| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı (1/914) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 20 .02.2018 |
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Şimdi, prensipte tartışmaya açık bir konu olmakla birlikte Plan ve Bütçe Komisyonumuzun da zaman zaman olumlu görüşleriyle Kamu İhale Kanunu dışarısına çıkarttığımız işler oldu Komisyonumuzun tamamın da olumlu görüşleriyle. Böyle durumlarda da uygulanacak esas usulleri belirleme konusunda hiçbir zaman için kanun düzeyinde düzenleme yapmadık, hep bunu Bakanlar Kuruluna bıraktık.
Şimdi, burada biz aslında yani 2 maddeyi yan yana koyduğumda benim gördüğüm şunlar: Bir, bütçeden bir ödeme yapılarak kamunun yatırım yapması neticesinde bir tasarruf sağlama fikri yerine kamu-özel iş birliği kavramı içerisinde özel sektörün devrede olduğu bir yöntemle bir yatırımın yapılması şeklinde bir düzenleme var. Herhangi bir kamunun yapması hâlinde o yatırım yanlış olduğunda, o tasarrufu sağlamadığında kimse kimseden bir hesap da sormuyor açıkçası. Dolayısıyla, bu açıdan bakıldığında düzenlemenin birçok hususunun illa da kanun düzeyinde düzenlenmesine gerek yok. Biz onlarca buradan Kamu İhale Kanunu'na istisnalar getirdik. Ama, şunu söylüyorum: Benim arkadaşlarımızın anlattığından anladığım konu yani ikincil düzeyde çok etraflıca bir şekilde düzenlenecek. Bence ihale esas usulleri bakımından çok farklı, beklemediğimiz bir düzenleme olacağını sanmıyorum. Burada esas konu sizin de ifade ettiğiniz gibi, bu tasarrufun ölçülmesi, denetlenmesi, takibi, tasarrufun ne olacağı. Bazen de şunu yapalım yani: Bir uzmanlığa, tecrübeye, efendime söyleyeyim, birikime de değer verelim. Bu konuda işte 150 tane kuruluşun katıldığı konferans yaptık, bütün standartları tetkik ettik, bunları ikincil düzenlemelerde koyacağız, asla ve kata tasarrufun olmadığı bir yerde ödeme kesinlikle olmayacak, buna dair hem kanun buna imkân vermiyor hem de ikincil düzenlemede de yapacağız. Ha, şunu söyleyeyim: Geçmişte de bu tür yaptığımız düzenlemelerde bir süre sonra yargı organlarının "İlla da ben bu konuyu da kanunda görmek istiyorum." dediği için tekrar tekrar getirdiğimiz işler oldu ama o da yargının yaklaşımı. Yani, bu ülkede...
MEHMET BEKAROĞLU (İstanbul) - Ama, ona uygun bir yasa yapalım o zaman.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Hayır, hayır şöyle ben şimdi arkadaşlara şunu söyledim: Gene konuşmaya devam edelim, Genel Kurula kadar bugün gündeme getirilen konularla ilgili yasaya taşınabilecek düzeyde ana unsurlar bakımından ilave hususlar varsa onları çalışsınlar, Genel Kurulda da görüşmelerden önce o çalışmaları getirsinler önergeyle o hususları, sizin burada tartışmalarda ifade ettiğiniz ana unsurları kanun metnine nasıl dercedebiliyorsak memnuniyetle edelim, burada bir sıkıntı yok yani çok değerli ve önemli düşünceler.
MEHMET BEKAROĞLU (İstanbul) - Yoksa geçirmeyelim.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Hayır, şöyle: Burada kaç defa yaptık yani oturduk, çalıştık, gerçekten her zaman değer katan güzel öneriler getiriyorsunuz, onları dikkate aldık. Birden birbirimize şey yapmayım yani "Şöyle olursa böyledir." demeyelim, iyi niyetle...
MEHMET BEKAROĞLU (İstanbul) - Biz zaten şey yapmıyoruz, bütün şeyleri siz yapıyorsunuz.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Yok, olur mu? Beraber yapıyoruz bunları.
Dolayısıyla Sayın Başkanım, bu redaksiyon Komisyonumuzun takdirlerinde ama Genel Kurula kadar arkadaşlarımız çalışacak, kanun metni içerisine koyabileceğimiz ana parametrelerden neler var, onu da Genel Kurul aşamasında beraber değerlendiririz.