KOMİSYON KONUŞMASI

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Sayın Başkanım, FATİH Projesi'yle ilgili bir iki hususu ben de paylaşmak istiyorum.

FATİH Projesi aslında Millî Eğitim Bakanlığımızın eğitime erişimde ve fırsat eşitliğinde ortaya koyduğu çok önemli bir proje. Millî Eğitim Bakanlığımız bu projeyi devreye koymadan önce de içinden geldiğim sektörde kendi eğitim kurumlarımızda o gün itibarıyla "akıllı tahta" diye isimlendirilen tahtayı kullanmış ve bu tahtanın eğitim sistemi üzerindeki etkinliğini ve verimliliğini de gözlemlemiş birisiyim. Bu açıdan öncelikle fırsat eşitliğinde, bilgiye erişimde hız ve kolaylığı sağlaması açısından fevkalade önemli bir proje. Üç önemli bileşeni var; bunlardan bir tanesi, EBA. daha önceki Komisyon toplantımızda EBA'yla ilgili bir sunum yapılmıştı, gerçekten EBA bir bilgi hazinesi olarak muhteşem bir kaynak oluştu. İkincisi, etkileşimli tahta. Etkileşimli tahta ile EBA ve üçüncü bileşen olarak tablet bilgisayar arasındaki ilişki hem bilgiye ulaşımı hem bilginin daha görsel ve işitsel unsurlarla kavranmasını kolaylaştıran önemli bir unsur hâline geldi. Burada tabii bu sistemin kullanılması konusunda benim gibi belki bilgi teknolojilerini kullanma konusunda yeteneği zayıf olan insanların bile çok rahatlıkla kullanabileceği bir sadelikte hem etkileşimli tahtalar hem EBA hem de tablet bilgisayarlar hazırlanmış durumda; dolayısıyla, öğretmen arkadaşlarımızın herhangi bir özel eğitime bile ihtiyaç duymaksızın çok kolaylıkla kullanacakları, öğrencilerimizin de çok kolaylıkla yararlanabilecekleri bir sistem. Ayrıca öğretmeni aktif hâle getirmesi açısından ders öncesi çünkü ders anlatım süreci hızlandığı için görsel ve işitsel unsurlarla da desteklenerek yapılması gerektiği için öğretmeni aktif hâle getiren, ders öncesi hazırlanmaya mecbur kılan, öğrenciyi de derste aktif hâle getiren; mesela, edebiyat dersinde Aşık Veysel'den bahsederken Aşık Veysel'in bir türküsünü sınıfta etkileşimli tahtadan ve tabletten canlı olarak öğrencilere bir öğretmenin izlettirmiş olması o sınıf ortamında hem eğlenceli hem de bilginin kalıcı hâle gelmesini sağlıyor. Bu nedenle FATİH Projesi'nin bir an evvel tamamlanabilmesi açısından hıza ihtiyacımız var, önündeki engellerin, mevzuattan kaynaklı varsa gereksiz engeller bu engellerin kaldırılmaya ihtiyacı var. Ben bu açıdan da Millî Eğitim Bakanlığımızı ayrıca tebrik ediyorum.