| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Bazı Vergi Kanunları ile Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/884) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 12 .10.2017 |
ZEKERİYA TEMİZEL (İzmir) - Özellikle çok uluslu şirketlerde veya kendi içerisinde holding oluşturmuş olan şirketlerde şirketler arası ilişkilerde şirketlerin durumuna göre faturalandırma işlemleriyle vergi kayıplarına neden olunduğu ya da vergi -planlama yanlış olacak- düzenlemeleri yapıldığı bir gerçek. Özellikle çok uluslu şirketlerin başka ülkelerdeki "filiale"leri üzerinden yapmış oldukları işlemlerin belirli ilkelerle değerlendirileceği ve herkesin de bu ilkelere uyması gerektiği konusunda OECD'nin de yıllardan beri sürdürdüğü ve sürekli geliştirdiği bazı ilkeleri de var. Dolayısıyla çok uluslu şirketler ve transfer fiyatlarıyla ilgili OECD tarafından yerleştirilmiş ve bizim de taraf olduğumuz birçok ülke bu anlaşmaları uyguluyor, bu ilkeleri uyguluyor. Bu koşullar altında şirketler OECD'nin o ilkelerine uygun bir şekilde transfer fiyatlandırması yapmak zorundalar zaten.
Şimdi, Maliye Bakanlığı olarak biz oturup da bunlara "Ya, sen şöyle yapıver. Tamamen liberal ekonomideki bağımsız şirketler kendi aralarında bu işlemi yapmış olsalardı şunun üzerinden yaparlardı." diye onlara görüş vermek, daha önceden eğer bu şekilde uygulandıysa inanılmaz derecede yanlış olmuştur. Siz şeyin yerine geçerek "Böyle yaparsan seninle ilgili herhangi bir şekilde inceleme yapmayacağım ya da matrah farkı bulmayacağım." diyorsunuz peşinen. Demiyor musunuz orada?