| Komisyon Adı | : | SANAYİ, TİCARET, ENERJİ, TABİİ KAYNAKLAR, BİLGİ VE TEKNOLOJİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı(1/837) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 30 .05.2017 |
HASAN SERT (İstanbul) - Sayın Bakanım, Değerli Başkanım ve değerli katılımcılar; ben de hepinize teşekkür ediyorum.
Tabii bu üretim reform paketinin görüşülmesi için buradayız ve yaklaşık 23 kanunu ilgilendiren, 76 maddenin de konuşulması gerektiği bir kanunun toplantısındayız. Bugünkü toplantı formatının bugüne kadar yapılan toplantı formatlarından daha farklı olduğunu ve arkadaşlarımızın, özellikle muhalefet partisindeki arkadaşlarımızın çok daha dikkatli ve çok daha ekip hâline geldiğini görüyorum ve bu, işin doğrusu, sadece birkaç zeytinle ilgili, zeytincilikle ilgili ve kıyı yasalarıyla ilgili kanunların görüşülmesi mi yoksa arkada başka bir şey mi var? İşin doğrusu, onu şahsi olarak merak ediyorum.
MUSTAFA AKAYDIN (Antalya) - Özellikle onlar efendim. Kıyılar da aynı derecede, zeytinlikler de.
HASAN SERT (İstanbul) - Anladım.
Tabii, şöyle Türkiye'nin...
AKİF EKİCİ (Gaziantep) - Hasan Kardeşim, peşinen söyleyeyim: Şu 3 maddeyi çekin bir tarafa, Bakan orada oturuyor, çekin maddeleri, hemen bugün geçirelim, bitirelim, bunu bugün bitirelim. Çekin 3 maddeyi, bugün bitirelim. Çok bir şey yok, arkası boş.
HASAN SERT (İstanbul) - Bir kere bu önerilerinizi, dikkatinizi tebrik ve takdirle karşılıyoruz ancak Türkiye'nin...
MEHMET TÜM (Balıkesir) - Siz de rahatsızsınız, değil mi?
HASAN SERT (İstanbul) - Müsaadenizle sayın vekillerim.
BAŞKAN - Sayın Sert, devan edin.
Buyurun.
HASAN SERT (İstanbul) - Sayın vekillerim, biraz sonra söz aldığınızda yine konuşursunuz.
Şimdi, burada, Türkiye'nin gelişmesini bütün olarak incelediğimizde, her şeye şüpheli bir şekilde bakmanın da çok doğru olmadığını düşünüyoruz. Eğer burada hedeflenen önceden belirlenmiş ve biz bu yasayı çıkarmakla sadece şunları şunları bir noktaya getireceğiz diye bir olay olursa, böyle bir şüpheci bir durum olursa bu, doğru bir yaklaşım olmaz. Ama Türkiye'nin...
MUSTAFA AKAYDIN (Antalya) - Ataköy rezaletinden sonra bu hâle getirdiniz bizi.
HASAN SERT (İstanbul) - Ya, siz ona bakarsanız Sözen döneminden de biliyorsunuz, Ataşehir'deki belediye başkanlarını da biliyorsunuz.
MUSTAFA AKAYDIN (Antalya) - Ataköy'ü mahvettiniz.
HASAN SERT (İstanbul) - O konulara girmenin doğru olmadığını düşünüyorum. Burada teknik bir konu konuşuyoruz, siz gelip de dışarıdan bunları söylerken siyasi bir tahrik unsuru olarak kullanmanın doğru olmadığını düşünüyorum.
MUSA ÇAM (İzmir) - Dışarıdan, nereden? Parlamenter ya.
HASAN SERT (İstanbul) - Hayır, hayır. Burası teknik bir komisyon. Buranın böyle gelişmiş bir usulü yok sayın vekilim. Burada biz teknik konuları konuşuyoruz ve teknik olarak, bu yasaları biz, genel olarak oy birliğiyle çıkarmayı hedefliyoruz ve memleket yararına olan, endüstrinin ve ekonominin yararına olan kanunları çıkarmak için, biz muhalefetin de istedikleriyle birlikte çıkarmaya daha çok öneriyoruz.
