| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Türkiye Halk Bankası AŞ Genel Müdürlüğünün 2013 ve 2014 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 23 .11.2016 |
HALİL ELDEMİR (Bilecik) - Sayın Genel Müdürüm, değerli Halk Bankasının yöneticileri; öncelikle, KİT Komisyonumuza kamu bankalarımızın geçmiş yıllarda olduğu gibi, görev zararıyla gelmemesinden dolayı olan memnuniyetimizi ifade etmek isterim.
Ancak, geldiğimiz noktada bilhassa burada 4.887 no.lu müşteriyle alakalı ciddi anlamda arkadaşlarımız, milletvekili arkadaşlarımız bir şeyler söyledi. Biz, KİT Komisyonunda yaklaşık olarak 5 tane KİT kuruluşumuzda, kamu iktisadi teşebbüsümüzde bu firmayı konuştuk. Bunlardan TETAŞ'ta bu firmayı konuştuk, BOTAŞ'ta bu firmayı konuştuk, TEDAŞ'ta bu firmayı konuştuk, şimdi, Halk Bankasında da aynı firmayı konuşmaya devam ediyoruz. Tabii, bu, öncelikle hepimizi rahatsız eden bir konudur. Tabii, Banka kendi iç işleyişi içerisinde gerekli teminatlarını alarak, gerekli kredibilite anlamında gerekli ölçülerini ortaya koyup mutlaka buna göre kredi veriyordur. Ancak, TETAŞ'a geldiğimizde, bu firmanın 110 milyon liralık TETAŞ'a borcu vardı. Bu firmanın sahasında bulunan Bilecik, Kütahya, Eskişehir, Afyon bölgelerinde dağıtım yapan bir firma. Bu bölge, Türkiye'deki TETAŞ veya TEDAŞ aracılığıyla diyelim elektrik dağıtım firmaları arasında da kayıp kaçak oranı en az olup tahsilat oranı en yüksek olan bölgelerden bir tanesi bu bölge. Ama, baktığımız zaman da TETAŞ'a en yüksek borcu olan bu dağıtım şirketiydi. Sonucunda da TETAŞ ve TEDAŞ bu konuda aldığı kararla buraya bir kayyum atayarak tahsilatını yapmaya çalıştı.
Geçen hafta burada TEDAŞ'ı görüşürken, TEDAŞ bununla alakalı önümüzdeki günlerde bu firmanın EPDK ve Özelleştirme İdaresiyle, Rekabet Kurumuyla yapılan görüşmeler neticesinde de başka bir firmaya satılacağını burada bize ifade ettiler.
Benim Halk Bankasından özellikle istirhamım şudur: Bölgede 15 liralık elektrik borcu olanın bile ertesi gün gidip kapısında elektriğini kesen bir firmaya 400 küsur milyon dolarlık borcu olan bir noktada biz ne kadar müsamahakâr davranabiliriz, bu bizim için bir soru işaretidir.
Bu firmayla alakalı şu anda devir gerçekleştirdikten sonra da Halk Bankası olarak... Az önce çok güzel oranlar verdiniz, "40'lı rakamlardan yüzde 3'lere indik." dediniz. Bir an önce bunun da tahsilatının yapılıp bundan sonra bu şekilde firmalara karşı tedbirli olmamız önemli bir konu diye sizinle bu bilgiyi paylaşayım istedim; birincisi.
İkincisi: "Cep şubesiyle alakalı ödül aldık." dediniz ama ben Halk Bankasının hep cep şubesini hem de kurumsal ve bireysel İnternet şubesini kullanan birisiyim. Bireysel İnternet şubesindeki ana menüde kullanılan veya işte alt menüleriyle kullanılan birtakım bankacılık hizmetlerinin cep şubesinde neredeyse yüzde 10'undan altı var. Tabii, İnternet şubesiyle cep şubesinin bire bir aynısı olması beklenemez, bu teknik olarak da çok doğru bir şey de olmayabilir. Ama, cep şubesindeki hizmetlerinizin artırılması önemlidir diye düşünüyorum.
Ben, sizlere tekrar başarılar diliyorum.
Halk Bankasının eskiden görev zararıyla Türkiye gündeminde yer aldığı günlerden, şu anda kâr edip ondan sonra da verdiği kredilerin tahsil oranında yükselmiş olmasından dolayı da yönetiminize teşekkür ediyorum.