| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2018 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı (1/887) ile 2016 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/861) ve Sayıştay tezkereleri a) Vakıflar Genel Müdürlüğünün b) Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı c) Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı ç) Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü d) Radyo ve Televizyon Üst Kurulu e) Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, f) Atatürk Araştırma Merkezi g) Atatürk Kültür Merkezi ğ) Türk Dil Kurumu h) Türk Tarih Kurumu ı) Kişisel Verileri Koruma Kurumu i) Hazine Müsteşarlığı j) Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu k) Sermaye Piyasası Kurulu l) Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 01 .11.2017 |
ZEKERİYA TEMİZEL (İzmir) - Sayın Başkan, son sözüm Komisyonumuzun yetkisini savunma adına alınmış bir söz.
Sayın Bakan özellikle de gelecek yılın ilk çeyreğinde yapılacak olan ödemeler için, 59 milyar liralık bir ödeme için şimdiden borçlanarak rezerv biriktirme yoluna gittiklerini söyledi. Olabilir, teknik olarak doğrudur ancak yasal olarak doğru olmayan bir işlemdir. Bizim borçlanma yasamız borçlanma limitini bütçe açığına bağlamış. 5 artı 5, yüzde 10 da bunun üzerine limitin artırılmasını koymuş. Bundan sonra yapılacak bütün artışların, bunun dışında yapılanların mutlaka yeni bir bütçeyle, ek bütçeyle yapılması gerekir. O ek bütçede "Şu kadar borçlanıp gelecek yıl için şu kadar kaynak biriktireceğim." denmesi de yeterlidir. Yok bu değilse borçlanma kanunumuzu değiştirerek bu Komisyonu sorumluluktan kurtarmamız gerekiyor. Diyebiliriz ki: "Limit korunuyor ancak şu özel durumlarda açık piyasa işlemleri gibi döviz biriktirerek, gerektiğinde vererek, gerektiğinde ödeyerek işlem yapmak üzere de ayrıca hazine 50 milyar liraya kadar borçlanır." Ya da "Bütçenin şu kadarına kadar borçlanır demek gerekir." Aksi takdirde bu, şu andaki mevzuatımıza göre yasalara uygun olmayan bir davranış olur.
Komisyonumuzun hakkını savunduk.