Şimdi, burada siyasi polemiklere girecek olursak bu, çok doğru olmaz, bu Komisyonun da hususiyetini bozar.
Ben, burada şunu söylemeye çalışıyorum: Şüpheci davranışlardan çıkalım. Bunun düzeltilmesi gereken şeyleri varsa bunu öneri yapalım, biz de buna uygun bir şekilde yaklaşıp bunun nasıl olması gerektiği noktasına gelelim. Ama her çıkacak yasada biz eğer "Birilerine bir rant var, birilerine bir kâr var." dersek o zaman yatırımcının da performansını düşürmüş oluruz.
Bakın, iş dünyasından gelen bir kardeşiniz olarak şunu söylemek istiyorum: Biz, yatırımcının ve üretimcinin önünü açmazsak, ihracatçının önünü açmazsak, üretenin önünü açmazsak, yatırımcının önünü açmazsak işsizliğin de önüne geçemeyiz, Türkiye'nin de kişi başına millî gelirlerini yukarı seviyeye çıkaramayız, Türkiye'yi yeniden şahlandırma görevini yapamayız, bugünkü durumları da çok ararız. Dolayısıyla, biz, yatırımcının ihtiyacı olan bir kanunu mu düzeltmeye çalışıyoruz burada yoksa odaklanmış olduğumuz birilerine bir performans sağlamaya mı çalışıyoruz? Böyle bir niyet varsa burada yanlışlık vardır ama böyle bir niyet yoksa da bütün olarak yatırımcıların hepsine, sağcısı, solcusu, Atatürkçüsü, laiki, devrimcisi, tüm yatırımcıların işine yarayacak bir yasaysa bunu hep birlikte desteklemek zorundayız. Onun için, burada, ben, şüpheci davranışlardan çıkıp, tepkisel davranışlardan çıkıp bu işteki yanlışlıklar şunlardır ve bunların düzeltilmesi lazımdır diye bir yaklaşım varsa biz bunları oturup konuşalım. Dolayısıyla, burada, bu kanunlarla ilgili, yatırımcıyı ilgilendiren, işin akademik tarafı, bilimsel tarafı, yatırımcı tarafı, teşvikler kısmı, devlet kısmı, bürokrasi kısmı, belediyeler kısmı, yerel yönetimler kısmı, Tarım Bakanlığı kısmı, Sanayi Bakanlığı kısmı, Ekonomi Bakanlığı kısmı, hepsiyle ilgili düzeltmeler var ve bu 23 kanun maddesinin de hepsini ilgilendiren yasaların 76 maddeden oluştuğunu, bunlarda düzeltilecek olan şeyler varsa bunları önergelerle düzeltmemiz gerektiğini, belki Sayın Bakanın da bu konuda edinmiş olduğu kanaatlerle bunları düzelteceğini, düzelteceği şeylerin olduğunu... Burada, şüpheci durumların bu yasaya da çok fayda getirmeyeceğini düşünüyorum. Belki taktik olarak Türkiye'nin bugün yaşamış olduğu süreçten kaynaklanan bazı zorlukların olduğunu, bunun da gerek Meclis çalışmalarında gerek Komisyon çalışmalarında her zaman istenen performansı ve istenen sistemi getirmediğini, bunların düzeltilebileceğini düşünüyorum. Bunun için, burada, muhalefetin de ben iyi niyetle olaya yaklaşacağını, Hükûmet tarafından, Sayın Bakanın da bu konuda yapacağı dikkatli incelemeler sonunda kararlar alacağını, Sayın Başkanın da bu konuda düzeltici kararlar alacağını düşünüyorum.
Saygılar sunuyorum.