| Komisyon Adı | : | (10 / 276, 277, 278, 279) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | Üsküdar Üniversitesi Rektörü Profesör Doktor Nevzat Tarhan'ın, Fetullahçı terör örgütüne ilişkin bilgi vermesi |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 19 .10.2016 |
RAVZA KAVAKCI KAN (İstanbul) - Çok teşekkür ederiz verdiğiniz bilgiler için.
Hoş geldiniz tekrar.
Bu şeyle alakalı, cemaat yapılanmasıyla alakalı ve genel olarak felsefesiyle alakalı yoğun bir şekilde konuşmalar yapıyoruz, dinliyoruz ama psikolojik olarak yani aklı başında bir insan, bunu bugün de sorduk, aklı başında bir insan, bir profesör nasıl olur da körü körüne böyle bir şeye bağlanır? Bu cevabı tam bulamadık. Onun haricinde de, mesela dinî inançları, itikat yönünde, ibadet yönünde belki birçok insanın, kendini muhafazakâr kimlikte tanımlayan insanın hayran olacağı şekilde hareket eden ama tamamen temel dinî hassasiyetlere ters ya da haram kabul edilebilecek bir şeyi takiye adı altında ya da başka şekillerde yapmayı da kabullenebilen bir zihniyet de var kendi içinde devamlı çelişen. Bu, o insanlarda bir travma oluşturmuyor mu? Mesela, başörtüsü çok temel bir örnektir, benim tanıdığım insanlar var bunların arasında, yani başı örtülü olmadığı zaman kendini çok kötü hisseden ama bir dava uğruna, iyi öğrenciler yetiştirmek uğruna, vatan uğruna ya da eşinin asker kimliğinden dolayı sıkıntı çekmemesi uğruna, daha büyük bir hedef uğruna dünyasını hatta ahiretini yakmaya -İslami şeyden de baktığımızda- buna talip olan ve bunu büyük bir fedakârlık olarak sunabilen, kendine de izah edebilen ama o arada sıkışmış insanlar, bunlar var. Bir yanda, bir bu grup var, bir yanda da askeriyenin içinde ya da akademinin içinde üst düzeylere gelmiş ama hiçbir kendi uzmanlık alanına yakın yani akademide ya da askeriyede ya da hangi alandaysa o alanda hiçbir yetkisi olmayan birisinden emir almada da bir sıkıntı görmeyen bir zihniyet var. Yani, bunun psikolojik şeysi nasıl acaba? Nasıl bir şekilde izah edebiliyoruz? Demin dedik ki işte David Copperfield örneği verildi, bir efsunlanma mı söz konusu, başka bir şey mi söz konusu? Dinî olarak kendilerine bunu nasıl izah ediyorlar, o ayrı bir boyutu. Bir de psikolojik olarak bu nasıl mümkün oluyor? Ben DAEŞ için mesela aynı şeyi hep düşünürüm, bir insanın kılına zarar vermenin günah olduğuna inanan bir insan, böyle bir inançtan gelen bir insan nasıl bunları kendine izah eder? Ama, bu da farklı bir boyutu, bukalemun gibi, demin söylediğiniz gibi şekil değiştiren.
Bir de demin sanki yanlış mı duydum acaba, 28 Şubatla alakalı "Dindarlara yönelik değildi." gibi bir ifade mi anladım, yanlış mı anladım orada acaba? Hani, "Hedef dindar insanlar değildi." gibi bir şey mi dediniz?