| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünün 2012, 2013 ve 2014 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 03 .11.2016 |
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - "Deniz kazaları ve kıyı emniyeti" diyoruz. Tamam, deniz kazaları boğazlarda daha çok karşılaştığımız kazalar. Bunun dışında da, işte, köprüyle ilgili bir tedbir alıyorsunuz; Yavuz Sultan Selim ve bir de Osmangazi Köprüsü'yle, Kocaeli Büyükşehirle Ereğli tarafında iskele kuruluşu konusunda bir anlaşmaya gittiğinizi söylüyorsunuz. Şimdi, Kıyı Emniyeti deyince sadece gemilerin kazası ya da limanlarda oluşan kazalar diye düşünmemek lazım. Bizim kıyılarımızda, özellikle Körfezde 112 kilometrelik bir kıyı var ve -biraz evvel, sizden önce söylemiştim- 43 tane liman var ve kıyıların neredeyse tamamına yakınında sanayi tesisleri var. bunlardan biri, örneğin TÜPRAŞ. TÜPRAŞ'ta depremde karşılaştığımız bir olay vardı. TÜPRAŞ'ta iki tane tankta yangın başlamıştı, rafineride yangın başlamıştı ve birçok insan ölmüştü, insanlar alanı terk ettikleri için. Eğer TÜPRAŞ patlarsa çevresinde, bir 30 kilometrelik bir çember içerisinde, çap içerisinde yaşam tehlikesi oluşacaktı ve insanlar alanı terk ettikleri için depremde çöken binalardaki kurtarma işlemi yapılamadı ve birçok insan böyle öldü orada. Şimdi, bizim TÜPRAŞ gibi, hemen Dilovası'nda, kıyı şeridinde, yine Körfez kıyı şeridinde -karşıda henüz yok, o Ereğli tarafında bu tür işletmeler yok, daha çok tersane ve şey var- çok büyük hem kimyasal hem de rafineriler var. Aslında bunların da bu Kıyı Emniyetinin içine girdiğini düşünüyorum. Bununla ilgili bir projeniz var mı? Yani benim, organize sanayi bölgelerinde özel yangın teşkilatı kurulması konusunda bir kanun teklifim de var ama aslında denizden yapılacak müdahale de çok önemli, karadan yapılacak müdahaleden ziyade denizden yapılacak müdahalenin önemli olduğunu düşünüyorum, bununla ilgili bir çalışmanız var mı?
KIYI EMNİYETİ GENEL MÜDÜR VEKİLİ B. OLCAY ÖZGÜRCE - Efendim, onunla ilgili çalışmamız şu şekilde: İzmit Gemi Trafik Hizmetleri Merkezi biliyorsunuz Mayıs ayında hizmet vermeye başladı. Burada biz İzmit Belediyesiyle bir anlaşma yaptık, bir protokol yaptık. Orada bir kurtarma 5 römorkörümüzü FF2 standardında saatte 7.200 metreküp su basan kurtarma 5 römorkörümüzü de şu anda TÜPRAŞ'ın yakınlarında hâlihazırda bulunduruyoruz.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Kocaeli Büyükşehir Belediyesi mi, İzmit Belediyesi mi?
KIYI EMNİYETİ GENEL MÜDÜR VEKİLİ B. OLCAY ÖZGÜRCE - İzmit.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - İzmit Belediyesi doğru olmamış çünkü TÜPRAŞ Körfez sınırlarında, bir. İki, Dilovası ayrı bir ilçe.
KIYI EMNİYETİ GENEL MÜDÜR VEKİLİ B. OLCAY ÖZGÜRCE - Yok, biz römorkörümüzü yerleştirme açısından. Yer temini açısından orada bir yer bulduk kendimize.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Şu römorkörler sadece su püskürtme olarak değil kimyasal püskürtme falan da düşünülmeli; bir sanayi yangınının söndürülmesi, rafineri, kimyasal...
KIYI EMNİYETİ GENEL MÜDÜR VEKİLİ B. OLCAY ÖZGÜRCE - Tabii köpük de sıkıyor, sırf su sıkmıyor. Tabii FF2...
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Siz standardı söylediniz ama ben standardın neler içerdiğini bilmediğim için hemen aklıma geleni...
KIYI EMNİYETİ GENEL MÜDÜR VEKİLİ B. OLCAY ÖZGÜRCE - Tabii, yani her türlü yangına müdahale edebilecek seviyede.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Teşekkür ederim, doğru bir iş.
KIYI EMNİYETİ GENEL MÜDÜR VEKİLİ B. OLCAY ÖZGÜRCE - Rica ederim.
BAŞKAN - Evet, teşekkür ediyorum.