| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Katma Değer Vergisi Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/926) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 15 .03.2018 |
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Sayın Paylan, her zaman olduğu gibi, benim konuştuğum kelimeleri anlamı dışına çıkarıp, anlamından saptırıp, başka anlamlar yükleyip partimizin, Hükûmetimizin veya şahsen benim bu konularla ilgili düşüncemi farklıymış gibi göstermiş olmanızı da yadırgıyorum. Yani burada eğer birbirimize polemik yaparak bir şeyler çıkaracaksak siyasetin seviyesini düşürmüş oluruz.
GARO PAYLAN (İstanbul) - Siyaset polemiktir.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Bu konuda benim söylediğim çok basit. Mevcut yasada teknoparklar içerisinde buradaki yerleşik şirketler tarafından yapılacak bilgisayar oyunu yazılımlarının vergiden istisnası söz konusu. Siz bana soruyorsunuz Sayın Bakanım, diyorsunuz ki "Bu yasa, bu madde yazımı itibarıyla bu açıdan bir kısıtlama getiriyor mu?" Ben de diyorum ki "Bu konuyla ilgili bu maddede özel bir kısıtlama, özel bir belirleme yok." Siz bana konuştuğumuz konuyla ilgili yaklaşımımı sorsanız yaklaşımımı ayrıca ben yine söylerim. Nitekim, kendi konuşmamın başında polemik sayılabilecek şekilde de size söyledim, bu konudaki yaklaşımımı da söyledim. Hükûmet olarak bu konudaki yaklaşımımız da belli. Onun için, bence Hükûmetimizin, partimizin bu tür meselelerle ilgili duruşuna ilişkin "large" demek de haksızlık olur. Yani sanki burada... Yasa dışı olan her faaliyetin bir kere hepimiz karşısındayız. Yasal olan her faaliyete ilişkin de farklı değerlendirmelerimiz olabilir ama yasal olan bir faaliyet varken bununla ilgili bir görüşü söylemiş olmamız çok farklı noktalarda bir tepki gösteriyorsa ben de buna şaşırıyorum. Ben de o zaman başka şeyler söylemem lazım ama söylemem yani bu yanlış bir şey olur. Onun için buradaki işimiz bu değil, burada işimiz oyun sektörü. Bilgisayar oyunu sektörü dünyada gelişen ve büyüyen sektör. Türkiye'de de bu alanda gerçekten çok yetenekli girişimciler var. Yanlış hatırlamıyorsam 500 milyon dolar da olabilir, lira da olabilir ama birkaç firmamızın gerçekten her geçen gün artan ölçüde bilgisayar oyun pazarında çok ciddi anlamda oyunlar yazdıklarını... Bakın, Türkiye'deki oyun pazarında 3 milyar liranın üzerinde bir büyüklük oluşmuş ve burada da gerçekten büyük fırsatları var. Bizim çok genç, eğitimli bir nüfusumuz var, bu işe yatkınlar ve bunu yapıyorlar. Onun için, biz bu kanunun içerisinde bu oyun faaliyetlerini şöyle sınırlayalım, böyle sınırlayalım gibi aklımızın ucundan böyle bir tartışa geçmedi yani. Dolayısıyla -fazla uzatmayayım- deminki söylediğiniz ifadeler hakikaten benim açımdan üzücü ifadeler. Söylediğim ifadeleri çok farklı noktalarda konumlandırıp maksadı aşan bir ifade yapıldı, o da beni üzer, onu söyleyeyim.