| Komisyon Adı | : | SANAYİ, TİCARET, ENERJİ, TABİİ KAYNAKLAR, BİLGİ VE TEKNOLOJİ KOMİSYONU |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 11 .12.2014 |
MEHMET ERDOĞAN (Gaziantep) - Bu madde, bence de çok önemli bir madde. Hem üreticiyi hem satıcıyı hem tüketiciyi ilgilendiren, güvene dayalı bir madde bu. Bu maddeyle, firmaların tanınması da gerçekten desteklenmiş oluyor. Gerekçedeki olay doğru. Nasıl derseniz? Mesela, bir örnek verirsek, Mavi Jeans yıllarca Levis'a fason üretti ve kimse tanımıyordu Mavi Jeans'i. Şimdi Mavi Jeans dünya markası oldu. Niye? Çünkü düzgün mal üretti, kaliteli mal üretti, birçok firmaya sattı ve tüketici bunu Mavi Jeans'in yaptığını biliyordu bir süre sonra.
Şimdi, burada, fason üreten firmanın güvenilirliği de çok önemli. Tüketici bir gıda maddesinde de güvendiği firmayı arar. Bazen Tarım Bakanlığının yaptığı açıklamalar var, biliyorsunuz, Sağlık Bakanlığının açıklamaları var. İşte, "Şu üründe şu kadar tırnaklı et bulunmuştur." gibi, dana eti yerine tavuk eti kullandığı gibi. İşte, tüketici bunları o markalarda görecek ve güvendiği firmalarsa o mala güvenerek alacak, rahat alacak, belki 3 kuruş da fazlaya alacak. Onun için hem tüketici açısından hem de gerek fason üreten gerekse satıcı firmalar açısından bu madde çok önemli diyorum.