| Konu: | İcra ve İflas Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 89 |
| Tarih: | 09.06.2021 |
BEHİÇ ÇELİK (Mersin) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 266 sıra sayılı İcra ve İflas Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'nin 9'uncu maddesindeki değişiklik önergesi üzerinde söz aldım. Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.
Değerli arkadaşlar, hukukun ayaklar altına alındığı, anayasal hak ve özgürlüklerin alenen çiğnendiği, adil yargılama hakkının göz ardı edildiği, mahkemelerin bağımsızlığının ve tarafsızlığının ortadan kaldırıldığı bir sürecin içerisindeyiz. Bu da yetmiyor can, mal, ırz güvenliği ile tasarrufa ilişkin emniyetin çöktüğü bir süreçteyiz.
Değerli arkadaşlar, bunlar, AKP'nin on dokuz yılda geldiği noktaya işaret ettiği için oldukça önemlidir. Daha 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu'nda 2018 yılında değişiklik yapılmışken üç yıl sonra yeni bir değişiklik getirilmektedir. Hukuk yapboz tahtası değildir. Bu değişiklikler önceden akademik camiada tartışılarak belli bir olgunluğa getirilmeliydi; bu, yapılmamıştır.
Bugün icra ve iflas kapsamında mevcut 22 milyon adet dosya bulunmaktadır. Ülkemizde 20 milyon aile olduğuna göre neredeyse her aileye 1 icra dosyası düşmektedir. Bu tablo düşündürücüdür, bu tablonun sahibi AKP olup neticede herkesi müflis hâle soktuğunu söyleyebiliriz.
Değerli milletvekilleri, teklif özü itibarıyla bir kanun teklifidir. AKP'nin torbaya bu derece meraklı olmasını anlamış değiliz. Mevzuat katliamı da zaten bu yolla yapılmaktadır. Türkiye, temel hukuk kurallarına ve Anayasa'ya aykırı olarak torba kanunlarla yönetilmeye mahkûm edilmektedir. Kanunların uygulanması ise bu karmaşa içinden yorum çıkaran yetkililerin insafı, izanı ve vicdanı arasına sıkışıp kalmaktadır. Bu vahim tablodan kurtuluş elbette vardır. Devletin başına mutlak bir güç olarak çöken tek adam rejiminden kurtulmaktır esas olan. Çare, iyileştirilmiş ve güçlendirilmiş parlamenter sistemdir.
Değerli milletvekilleri, bu kanun teklifi birçok kanunda değişiklik getirmektedir, yaklaşık -buradan sayıyorum- 7 adet kanunda değişiklik içermektedir. Burada, bizim iktidara birtakım sorularımız olacak: Siz, nasıl bir merkezî idare öngörüyorsunuz? Siz, nasıl bir yargı düzeni düşünüyorsunuz? Siz, yerel yönetimlerin yapılanmasında nasıl bir görev, yetki ve imkân paylaşımı ve iş birliği düşünüyorsunuz? Siz, nasıl bir kamu mali düzeni öngörüyorsunuz?
Değerli arkadaşlar, Şeyh Edebali'nin dediği gibi, insanlar vardır, sabah doğarlar, akşam ölürler yani günlük yaşarlar; bir plan, bir program, bir perspektif istemezler. Benim anladığım, AKP, vergi kuruluşlarını da, kamu yönetimlerini de bu sığlıkta değerlendirmektedir. Elbette, sonuç fiyaskodur, tertip ve düzen bozulmuştur. Belediye yönetimlerini, 6360 sayılı Kanun'la darmadağın ettiğiniz gibi özel idareleri, köyleri de ya lağvettiniz veya mahvettiniz. Vergi dairelerini, Gelir İdaresi Başkanlığına dönüştürdünüz. Ayrıca, Borçlanma Genel Müdürlüğü kurarak Osmanlı'daki Düyun-ı Umumiye rejiminin kurumlarını getirmiş oldunuz. Bugün, Türk toplum yapısında yaşanan buhranların en önemli etkeni de belki budur. Yetmedi, vergi, resim, harç artık dayanma kapasitesini aştığından insanları tedirgin edici noktaya getirmiştir. Artık insanlar zamlardan, pahalılıktan burnundan soluyor.
Değerli milletvekilleri, palyatif, günü kurtarma babında torba kanun tekliflerini yüce Meclise taşımak kalıcı bir çözüm içermez.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Tamamlayalım lütfen.
BEHİÇ ÇELİK (Devamla) - Nitekim, bu teklif, bazı hükümleriyle üç yıl önce yürürlüğe giren kanunda yine değişiklik getiriyor ancak devlette, kurum ve kuruluşların iyileştirilmesinde en ufak bir adım atılmamaktadır. 9'uncu madde harçlarla ilgili küçük bir düzenleme yapmaktadır. Bu, harçların tahsilatının vergi dairelerinden alınarak belediyelere verilmesine ilişkin bir hükümdür.
Değerli milletvekilleri, önergenin kabulünü diler, hepinize saygılar sunarım. (İYİ Parti sıralarından alkışlar)