| Komisyon Adı | : | (10 / 114, 365, 378, 494, 702, 884, 1423, 1431, 1442, 1449, 1597, 1787, 1808, 1949, 1955, 1970, 2056, 2092, 2094, 2095, 2096, 2097, 2098, 2099) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ'ın, mevcut durum, Bağımlılık ile Mücadele Yüksek Kurulu, 2018-2023 için hazırlanan strateji belgesi ile eylem planının ana noktaları hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 06 .04.2018 |
BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ (Erzurum) - Yani, baştan hemen karşı çıkayım bakanlık fikrine, ben karar vermeyeceğim ama. "Uyuşturucuyla mücadele bakanlığı" diye tematik bir bakanlık bence kurulmamalı.
BAŞKAN - Yok Sayın Bakanım, sadece uyuşturucu, bağımlılık...
BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ (Erzurum) - Çünkü peşinden çocuk istismarıyla ilgili bakanlık kurmamız gerekir, peşinden... Yani toplumdaki her sorun alanıyla ilgili bir bakanlık kuramayız ama genel müdürlük tabii ki kurulabilir.
BAŞKAN - Burada önerimiz zaten o şekilde yani bunun içinde kumar olacak, internet, teknoloji bağımlılıkları olacak, bütün bağımlılık türleri. Zaten kurulun da ismi herhâlde o şekilde "Bağımlılıkla Mücadele Yüksek Kurulu" olarak değiştirildi, sadece uyuşturucu olarak değil. Bir başkanlık olabilir, artık bu bizim kendi önerimizde de mevcut.
BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ (Erzurum) - Şimdi, bağışlayın, oradaki fikrimi de şimdiden söyleyeyim: Bunlar gerçekten zor alanlar. Şimdi, Cumhurbaşkanına bağlı bir başkanlık kurabilirsiniz, makul ve o başkanlığın bütün diğer bakanlar üzerinde bir yetkinliğinin olmasını beklemeniz lazım. Kolay değil. Belki de bu işler yeni cumhurbaşkanlığı sisteminde başkan yardımcılıkları yoluyla yürütülebilir. Sadece fikir yürütüyoruz yani bu hususta, ben karar verici değilim.
BAŞKAN - Evet, biz de o şekilde fikir yürütüyoruz yani.
BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ (Erzurum) - Doğru.
Çünkü birçok yeri birden ilgilendirdiği anda doğrudan doğruya ciddi bir otorite gerektiriyor. O olmadığı zaman bu sefer koordinasyon sağlanamıyor, herkes başka bir tarafa çekmeye başlıyor. Mesela, bu işi Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı yapabilir, Sağlık Bakanlığı yapabilir şu anda da ama bazı örneklerden biz bunu biliyoruz. Mesela, bu "Çok Sektörlü Sağlık Sorumluluğu" diye Sağlık Bakanlığımızın senelerdir hazırladığımız bir programı var. Bu, Sağlık Bakanlığının lokomotif rol oynadığı ama en aşağı 8-10 bakanlığın da sürece katılması gereken bir durum, Tarım Bakanlığının, işte Millî Eğitim Bakanlığının. Sağlık Bakanlığı burada otorite kurmakta her zaman zorlanıyor. Böyle bir şey bu yani. Herkes aynı, eşit seviyede oturan bakanlıklar neticede. Dolayısıyla bir şekilde bu stratejiler oluşturulur ve takibe alınırsa sizin söylediğiniz mekanizmalar bunların takip yeri gibi olur, Cumhurbaşkanlığı bunu takip eden yerdir, böylece yürüyebilir diye düşünüyorum.