrelik tünel uzunluğuna bakıldığında yüzde 200'lük bir artışın olduğu herkes tarafından görülecektir. "Bu tüneller neresidir?" diye sorduğumuzda, Karşıyaka, Iğdır, Bolu, Çiftalan, Pozantı, Tatvan Kuzgunkıran, Hopa Cankurtaran, İspir Ovit, Manisa Sabuncubeli, Ilgaz, Kop, Kahramanmaraş Püren ve Malatya Erkenek tünelleri olarak sayabiliriz. Bunlar da iki yıl içerisinde tamamlanacaktır.
Saygıdeğer milletvekilleri, son on yılda
Bugüne kadar doğu-batı ekseninde yapılan bölünmüş yollar kuzey-güney eksenine kaydırılmış, bu kuzey-güney ekseninin de 8.700 kilometrelik kısmı tamamlanmıştır. Bu yol ağımız bittiğinde Akdeniz, Karadeniz'e daha yakın bir yer alacak ve böylece mesafeler kısaltılacaktır. Hedefimiz, Türkiye'nin 100'üncü kuruluş yıl dönümünde
Yeni yollarımızın yapımı yanında, mevcut yollarımızın da BSK'lı olarak kalitesini artırmak için Ulaştırma Bakanlığımız çalışmalarına devam etmektedir. Kayseri civarındaki bütün ulaşım yollarımız 6. Karayolları Bölge Müdürlüğümüz tarafından 750 trilyon lira harcanarak BSK'lı olarak yapılmaktadır. Emeği geçen, başta Başbakanımız olmak üzere, bakanlarımıza, Karayolları Genel Müdürlüğüne ve tüm Karayolları çalışanlarına teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ederiz Sayın Karayel.