| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı (1/914) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 15 .02.2018 |
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Değerli Başkanım teşekkür ediyorum.
Öncelikle 2002 ila 2018 yılları arasında özelleştirme geliri olarak elde edilen gelir 60,9 milyar dolar.
MUSA ÇAM (İzmir) - 60,9.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Şimdi, yapılan düzenleme noktasında da şunları söylemek lazım: Esasen bugün mevcut Özelleştirme Kanunu'nun 1'inci maddesinin (d) bendinde bir düzenleme var. 1'inci maddesinin (d) bendine göre "Genel ve katma bütçeli idareler ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşların ve kamu iktisadi teşebbüslerinden kamu iktisadi kuruluşlarının gördükleri kamu hizmetleri ile doğrudan doğruya ilgili olmayan varlıklarının ve iştiraklerindeki paylarının..." özelleştirilmesi Özelleştirme İdaresinin görev ve yetkileri arasında. Yani bugün Maliye Bakanlığı, biliyorsunuz, genel bütçeli bir kamu idaresi. Kamu hizmetleri için lüzum olmayan, kamu hizmetlerinde kullanılmayan, hazinenin özel mülkiyetteki taşınmaz varlıkların, taşınmazların Özelleştirme Yüksek Kurulu kararıyla özelleştirme kapsam ve programına alınması ve satışı hâlihazırda yürütülen ve kanuni dayanağı olan bir düzenleme. Burada üzülerek söylüyorum ki kanun metninin bu kadar açık olmasına rağmen, sanki bu hüküm burada hiç yokmuş gibi, sanki Özelleştirme İdaresinin gelir elde etme amacı yokmuş gibi uygulamada veya birkaç uygulamada özelleştirmenin amaçları arasına "gelir elde etme" ifadesi yazmadığı için, hazineye ait taşınmazların satışının özelleştirme kapsamında yapılamayacağı şeklinde son derece garip, son derece beklenmedik birtakım yaklaşımlar gördüğümüz için, bu kadar açık ve sarih olmasına rağmen, kanundaki düzenleme hiçbir boşluk içermemesine rağmen yine de uygulamaların devam etmesi açısından, sizlerle de görüşerek kanunun amaç maddesine bütçe giderlerinde azalma veya verimlilik artışı yanına bir de "Kamu taşınmazlarının değerlendirilmesi suretiyle gelir elde etme." diye bir ifade yazdık. Yani bugün bu düzenlemeye kanunun maddeleri arasındaki yorum itibarıyla gerek olmadığını bile söyleyebilirim ve bu madde inşa edici bir madde değil, açıklayıcı bir madde. Hâlihazırda Maliye Bakanlığı olarak kamu hizmetlerinde kullanılmayan, kamu hizmetlerinde tahsis edilmemiş, hazinenin özel mülkiyetindeki taşınmazları Özeleştirme İdaresine devrediyoruz ve bunları ekonomiye kazandırıyoruz. Böylelikle de bu taşınmazlar bir taraftan ekonomiye kazandırılırken diğer taraftan da kamu geliri elde etmek istiyoruz.
Burada Sayın Paylan, özellikle bu düzenleme nedeniyle belki konuştuklarımızı unuttular. İlk defa böyle bir uygulamaya başlanıyor gibi belki bir unutkanlığa kapıldı. Yok yani öteden beridir Resmî Gazete'de de Özelleştirme Yüksek Kurulu kararları yayınlanır, orada da hazineye ait taşınmazlardan ekonomiye kazandırılanlarla ilgili olarak ÖYK kararları izlenebilir. Bu açıdan buradaki düzenleme, dediğim gibi, tamamen açıklayıcı, kanunun lafzı içinde zaten var olan bir hususun açıklığa kavuşturulmasından ibarettir.