| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi Genel Müdürlüğünün (PTT) 2015 ve 2016 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 18 .04.2018 |
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Sözlerimin ilk başında da ifade etmiştim, bu taşeron çalışanlarla ilgili kurumun kadroya alması ve bunların mağduriyetini gidermesi, çalışanların ücretlerinin iyileştirilmesi yönünde kurumun çalışma yapmasını temenni ediyorum.
Benim değinmek istediğim, bu hızlı geçiş sistemiyle ilgili durum. Bildiğiniz gibi kamuoyuna da farklı dönemlerde yansıyor, köprüden hiç geçmemiş kişiden hızlı geçiş sistemi üzerinden talepte bulunuluyor hatta bunlar hakkında davalar da açılıyor; zaman zaman bunlar basına da yansıyor. Söylenen, örneğin, sıfırın içine çivi çakılıp 8 gibi gösterildiği, onun için de kameranın bu şekilde çekim yaptığı gibi açıklamalar da getiriliyor. Ne kadar gerçekçi olduğunu bilmiyorum ama bu tür hataların artık teknolojinin bu kadar geliştiği bir süreçte olmaması gerektiğini düşünüyorum.
Hızlı geçiş sistemiyle ilgili 2015 yılı itibarıyla bugüne kadar PTT AŞ kurum ve kuruluşlarından kaç adet satış gerçekleşmiştir?
2015 yılından bugüne aktif hızlı geçiş etiketi hangi sayıya ulaşmıştır? Çünkü siz ilk beşi tamamladınız, ikinci beş yıla uzadığına göre, bu konuda da yaptığınız hizmetler yeterli bulunuyor. 2012-2017 tarihleri arasında etiketli geçiş yapan araç sayısı kaçtır?
Geçiş ücretleriyle ilgili bir indirim düşünüyor musunuz? Çünkü kârlı bir noktada bu iş yürüyor. Artık siz bununla ilgili yaptığınız masrafları çıkardınız, masrafları çıkardıktan sonra bakım hizmetlerini de içinden düşüyorsunuz, artı kârınız var. Neden bunun bir kısmını vatandaşa yansıtmıyorsunuz?
Kaç araca etiketsiz geçtiği için dava açtınız? Şu anda yürüyen dava sayısı kaç? Bunun kaçı kurum lehine sonuçlandı? Vatandaşların geçmediği hâlde kendilerinden tahsilat için yapılan talepler sonucu açtığı davalarda kurum olarak siz mi davayı kazandınız yoksa yurttaş haklı mı bulundu? Traktör hiç geçmediği Fatih Köprüsü için yine bedel ödeyerek cezalandırıldı mı?
Ülkemizde tüm köprü ve otoyollardan 2017 yılı sonu itibarıyla hızlı geçiş sistemini kullanan araç sayısı kaç?
2017 yılında 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden kaç adet araç HGS'yle geçiş yapmıştır?
Bir de öğrenmek istediğim bir şey de... Bu Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçmeyen araçlar için ödenen bir bedel kamuoyuna sıkça yansıyor yani yap-işlete göre. Bu aradaki farktan oluşan zarara PTT kurumu da katkıda bulunarak destek oluyor mu? Yani geçmesi gereken araç sayısı 70 bin, geçen araç 30 bin; arada kalan 40 bin geçmeyen aracın parasını devlet ödediğine göre, PTT de bu konuda acaba bir ödemede ve destekte bulunuyor mu?
Ayrıca, Sayın Cumhurbaşkanının mektubunun da içinde yer aldığı Orman ve Su İşleri Bakanlığının broşürleri PTT'yle gönderildi. Kaç adet dağıtım bu anlamda yapıldı, hangi kurumdan tahsilat gerçekleştirildi? Gönderilen köylerde genelde 300-400 tanesi bir kahvehanenin bir köşesinde duruyor, yurttaşa da pek ulaşmamış. Bu anlamda, siz sunumunuzda genelde hepsinin yerine gittiği yönünde anlatıyorsunuz ama bu siyasilerin mektubunda da var, Cumhurbaşkanının mektubunda da var; gidiyor, bir köşeye bırakılıyor orada kalıyor ya da muhtarlıkta kalıyor. Böyle binlerce de mektup yerine ulaşmıyor ama bunun üzerinden de bir ücret alınıyor. Belki PTT'nin lehinedir, olumludur da yurttaşa ulaşmayan mektuplar durumunda... Bu gönderilen gönderiler kimin üzerinden gönderildi ve tahsilatını kimin üzerinden yaptınız, bunu da öğrenmek istiyorum.
Teşekkür ederim.